Toon posts:

Probleem met Geforce4 mx 440

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb dus de geforce4 mx 440 en heb hem gekocht toen hij net uit was...
nooit problemen mee gehad totdat ik een tijdje geleden heel mn pc heb geformateerd en winxp er opnieuw heb op gezet.
ik heb de juiste driver voor mn monitor (flatron 795FT plus) en voor mn geforce heb ik de 41.09win2kxp driver (aller laatste).
ik heb een pentium3 700mhz met 256mbram.
als ik een game speel 'Counter-Strike' heb ik gemiddeld 70 fps.
Maar om een of andere reden gaat om de paar seconde mijn fps heel even naar onder de 10 ( LAGGY!!) en dan blijf ik heel even vast hangen (1 seconde ofzow) en dan kan ik weer gewoon verder spelen...
dit gebeurd zeker 1 keer in de halve minuut en is dus zeer irritant.
wie kan mij helpen ?!

thx alot
Greetz Dennis

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd? Neem bijvoorbeeld eens een andere driver voor je videokaart :)

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeert, en een optie uitgezet in opengl eigenschappen had met v-sync te maken maar probleem is er nog steeds

Verwijderd

Probeer het is met de standaard monitor driver, van windows xp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 18:20:
ook al geprobeert, en een optie uitgezet in opengl eigenschappen had met v-sync te maken maar probleem is er nog steeds
Welke drivers heb je geprobeert? Ik zou 29.42 eens proberen, staat wel op www.guru3d.com

Heb je het trouwens alleen met Counterstrike?

Verwijderd

Topicstarter
Standaard monitor driver maakte fps alleen maar lager.
die driver van guru3d heeft helaas ook geen succes :(
weet iemand misschien nog een oplossing ?

Verwijderd

En heb je dit nou alleen met Counsterstrike of ook andere spellen?

Probeer direct x 9 ook eens.

Verwijderd

Topicstarter
ook met bidforpower (q3 mod) en de rest zijn geen fps dus daar heb ik het niet... directx9 ! dat ga ik proberen !!!

Verwijderd

Topicstarter
Fuck hey kheb net 9.0 geinstalleerd en heb nog steeds hetzelfde probleem... kheb zojuist een demo gemaakt in counter-strike kga hem even omzetten in .avi en dan zet ik hem online... dan kunnen jullie zien wat het probleem is.
misschien dat er nog iemand andere opties weet ?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz niemand kan meer helpen ?

Verwijderd

Heb je de drivers voor je geluidskaart ook geinstalleerd? Dat kan ook het probleem zijn.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
zit er in counterstirke geen direct 3d?
probeer us een WHQL driver

Even niets...

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 19:51:
[...]

Welke drivers heb je geprobeert? Ik zou 29.42 eens proberen, staat wel op www.guru3d.com

Heb je het trouwens alleen met Counterstrike?
idd die drivers. De 40.xx werkt bij een hoop mensen die ik ken niet goed met counterstrike. Drivers uninstall en dan de 29.42 installeren

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga nu 29.42 proberen ik plaats nog wel een vervolg ( zit nu op 40.41 )

Verwijderd

Topicstarter
btw welke is het best ? refreshrate fixed of WHQL ? ga nu eerst refreshrate fixed proberen...

Verwijderd

Topicstarter
fuck kheb ze nu allebei geprobeerd en heb nog steeds hetzelfde probleem.... wie kan even uitleggen hoe ik alle bestanden van mn vorige drivers kan verwijderen zodat ik zeker weet dat ik de nieuwe heb.... en anders kan het alleen nog maar een technische fout in de kaart zijn, niet ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 18:47:
fuck kheb ze nu allebei geprobeerd en heb nog steeds hetzelfde probleem.... wie kan even uitleggen hoe ik alle bestanden van mn vorige drivers kan verwijderen zodat ik zeker weet dat ik de nieuwe heb.... en anders kan het alleen nog maar een technische fout in de kaart zijn, niet ?
Met detenator destroyer, neem er wel 1 voor xp.

[google=download detenator destroyer]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik voortaan ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv 3 posts na elkaar te plaatsen :)

Verwijderd

zoek de originele drivers van de videokaard hmmm msi ? :p nvidia stuurprogrammas zijn goed tot g-force 2 en en paar g-force 3. G-force 4 is nog niet goed ondersteund in die kutdrivers. Btw Direct x 9.0 wordt alleen nog maar ondersteund voor GFX kaarten met 8 x agp.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 05:51:
zoek de originele drivers van de videokaard hmmm msi ? :p nvidia stuurprogrammas zijn goed tot g-force 2 en en paar g-force 3. G-force 4 is nog niet goed ondersteund in die kutdrivers. Btw Direct x 9.0 wordt alleen nog maar ondersteund voor GFX kaarten met 8 x agp.
DirectX en AGP 8x heeft niks met elkaar te maken :)
Pagina: 1