Toon posts:

Ik vond ineens vreemde computers in mijn netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net zat ik te browsen in mijn netwerk.
kom ik ineens een workgroup "Richard" tegen.
Hierin zat een compu genaamd laptop.
ik kon over al zijn schijven browsen deleten en lezen. Dus hij waarschijnlijk ook bij mij.

Hoe kan dit????

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

zeker cabel internet? heel normaal als sommige debielen hun internet sharing aan hebben staan op hun internet NIC

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
ehh ja ik had het zeluf ook aan staan...
dom..

maar ik was aan het trouble shooten om mijn 2e compu in het netwerk te krijgen.
het is een me machientje (andere is win2000)
ik zie winme niet.
als ik dit nu uit heb kunnen ze er dus niet meer op?

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Zou idd kunnen, maar als jij je installingen wel normaal hebt staan is er niks aan de hand hoor. Vraag het anders even aan iemand online als je t niet zeker weet... (of iemand anders je pc kan zien dus)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Je hebt zeker kabel internet ?

Komt idd wel eens voor, dat je in een x andere computers tegenkomt in je eigen netwerk.
Waarschijnlijk ligt dat aan je ip-adres, maar de echte Tweakers mogen the real prob. zeggen.

Wat misschien handig is, om te gebruiken is een firewall. Lees daarvoor: www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=14169 en sysopt.earthweb.com/reviews/firewall/index.html

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een firewall draaien.
als ik hem met mijn andere compu wil benaderen gaat hij al over de zeik met port probes enzo. maar ik zie wel ineens een compu erbij staan.
ik heb maar wat tekstbestanden op zijn bureaublad geplaatst om hem te waarschuwen

Verwijderd

Jij doet goed werk! met die bestanden op zijn buroblad!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Een paar jaar geleden las ik een artikel in ComputerTotaal waaruit bleek dat het op deze zelfde manier kinderspel was om andere computers te zien in je Network Neighboorhood zelfs met dial-up verbindingen!

Toen zette ze ook tekstbestandjes op de desktop en dat vind ik ook netjes, zo hoort het.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Onder eigenschappen van TCP/IP hebbie onder het tabblad 'bindingen' waarschijnlijk een vinkje staan voor "Bestands- en printerdeling"

Zet dit vinkje es uit en je problemen zijn opgelost.... ;)

Verwijderd

Belt mijn vriend paar dagen geleeie op: ik heb allemaal vage tekst bestanden op m'n desktop staan!
:P

Verwijderd

Je kunt ook de poortjes 137, 138, 139, TCP en UDP, dichtmetselen. Dat zijn de poortjes die windows voor zijn sharing en networking gebruikt. Dan ben je ook van het gesodemieter af

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je kunt ook een w8woordje op de gedeelde mappen zetten :)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Dit probleem had ik in Rotterdam-Zuid. Stuk of 6 verschillende netwerken via bArt met Eneco. Ik had alle dirstucturen apart beveiligd, en bij eentje de beveiliging uitgezet. Ik heb er een tekstbestand in gezet met naam: bArt Internet-problemen. Binnen een week waren er acht mensjens die er een berichtje in hadden achtergelaten.

Een paar mensen kon ik waarschuwen door op hun HDD te zoeken naar een ICQ-install, het nummer te achterhalen en ze via ICQ op de hoogte te brengen. Bij eentje heb ik via het netwerk z'n printer bij mij geïnstalleerd, en hem een "fax" gestuurd ;)

ISP bArt zegt hierover dat het probleem bij Eneco ligt. Eneco wijst naar bArt. Altijd lache :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Op maandag 20 november 2000 15:11 schreef saviour het volgende:
Je kunt ook een w8woordje op de gedeelde mappen zetten :)
Hhhmmm, feit is wel dat file- en printersharing aan staat dan.. :'(
kan nooit de bedoeling wezen....
Gewoon de zooi naar buiten dicht zetten lijkt me een betere oplossing
Pagina: 1