Ik ben voor school bezig met een programmeeropdracht in c++ en nu wil ik een zoekresultaat (niet uit een db, maar uit een vector van zelf definieerde klassen, het vak gaat om leren object georienteerd programmeren) weergeven in een lijst, met de mogelijkheid om het makkelijk te laten sorteren.
Het liefst zoals dit ook in explorer te zien is:

Ik ben nu bezig in c++ builder (5), omdat ik al vaker met JBuilder had gewerkt, en dit redelijk overeen komt, maar ik kan ook overschakelen naar Visual C++ (6 of .net) als dat beter gaat.
Tot nu toe heb ik het geprobeerd met Tlistview en TStringGrid, maar dat is nog niet helemaal zoals ik het zoek.
Moet ik de laatste restjes zelf gaan proggen of zijn er ook standaard componenten voor?
Het liefst zoals dit ook in explorer te zien is:
Ik ben nu bezig in c++ builder (5), omdat ik al vaker met JBuilder had gewerkt, en dit redelijk overeen komt, maar ik kan ook overschakelen naar Visual C++ (6 of .net) als dat beter gaat.
Tot nu toe heb ik het geprobeerd met Tlistview en TStringGrid, maar dat is nog niet helemaal zoals ik het zoek.
Moet ik de laatste restjes zelf gaan proggen of zijn er ook standaard componenten voor?