Toon posts:

Win2k Advanced Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand enig idee hoe je een Policy aan zet voor gebruikers die op de terminal server inloggen ????

zonder dat die voor de Administrator wordt geladen ??? en zonder ACTIVE DIRECTORY !!!!

???

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1) Wat voor policy wil je draaien?
2) Verzin eens een duidelijke titel en geef deze door via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif of Schop een Modje, deze titel beschrijft je probleem niet
3) Wat heb je zelf al gezocht en geprobeerd?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 16:18:
heeft iemand enig idee hoe je een Policy aan zet voor gebruikers die op de terminal server inloggen ????

zonder dat die voor de Administrator wordt geladen ??? en zonder ACTIVE DIRECTORY !!!!

???
zonder ad kan je volgens mij alleen local policies zetten... oftewel voor iedereen...

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Het hangt er nogsteeds vanaf wat je onder 'policies' verstaat... wat wil je precies dat er gebeurd?

Policies zijn namelijk nix anders dan register keys en die zou je ook via een login script kunnen zetten en weer resetten op het moment dat de admin inlogt.
Tenminste, registry-settings zijn volgens mij user-independant dus het zou zelfs user-based kunnen zijn? (ben hier niet helemaal zeker van)

[ Voor 62% gewijzigd door Nowhereman op 27-01-2003 16:31 ]

-Pwn the day-

Verwijderd

Policies (of GPO's) zijn niet mogelijk zonder Active Directory, uitgezonderd lokale policies, maar die kun je dus niet per user instellen.

Inderdaad ben je denk ik aangewezen op regkeys. Elke user heeft z'n eigen stukje HKEY_CURRENT_USER-key, die wordt gekopieerd van de default user als een user voor het eerst inlogd, en daarna in z'n profiel opgeslagen. Je kunt met regedit registerkeys exporteren naar een bestand, dit levert een tekstfile op die je eventueel zelf nog wat aan kunt passen, en via een loginscript kun je die dan weer importeren in de registry.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Je kunt de read access voor administrators weghalen op de policy files. Dit is wel heel erg houtje-touwtje overigens, maar het is me al eens gelukt ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Devster schreef op 27 January 2003 @ 16:59:
Je kunt de read access voor administrators weghalen op de policy files. Dit is wel heel erg houtje-touwtje overigens, maar het is me al eens gelukt ;)
Is het niet handiger die access op 'deny' te zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Nowhereman op 27-01-2003 17:32 ]

-Pwn the day-

Pagina: 1