Hallo iedereen,
Ik heb als onderdeel van mijn stage gedeeltelijk beheer van de Active Directory. Nu begint op deze school een nieuw leerblok (periode) en moeten de werkgroep mappen van de gebruikers klaargestoomt worden voor gebruik.
Nou schijnt er een manier te zijn om via een batch bestand werkgroep namen in de AD aan te maken. Alle werkgroep namen zijn al gedefineerd in een word document en heb deze eruit gekopieerd naar een txt file.
Het is nader zo dat eerst de werkgroepen in de active directory aangemaakt moeten zijn voordat dit script (zie hieronder) de werkmappen voor werkgroepen aan kan maken.
---------------------
md %1
FileDACLS.pl -create %1 -logonname Users -grant LISTFOLDER -behavior FOLDERONLY
FileDACLS.pl -create %1 -logonname ksa\%1 -grant MODIFY
md %1\Private
md %1\Public
FileDACLS.pl -create %1\Public -logonname Users -grant READEXECUTE
---------------------
alvast bedankt voor enige hulp!
Ik heb als onderdeel van mijn stage gedeeltelijk beheer van de Active Directory. Nu begint op deze school een nieuw leerblok (periode) en moeten de werkgroep mappen van de gebruikers klaargestoomt worden voor gebruik.
Nou schijnt er een manier te zijn om via een batch bestand werkgroep namen in de AD aan te maken. Alle werkgroep namen zijn al gedefineerd in een word document en heb deze eruit gekopieerd naar een txt file.
Het is nader zo dat eerst de werkgroepen in de active directory aangemaakt moeten zijn voordat dit script (zie hieronder) de werkmappen voor werkgroepen aan kan maken.
---------------------
md %1
FileDACLS.pl -create %1 -logonname Users -grant LISTFOLDER -behavior FOLDERONLY
FileDACLS.pl -create %1 -logonname ksa\%1 -grant MODIFY
md %1\Private
md %1\Public
FileDACLS.pl -create %1\Public -logonname Users -grant READEXECUTE
---------------------
alvast bedankt voor enige hulp!