Toon posts:

Hoe zie ik of een ip online is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pingen/tracert, portscan geven allemaal geen reply.
Is het mogelijk dat een firewall alle porten blocked.. echt alles want ik krijg op niks een reply.
Is er een andere manier om er achter te komen of een ip online is >

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Een ip online is? :D

Als je alle poorten hebtgescanned en je vind niks en een ping geeft ook niks dan kun je het verder wel vergeten.

Maar waar gaat het om dan?

Verwijderd

waarvoor wil je dat weten?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:00
omdat je soms wel eens op een andere locatie zit en wil weten of de server niet is gecrashed.
en dan eerst naar huis moet om het ding te restarten, omdat je net bezig was met een belangrijke download en die wil je namelijk voor tijd X hebben

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
cardinal808 schreef op 27 January 2003 @ 16:10:
omdat je soms wel eens op een andere locatie zit en wil weten of de server niet is gecrashed.
en dan eerst naar huis moet om het ding te restarten, omdat je net bezig was met een belangrijke download en die wil je namelijk voor tijd X hebben
Als het zijn eigen ip is kan hij zijn firewall toch zo instellen dat ie op ping reageert?
Daar hoef je niet zo ingewikkeld voor te doen.
Geen ping>server down.

Maar als het om iemand anders zijn ip gaat, en je krijgt geen respons op pings èn een portscan, dan is ie gewoon oflline.

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Wel een gehoord van een ping of death?
Uitkijken dus met een ping service openzetten.

http://specs.tweak.to/7903

Verwijderd

Fantomas schreef op 27 januari 2003 @ 16:14:
[...]
Maar als het om iemand anders zijn ip gaat, en je krijgt geen respons op pings èn een portscan, dan is ie gewoon oflline.
Een goeie router/firewall geeft hetzelfde effect hoor ;) En dan wil het niet zeggen dat ie dan down is. :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 21:00

TrailBlazer

Karnemelk FTW

TeazNutz schreef op 27 januari 2003 @ 16:22:
Wel een gehoord van een ping of death?
Uitkijken dus met een ping service openzetten.
Ja dat was in de eerste windows 95 versie zo ja. Ik hoop dat als het om een server gaat dat ding niet op 95 draait

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

hping, firewalk??

beiden draaien onder linux, kun je vaak wel mee door een fw komen, als je echt zeker weet dat er hosts up moeten zijn.

nmap geeft ook niks terug?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 16:23:
[...]

Een goeie router/firewall geeft hetzelfde effect hoor ;) En dan wil het niet zeggen dat ie dan down is. :)
Ik heb hier op mijn router/firewall ook ping geblocked hoor, maar je zult toch ook mail op moeten halen en zo.

En dan heb je toch al poort 110 en 25 open staan.

Het hoeft natuurlijk niet, maar de standaard thuisgebruiker zal zijn mail poorten niet zo snel blocken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee is wel gewoon een thuisgebruiker, vermoed zelf dat hij een firewall geinstalleerd heeft (ik denk zonealarm op hoogste niveau) of sygate..
Pagina: 1