[delphi] naam en wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-08 12:16
Ik ben net begonnen met Delphi op school, nu moeten wij voor onze eindopdracht een programma schrijven, maar je moet ook kunnen inloggen als verschillende gebruikers.

Ik heb in Acces netjes een db gemaakt met naam en wachtwoorden, in delphi heb ik een form gemaakt met daarin een invul gedeelte voor naam en wachtwoord.

nu heb ik de help file gelezen, maar ik snap het nog niet helemaal.
hoe koppel ik die 2 nu aan elkaar?

the things we fear most have already happened to us

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26
Hoe bedoel je? 'Hoe koppel ik die 2 aan elkaar'?

Een gebruiker heeft een username en een wachtwoord. Om te controleren of een gebruiker een juiste username en het geldige wachtwoord heeft ingetyped, gebruik je een AND operator.

https://fgheysels.github.io/

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-08 12:16
ja maar hoe zorg ik ervoor dat er naar de gegevens in die database gekeken wordt?? Help is zo omvangrijk van delphi daar zie ik de bomen niet meer

the things we fear most have already happened to us

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48
Hoe bedoel je "hoe koppel ik die aan elkaar?"
Je leest de user name in en het wachtwoord, je zoekt de naam op, vergelijkt het wachtwoord wat erbij staat en is het correct dan mag hij door is het niet coorect formateer je zijn c: schijf of zo ;).
Mocht dit het antwoord op je vraag zijn, zou ik je een tiopje mee willen geven, gebruik google.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:48
6bit schreef op 27 January 2003 @ 16:06:
ja maar hoe zorg ik ervoor dat er naar de gegevens in die database gekeken wordt?? Help is zo omvangrijk van delphi daar zie ik de bomen niet meer
Als het goed is zijn er components die je er voor aan kunt roepen. evt. kan het ook met odbc call's

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26
6bit schreef op 27 January 2003 @ 16:06:

De help is handig, maar als je echt nog geen kennis hebt mbt Delphi en databases, dan zoek je beter je heil in een tutorial of beter nog: een goed boek.

Kijk eens naar de componenten TDatabase, TTable, TQuery, TDataSource, ...

Eigenlijk is P&W niet de plaats om een taal te leren, dus raad ik je aan om - zoals ik al zei- een boek of tutorial te zoeken die deze zaken behandelt.

Succes. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door whoami op 27-01-2003 16:08 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.