(unbootable) Win 2000 installeren zonder diskette station

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden al een topic in PMG gehad dat windows 2000 vast ging zitten op een p166 bij het opstarten na hem via een Athlon 1000 mhz te hebben geinstalleerd. ([rml][ p166 - 64 MBram] 2000 prof freezt bij opstarten[/rml]/) Abbadon gaf aan dat ik andere manier moest zoeken en dat heb ik geprobeerd, namelijk via een P2 233 met 64 mbram. Ook op die manier lukte het niet, ik krijg een blauw scherm met de melding "inaccesable_boot_Device".

Ik kan niet via diskette booten aangezien de connector op het mobo van het diskette station dood is.

Ik kan hem ook niet booten vanaf de windows 2000 cd, want op de een of andere manier pakt ie die niet. (ik heb in BIOS aangegeven dat ie vanaf cd moet booten). Via de GoT search kwam ik erachter dat er mogelijkheden zijn om hem bootable te maken, alleen lukte dat niet.
Dit is de site: http://www.nu2.nu/bootcd/#w2k Ik heb alles gedaan wat er staat, maar hij maakt geen bin file aan als ik dat programma open. Kan iemand mij uitleggen wat ik dan verkeerd doe? (mijn Engels is ook niet ubergoed)

Of heeft iemand een andere manier om windows 2000 te installeren ?

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 27-01-2003 15:53 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Een p166 met 64MB ram is ook wel krap aan.
Je kunt de HD in een andere PC steken en de i386 map naar de HD kopieren, dan de installatie starten en wachten tot de installatie heeft gelopen en de installatie voor de EERSTE keer boot. Dan de computer niet opnieuw booten maar uitschakelen.
De HD terug bouwen in de P166 en dan booten.

-Pwn the day-

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
k tnx ga k vanavond even proberen (eerst werken :(), en p166 met 64 mbram is volgens de site van MS genoeg voor win 2000 prof :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 16:40
eMAeRCe schreef op 27 januari 2003 @ 16:55:
k tnx ga k vanavond even proberen (eerst werken :(), en p166 met 64 mbram is volgens de site van MS genoeg voor win 2000 prof :)
waarom niet gewoon winNT, met alle service packs en updates...

• Robthebest
  • Laatst online: 07-09 11:47
Wat je ook zou kunnen proberen is idd je hele map i386 op je hd kopieren via een andere pc, vervolgens met dezelfde pc de schijf opstartbaar maken met een windows 98 opstart diskette en het programma sys Ga daarvoor als volgt te werk:

1. Start de pc met je windows 98 opstart diskette.
2. Vervolgens typ je als je bij a: staat: sys c: ( wat ook kan is als je op de c staat sys a: c: intypen.
3. Vervolgens kopieer je de map i386 naar je hd.
4. Sluit de pc af en stop de hd weer in de andere pc, en aanzetten.

Als het goed is kom je dan vanzelf in msdos terecht en kan je verder werken, de setup start je dan door winnt te typen als je in de map i386 zit

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Robthebest schreef op 27 januari 2003 @ 17:07:
Wat je ook zou kunnen proberen is idd je hele map i386 op je hd kopieren via een andere pc, vervolgens met dezelfde pc de schijf opstartbaar maken met een windows 98 opstart diskette en het programma sys Ga daarvoor als volgt te werk:

1. Start de pc met je windows 98 opstart diskette.
2. Vervolgens typ je als je bij a: staat: sys c: ( wat ook kan is als je op de c staat sys a: c: intypen.
3. Vervolgens kopieer je de map i386 naar je hd.
4. Sluit de pc af en stop de hd weer in de andere pc, en aanzetten.

Als het goed is kom je dan vanzelf in msdos terecht en kan je verder werken, de setup start je dan door winnt te typen als je in de map i386 zit
pssssst. hij zegt dat zijn connector op het mobo is overleden Je zult het idd moeten proberen zoals eerder is voorgesteld. Moet werken, zo heb ik het meerder malen uitgevoerd. succes ermee....

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Anders de schijf bootable maken met een win98 bootdisk o.i.d
in een andere pc uiteraard en dan de bestanden van de CD op de hd zetten.
vervolgens kun je de setup starten door in de i386 folder "winnt" te starten.

Dit zou eigenlijk gegarandeerd moeten werken suc6

hmz net te laat met posten

BTW als dit NIET werkt dan zou ik het hele idee maar laten varen want dit MOET werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 17:11 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Icey schreef op 27 January 2003 @ 17:02:
[...]

waarom niet gewoon winNT, met alle service packs en updates...
Mja ik heb geen ervaring met professionele OS zegmaar (op xp prof na), k heb nog nooit win 2k laat staan NT geinstalleerd/mogen proeven :9 dus dan leek mij 2000 de meest recente die (volgens MS) aardig draaid op mijn systeem :). Daar komt nog bij dat ik 2k ook nog had liggen.

Maar als et onvoldoende krachtig draait zal ik NT ns proberen :)

• Robthebest
pssssst. hij zegt dat zijn connector op het mobo is overleden Je zult het idd moeten proberen zoals eerder is voorgesteld. Moet werken, zo heb ik het meerder malen uitgevoerd. succes ermee....
Over welke pc hebben we het dan waar de diskette station connector kapot is, is dacht over de pc waar hij het op wou installeren, de p166 dus ;)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Robthebest schreef op 27 januari 2003 @ 17:18:
[...]

Over welke pc hebben we het dan waar de diskette station connector kapot is, is dacht over de pc waar hij het op wou installeren, de p166 dus ;)
Ik wil windows 2000 uiteindelijk op mn P166 draaiende hebben :) En die P166 beschikt niet over een werkend diskette station (connector @ mobo is dood). Ik kan wel via een andere pc het hele zooitje opstarten etc zoals boven beschreven en dat ga ik vanavond even proberen _/-\o_

• Robthebest
Ik wens je er veel succes mee, en idd wat sch0pk0nt zegt, als dit niet lukt dan zet het maar uit je hoofd.

Ik weet wel 100% zeker dat het op die manier moet werken, heb het zelf al vaker gehad maar dan niet met win2k

Nogmaals succes

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 27 januari 2003 @ 17:14:
[...]

Mja ik heb geen ervaring met professionele OS zegmaar (op xp prof na), k heb nog nooit win 2k laat staan NT geinstalleerd/mogen proeven :9 dus dan leek mij 2000 de meest recente die (volgens MS) aardig draaid op mijn systeem :). Daar komt nog bij dat ik 2k ook nog had liggen.

Maar als et onvoldoende krachtig draait zal ik NT ns proberen :)
Mjah het zal wel werken hoor snel is anders natuurlijk maar er is mee te werken
zolang je em een beetje kaal houd natuurlijk.
Een tip zet de desktop op 256kleuren scheelt stiekem wat performance

nog een tip dan als je pc standalone gebruikt dus niet in een netwerk zijn er nog een flink aantal services uitschaken scheelt weer wat performance weet zo even niet uit mijn hoofd welke services dat dan wel zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 17:31 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een p166 met Win2000? Heb je trek in koffie? :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
dreeke schreef op 27 januari 2003 @ 17:26:
Een p166 met Win2000? Heb je trek in koffie? :P
Je draait zeker helemaal door je toeren als ik er bijvertel dat ik m als servertje ga gebruiken :+ (ftp, emule etc)

*zet download voor Win NT aan :Y)

Pagina: 1