Toon posts:

pc 2100-2700 of 3200 bij amd xp 2400+

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een moederbord (asus a7n8x) gekocht en een nieuwe processor (amd athlon xp 2400+).
Ik wil alleen nog ander geheugen kopen (2x256 mb), ik zat alleen te twijfelen.
Ik heb in een topic gelezen dat als je fsb 266mhz is en je geheugen ook 266mhz dat dat beter loopt dan 266mhz fsb en 333mhz geheugen, klopt dit???
En als dat zo is, is het dan niet beter om 400 mhz geheugen te nemen i.p.v 266 mhz geheugen of is dit verschil het prijsverschil niet waard (€32).
En wat is dat cas 2.5 en waarom is dat duurder dan cas 3?????
En er stond op de asus site dat ik maximaal 3 gb NON ecc-r mocht hebben, wat is ecc-r????

Verwijderd

Als je geheugen synchroon loopt aan de snelheid (bus) van de processor heeft dit het beste resultaat, ze hoeven als het ware niet op elkaar te wachten. Waarom dan toch DDR400 geheugen nemen? zou alleen nut hebben als er een 200mhz Barton uitkomt en je daarnaar wilt upgraden. Het kan echter wel, dat geheugen draait uiteraard ook prima op 266 mhz. CAS is de responstijd van het geheugen in nanoseconden volgens mij. Hoe lager deze waarde hoe sneller het geheugen reageert. Wat ECC-r precies is weet ik ook niet, dit is echter wel te vinden met de search :)

Verwijderd

Als je snelheid wilt neem je 400Mhz. (PC3200).

Is het meer een geldkwestie, neem dan 266Mhz of 333Mhz. . en koop die 400Mhz. later als de prijzen wat lager zijn.
(Ikzelf vindt die 400's nog wat duur, dus ik neem eerst nog wat 333 erbij.)
Verhoudingsgewijs zijn de 333's nu het goedkoopst

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens de RAM FAQ omtrent geheugenbussnelheid, CAS timings en ECC. Deze RAM FAQ kun je vinden via de Technische PMG FAQ :)

Voor nForce2 mobo's geldt: het geheugen synchroon aan de FSB draaien is sneller dan asynchroon. Dit is al veelvuldig aangehaald in het nForce2 topics en behandeld op reviewsites. Dan hoef je het echt niet nogmaals te vragen ;)

Mocht je willen overklokken of headroom willen hebben voor een snellere CPU, dan zou ik snellere geheugen nemen. Zo neem je de kans weg dat het geheugen in de weg staat.

Omdat dit allemaal via de FAQ/logica/andere topics te beantwoorden is: dicht.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 27-01-2003 16:03 ]

Dit topic is gesloten.