redhat 7.3 proxy site's downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
vraagje heeft linux van zich zelf of is er ergens een freeware pakket te verkrijgen

die dus een proxy is maar waar je kan installen dat hij om een bepaalde tijd een website download in de cache bijvoorbeeld.

op een bedrijf wordt www.detelegraaf.nl sochtend om 9uur veel bekeken dus stel ik in dat hij om 8uur ff die site in de cache download zodat dat veel sneller gaat met bekijken intern.

ik had al we lrond gekeken op google e. GoT maar wat ik vond is niet wat ik wilde

[ Voor 10% gewijzigd door Multispeed op 27-01-2003 15:18 ]

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Verwijderd

que?

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
wat jij niet snap ?

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

Verwijderd

Install squid op een machine en gebruik wget om via je proxy (squid dus) die pages te downloaden. Dat zou wel aardig moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 15:34 . Reden: . ,. : / . , .. . . ]

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Squid is een proxy die ook onder linux werkt, met behulp van cron kun je dan met bijvoorbeeld wget om 8 uur een pagina 'bekijken' zodat 't vers in de proxy staat.

offtopic:
Even je post nakijken op hoofdletters, punctuatie etc maakt het voor anderen een stuk makkelijker om je bericht te lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Squatt_ op 27-01-2003 15:31 . Reden: gmta :) ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Het antwoord op je eerste regel is : allebei ;)

Verwijderd

Ten eerste zouden we het op prijs stellen als je iets meer aandacht aan de openingspost zou besteden. Daarmee staat of valt je topic namelijk. Als ik naar jouw opening kijk, dan mist het aan interpunctie, staan er taal-/spelfouten in (daar kan je misschien niet zo veel aan doen) en ontbreekt het aan een duidelijk verhaal met daarin de stappen die je zelf al ondernomen hebt (en aan die laatste 2 punten kun je dus wel degelijk iets doen ;) ).

Lees a.u.b. eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] aandachtig door :)

Tot slot is dit met zo'n beetje iedere proxy onder GNU/Linux wel mogelijk i.c.m. met een browser/client die je op gezette tijden een pagina op laat halen. Bekendste voorbeeld van een http-proxy is squid en als client kun je bijvoorbeeld wget, links, lynx etc. gebruiken. Allemaal te vinden via www.freshmeat.net.

Heb je nog een concrete vraag dan kun je gerust een nieuw topic openen, alleen dan moet deze wel voldoen aan bovenstaande verhaal.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.