Domein NT4 TS <-> Domein SBS 4.5

Pagina: 1
Acties:

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
Domein met NT4 Terminal Server koppellen aan een Domein met SBS 4.5

Ik heb begrepen dat het niet mogelijk is om een domein met een SBS 4.5 te koppellen dmv een trust relatie aan een ander domein. Zijn er lieden die deze ervaringen tegenspreken.

Ervaring met evt. andere oplossing hiervoor?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:36

rammes

koekebakker 1e klas

tja wat moet ik er over zeggen.. het kan gewoon niet :( helaas pindakaas... maw afstappen van je sbs server

Ik zou het doen!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nee, kan niet. SBS is gewoon een beperkt klotepakket als je meer dan 1 server in je netwerk wilt.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
_JGC_, ze zegt 'in je netwerk', maar we spreken hier wel over twee verschillende domeinen.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Meerdere servers in een domein kan met SBS. Een van de beperkingen van SBS4.5 is inderdaad dat er geen trust mogelijk is met andere domeinen. Het heet niet voor niets Small Business Server...

Van Microsoft:

Domain trusts are disabled.
Small Business Server does not support trust relationships with other domains. In an enterprise environment, there are often multiple domains that need to communicate with each other and share resources. This is done through trusts — and much time and money is spent on creating a domain trust design that fits the company. Since small businesses only have a single domain, trusts are not needed. This configuration saves memory and system planning time

www.microsoft.com/technet...s45res/part5/sbrk0530.asp

[ Voor 62% gewijzigd door Poltergeist op 27-01-2003 21:09 ]

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
Poltergeist: thanks, waarom ik dit niet heb gevonden is mij een raadsel, zal wel aan Microsoft liggen.. :)

Verwijderd

Ik ben benieuwd waarom je een trust wil aanleggen. Wellicht zijn er andere mogelijkheden om het resultaat te bereiken.

Je kunt bijvoorbeeld alle users uit het ene domein ook in het andere aanmaken met dezelfde wachtwoorden.

Maak van een derde server een derde domein waar je een FTP server van maakt.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Topicstarter
Twee bedrijven komen bij elkaar in hetzelfde pand en moeten gebruik kunnen maken van informatie van beide organisaties. Wat je zegt, SanMan4u kan natuurlijk wel, echter kan ik nu nog niet beoordelen hoe de applicatie hier mee omgaat.

Pagina: 1