Toon posts:

[C++] eigen ftp programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een web-design bedrijvje. nu leek het mij wel cool als de mensen die een web-site hebben bestelt er een eigen ftp programma bij te leveren. 1 die zelfs de n00b's begrijpen. dus leechFTP iz geen optie. nu wil ik die zelf gaan maken (voor de lol). weet heeft iemand een id om dit aan te pakken (of een site ofzo)

thnx

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Zo'n FTP iets is naar mijn weten erg simpel, er zijn gewoon van die standaard dingen om in je programma te gieten voor het uploaden van iets.

Maar toch, ik weet niet of dit wel zo handig is. Als webdesign/hosting bedrijfje kun je veel beter een webbased uploadsysteem maken (PHP, ASP, whatever).

hmm... 1987? en dan al een bedrijfje... tofheid :)

Putting the bit in Biton since 1997

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dan stel ik voor dat je een zoektochtje op internet doet met uitleg van het FTP protocol.
Het zal wel ff duren voordat je dat onder de knie krijgt, ik zou ze eerder CuteFTP ofzo erbij geven.

• whoami
  • Laatst online: 12:26
Tip: het is misschien wel leuker voor je klanten als je ff let op je spelling. Bedrijvje, iz, .... dat leest niet leuk.

FTP programma maken: ff de FTP RFC lezen, een programma schrijven dat een connectie maakt met een ftp server op de juiste poort en dan lijkt het me gewoon een kwestie van de juiste commands aan te roepen.

https://fgheysels.github.io/

• p_m
  • Niet online

p_m

Maar ik denk niet dat je meteen al een geweldige interface kan produceren. Een ftp programma met commando's op zich is natuurlijk niet moeilijk te maken, maar om dan meteen te kunnen tippen aan iets geniaals als Leech... hmm... nee :)

Waarom maak je niet gewoon een helppage, en zo moeilijk is Leech toch niet?

En ik blijf erbij: voor het eenvoudige werk kun je makkelijk een webbased iets maken.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik zou iets webbased maken, als je zelf een webdesign bedrijf hebt zou je dat wel moeten kunnen maken lijkt me (met kennis van PHP).

Ik zou niet zelf een programma gaan schrijven, zonde van je tijd + moeite en het is maar voor de lol. Kan je nog beter demo van een FTP programma bijleveren of LeechFTP, nog gratis ook.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:28

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En 1 "moeilijk" ding van FTP
- Als je een directory listing opvraagt dan kan je deze in een flink aantal verschillende formaten terugkrijgen. Je moet dus wel in staat zijn om elk formaat te parsen zodat je zelf fatsoenlijk de listing weer kan teruggeven.

Gelukkig zijn er genoeg componenten die dit goed voor je doen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ftp4w is een dll die in c en delphi gebruikt kan worden. Wholesite is een programma dat de dll gebruikt.

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

NMFTP is tha trick
En omdat je maar één specifieke server hebt (en dus geen verschillende commando's terug krijgt) is deze erg simpel te tunen.

Verwijderd

als jij voor ze upload.. kun je nog geld verdienen ook :P

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:58

Klippy

Still Game

Zou ff in Delphi beginnen en dan is het niet echt moeilijk met wat ervaring hoor :)

Directory listing is misschien nog grootste probleem ja, maar daar hebben we Google voor :P
De rest is echt te doen. FTP componenten zitten al in Delphi 5 en daarna nog meer.

edit:

Ow C++.

Beetje moelijker, maar ook te doen, alleen veel meer werk...
Vind het voora zoveel werk voordat je een leuke UI hebt. En FTP componenten implementeren is toch ook wat meer werk.

[ Voor 29% gewijzigd door Klippy op 27-01-2003 17:31 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:07
Waarom niet gewoon een uitleg hoe je dat met ftp moet doen:

ftp://naam:password@desite.com/home/gebruiksersnaam

dan kunnen ze daarna gewoon slepen zoals ze gewend zijn.

Verwijderd

Topicstarter
whoami zo praat ik ook echt nie tegen me klanten :)

maar ik ben al bezig met un webFTP maar omdat ik nu C++ kan leek het me leuk om dit te proberen. leer ik ook weer van. als ik het zelf schrijf kan ik zelf zeggen wat ze allemaal kunnen (bijv. geen PHP files deleten)

ik zal me even inlezen over dat ftp protocol :P .

Verwijderd

Topicstarter
p_m: ik wil de nieuwe bill gates worden :D alleen dan niet zo lelijk :)

• whoami
  • Laatst online: 12:26
[nohtml]
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 18:22:
whoami zo praat ik ook echt nie tegen me klanten :)
Schrijf dan hier ook ff normaal, want het is echt niet te lezen.

https://fgheysels.github.io/

• p_m
  • Niet online

p_m

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 18:24:
p_m: ik wil de nieuwe bill gates worden :D alleen dan niet zo lelijk :)
Ik krijg ineens minder motivatie om je te helpen... ;)

Maar doe echt wat aan je spelling+stijl, want ik vind het niet echt kunnen, ook al ben je pas 15.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een keer zoiets in PHP-GTK gemaakt.. dat was op zich wel leuk :) Maarja kreeg het niet voor elkaar om vanuit explorer gedropte files te accepteren, dus moet het nog een keer in Builder opnieuw maken want dat was wel een beetje een vereiste.

Verwijderd

Topicstarter
ik maak die web-based ftp ook met php.

ok op aandringen van jullie tik ik voortaan wat duidelijker :)

Maar heeft een van jullie nog wat tips?? iets wat ik niet moet vergeten of een andere tip?

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Info over FTP protocol kun je iig. hier verkrijgen:

http://www.w3.org/Protocols/rfc959/Overview.html

[ Voor 6% gewijzigd door esf op 27-01-2003 21:50 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

In een ander topic loopt er iets over HTTP vanuit C/C++, daar werd LibCurl genoemd: http://curl.haxx.se/libcurl/

Deze ondersteunt ook FTP.

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de documentation file gedownload en zal het even doorlezen. thnx!
Pagina: 1