Toon posts:

[VB6] inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een proggie te schrijven dat een user aanmeldt. In feite moet het dus hetzelfde doen als logonui.exe [ik gebruik win xp]. Weet iemand met welke APi call dit moet. Ik geloof zelf dat het met LogonUser moet, maar daar is het nog niet mee gelukt. Uiteindelijk is het nl de bedoeling dat ik een vervanging voor logonui maak met 3d kaart ondersteuning enzo

Verwijderd

Ik kan me voorstellen dat dit niet zo makkelijk gaat worden. MS wil natuurlijk niet dat iedereen programmaatjes gaat hacken om in te loggen... lijkt me niet echt veilig...
Maar misschien kan het ook wel. Je zou ff op www.pscode.com kunnen kijken.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-08 18:20

johnwoo

3S-GTE

Met LogonUser maak je geen interactive session, je kan er alleen passwords mee verifieren of acties ondernemen als een andere user (zoals processen starten).

Volgens mij moet je LsaApLogonUser aanroepen vanuit je inlog programma, met LogonType = Interactive:
This function is called only for a user's initial logon.
Je zou natuurlijk even in logonui.exe kunnen kijken welke functies uit welke DLL's die gebruikt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door johnwoo op 28-01-2003 09:32 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

Verwijderd

wat misschien makkelijk is is de api guide
google zoeken api-guide+download

Verwijderd

Je kan ook een eigen GINA (Graphical Identification and Authentication) stub .dll maken die jouw programma start voordat logonui (of eigenlijk msgina.dll) gestart wordt. In dat programma kan je dan ervoor zorgen dat je window Always On Top is (zodat de normale GINA (msgina.dll of bijv. nwgina.dll) die (door)gestart wordt door jouw GINA stub niet zichtbaar is) en daar je 3D functies in uitvoeren.
De login info die je verzamelt met jouw programma (naam, password, domein etc.) kan je dan doorsturen naar het onderliggende login venster, evt. fouten bij het inloggen afvangen en je programma beeindigen als er ingelogd is.
Klinkt makkelijker dan het is maar is waarschijnlijk wel simpeler dan echt een eigen logonui of GINA te schrijven (zeker met VB).
Een GINA stub zal je niet met VB kunnen maken, de rest van je programma moet wel lukken in VB.
Pagina: 1