• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-01 15:16

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
Jo, ik heb een duidelijk zwaar luxe probleem. Normaliter als ik foto's maak heb ik genoeg aan mijn 64 MB kaartje. Als deze vol is pak ik nl. de laptop en pomp ik me camera leeg.

Nu is het geval dat ik in de zomer voor 22 dagen naar Kenia & Tanzania ga. :) Probleem... ik ga tijdens deze vakantie niet 'mijn laptop van de zaak' meenemen om de camera leeg te trekken. Op dat moment heb ik overduidelijk niet genoeg aan 64 mb, want als ik wil kan ik dat in 1 dag volschieten.

Nu kan ik natuurlijk een lagere resolutie gaan schieten, en 2 kaartjes van 128 mb erbij halen, zodat ik een heel eind verder kom met fotograferen, maar eigenlijk vindt ik dit zonde van het geld, omdat ik normaliter het red met 64 mb, en dat ik dus na de vakantie eigenlijk 2 x 128 mb voor nop heb liggen.

Ik zoek dus eigenlijk iets anders. Is het bijv. mogelijk een mobiele schijf van 1 Gb te huren waar ik mijn Smartmedia kaartjes in kan stoppen en leeg kan trekken bijv ? Of hoe lossen jullie dat op ?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
Ik ben nog geen SM verhuur bedrijf tegen gekomen, maar misschien dat een tweaker je wel wat wil lenen? Of je koopt geheugen en verkoopt het later weer, maar dat kost ook wel wat geld.

[ Voor 4% gewijzigd door Eskimootje op 27-01-2003 14:54 ]

Verwijderd

Lost-Viking schreef op 27 januari 2003 @ 14:42:
Jo, ik heb een duidelijk zwaar luxe probleem. Normaliter als ik foto's maak heb ik genoeg aan mijn 64 MB kaartje. Als deze vol is pak ik nl. de laptop en pomp ik me camera leeg.

Nu is het geval dat ik in de zomer voor 22 dagen naar Kenia & Tanzania ga. :) Probleem... ik ga tijdens deze vakantie niet 'mijn laptop van de zaak' meenemen om de camera leeg te trekken. Op dat moment heb ik overduidelijk niet genoeg aan 64 mb, want als ik wil kan ik dat in 1 dag volschieten.

Nu kan ik natuurlijk een lagere resolutie gaan schieten, en 2 kaartjes van 128 mb erbij halen, zodat ik een heel eind verder kom met fotograferen, maar eigenlijk vindt ik dit zonde van het geld, omdat ik normaliter het red met 64 mb, en dat ik dus na de vakantie eigenlijk 2 x 128 mb voor nop heb liggen.

Ik zoek dus eigenlijk iets anders. Is het bijv. mogelijk een mobiele schijf van 1 Gb te huren waar ik mijn Smartmedia kaartjes in kan stoppen en leeg kan trekken bijv ? Of hoe lossen jullie dat op ?
Ik ben van de kerst 2 weken in zuid afrika geweest, en heb het ook met m'n laptop gedaan! Ik kwam toch thuis met 800 mb aan foto's en lagere resolutie was voor mij geen optie. Als je in goede hotels slaapt is dit ideaal. Maar een andere oplossing is misschien een apparaten van 1 gig (of meer/minder) waar je je SmartMedia insteekt en die backupped ze daarop. Volgens mij maakt Ridata die dingen. Zal eens kijken of ik een linkje kan vinden.

edit
Linkje kan ik niet vinden, maar ik geloof dat het een X drive heet.
edit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 14:51 ]

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Je kan toch ook grotere SM cards kopen dan 128 Mb? Ownee, zie ik ik net.. Over het luxe probleem.. Neem en andere camera die compactflash ondersteund... dan kan je 512 Mb kaartjes kopen...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• RobertJ
  • Laatst online: 17-02 16:29
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:45:
[...]

Ik ben van de kerst 2 weken in zuid afrika geweest, en heb het ook met m'n laptop gedaan! Ik kwam toch thuis met 800 mb aan foto's en lagere resolutie was voor mij geen optie. Als je in goede hotels slaapt is dit ideaal. Maar een andere oplossing is misschien een apparaten van 1 gig (of meer/minder) waar je je CF insteekt en die backupped ze daarop. Volgens mij maakt Ridata die dingen. Zal eens kijken of ik een linkje kan vinden.
het is GEEN CF man! dat is dus een deel van het probleem

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

RobertJ schreef op 27 januari 2003 @ 14:47:
[...]

het is GEEN CF man! dat is dus een deel van het probleem
relaxed zeg, frusti 8)7 die dingen zijn er dan ongetwijfeld ook voor SM.

Jouw oplossing is lekker ja,....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 14:53 ]

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
nope, kheb een Smart media kaart nodig, me camera ondersteund tot max. 128 MB. Als ik in een hotel had gezeten was het anders geweest, maar ik ga 3 weken kamperen en rondtrekken..

Verwijderd

Lost-Viking schreef op 27 January 2003 @ 14:54:
nope, kheb een Smart media kaart nodig, me camera ondersteund tot max. 128 MB. Als ik in een hotel had gezeten was het anders geweest, maar ik ga 3 weken kamperen en rondtrekken..
Dan is het idd niet te doen met laptop, maar denk dat die X drive, of iets wat er op lijkt ook op het lichtnet aangesloten moet worden.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Zomerspecial: GTers op vakantie FAQ! mocht je die nog niet gezien hebben. :) Erg bruikbaar, maar misschien niet direct een antwoord op je vraag. Staan wel tips in, zoals laten branden op cd in een internetcafé. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
http://www.xs-drive.com/ heb ik gevonden, wat tevens werkt met alle type kaarten.. Volgens mij kun je zelfs daar nog je eigen harde schijf ingooien, wat in principe wel erg beter zou zijn :D :D, ik ga het even uitzoeken.

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
Positron schreef op 27 January 2003 @ 14:58:
Zomerspecial: GTers op vakantie FAQ! mocht je die nog niet gezien hebben. :) Erg bruikbaar, maar misschien niet direct een antwoord op je vraag. Staan wel tips in, zoals laten branden op cd in een internetcafé. :)
khad het gelezen, maar ik denk dat er niet zo gauw een cafetje te vinden is midden in de woestijn.... ik ook altijd met mijn reisjes :X

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:54:
[...]

Dan is het idd niet te doen met laptop, maar denk dat die X drive, of iets wat er op lijkt ook op het lichtnet aangesloten moet worden.
digicam moet toch ook op lichtnet voor op te laden?

No worries m8

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
DeoDupke schreef op 27 januari 2003 @ 15:01:
[...]

kheb batterijen erin zitten, neem wel een overdosis batterijen mee van Duracell, daar doe ik best lang mee. en me oplaadbare batterijen, er zijn momenten dat ik wel prik heb.

Verwijderd

DeoDupke schreef op 27 januari 2003 @ 15:01:
[...]

Klopt, ff niet aan gedacht,

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06-2025
Lost-Viking schreef op 27 januari 2003 @ 14:42:

Lenen van vriend/kennis/familie? Anders zou ik het ook niet weten... Dan zit er toch niks anders op dan gewoon een extra kaartje erbij kopen of op lagere kwaliteit fotograferen...

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:00

Tjark

DON'T PANIC

Misschien is het makkelijker om een normaal 'ouderwetsche' camera te nemen/lenen, je weet wel, met van die rolletjes?

Geen gedoe met batterijen en opslag.

*insert signature here

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:55

PanMan

Spun!

Ik vind dit eik niet echt een luxe probleem. naja, deels natuurlijk wel, maar het is wel een van DE nadelen van een digicam. Zijn foto's gratis, is je storage zo duur.
Mede daarom heb ik net een cam gekocht met CF, dat is verreweg het goedkoopst. Morgen hoop ik 512 Mb te halen, dan kan ik wel even voort :).
Je kan idd van die imagetanks kopen. Nadeel is dat die ook weer vrij duur zijn...

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Lost-Viking schreef op 27 januari 2003 @ 14:59:
[...]

khad het gelezen, maar ik denk dat er niet zo gauw een cafetje te vinden is midden in de woestijn.... ik ook altijd met mijn reisjes :X
Voor 186 euro (+ ong 20-30 euro shipping) heb je bij http://www.powerinnumbers.com.au een X-Drive MET 20gb HD.
Levering duurt ongeveer 2-3 dagen (heb er zelf al meerdere malen besteld). Echt een aanrader die winkel

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Deze tips ook al doorgelezen?
Zomerspecial: GTers op vakantie FAQ!

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hmm sotnd een paar weken geleden nog op de frontpage:

Super DigiBin review

van 800-60GB... dat moet genoeg zijn :0

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
van de FP, en dat is nu net het probleem, kheb geen CF :
Dit apparaat is in feite een draagbare harde schijf met een CompactFlash-ingang
sorry... zie later pas dit :

Ondersteunde kaarten : Compact Flash, MicroDrive, Smart Media, Multimedia Card, Secure Digital kaart, Memory Stick ,

toch ff uitpluizen :D

[ Voor 39% gewijzigd door Lost-Viking op 27-01-2003 22:54 ]

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Topicstarter
ik heb op https://secure.mindsgear.com/html/closeouts.asp iets gaafs gevonden ! van de pagina een Digital Wallet van 3 GB voor 99 Dollar ( exlusief 4-1 card reader voor 49 Dollar , hij pakt standaard alleen CF, en met 4-1 alles )

https://secure.mindsgear.com/html/images/135.gif
The Digital Wallet is a Portable Smart Storage (PSS) device that goes beyond conventional storage by adding mobility and versatility. With it's own microprocessor, operating system, 2.5" hard drive and rechargeable batteries, it is non-PC centric and can, therefore, operates independent of a computer. The Digital Wallet allows the upload and download of multiple file formats to its hard drive through the unit's two ports: PCMCIA and USB. The unit ships with Carry Dock, Rechargeable Battery Pack, CompactFlash adapter, AC Adapter, USB Cable, Quick Installation Guide, and Installation CD. Simulated Leather Carrying Case included!
Lijkt wel super of niet ? en betaalbaar voor mischien veel mensen

[ Voor 7% gewijzigd door Lost-Viking op 27-01-2003 23:13 ]

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Lost-Viking schreef op 27 January 2003 @ 23:11:
ik heb op https://secure.mindsgear.com/html/closeouts.asp iets gaafs gevonden ! van de pagina een Digital Wallet van 3 GB voor 99 Dollar ( exlusief 4-1 card reader voor 49 Dollar , hij pakt standaard alleen CF, en met 4-1 alles )

https://secure.mindsgear.com/html/images/135.gif

[...]

Lijkt wel super of niet ? en betaalbaar voor mischien veel mensen
hmmm das wel wat goedkoper dan die andere HDD wallet/tank dingen. Bij die andere krijg je ook gelijk 20~?? Gig wat naar mijn mening veel te veel is voor het schieten van foto's. Misschien ga ik zo'n 3 gig ding halen voor de zomervakantie als ik naar NY ga

Assume there are no rules and it's one big free for all

Pagina: 1