Betreft:
Compaq deskpro 2000 met Pentium mmx
Onbekend of het een 166 of 233 intel is
In de pc zitten 2 hdd’s van elk 2 gig. Ik heb ze samen en elk als enige gebruikt, master dus EN cable select.
Na een bios update, en weer terug naar origineel bios, wisselen van welke disk master of slave is, cable select, gaat het nu alsvolgt:
PC aanzetten, bezig met win98 starten
A:
Geef locatie van command.com (die is alleen op A)
Hij vind nog disk 1 nog 2, nog beiden in welke opstelling ook.
Soms wil ie dos starten (zonder flop er in!) en dan krijg ik een never ending zwartscherm bezig dos te starten. Noppes, geen HDD activiteit.
* * * Heeft denk ik dus met volgorde van installeren te maken?
Ik kreeg namelijk diverse malen de vraag of ik op F1 wilde drukken om de wijzigingen (hij vond de disk(s) wel in div. opstellingen) op te slaan.
Het kreng wil echter niet starten en met een bootflop w98 en dan fdisk meld ie doodleuk: geen disks gevonden.
En dat terwijl 1 van de disks (de pc werd werkende geleverd) dus een boot moet hebben met w98. Wat mis ik!?
Kom pak, maar wat!?
Compaq deskpro 2000 met Pentium mmx
Onbekend of het een 166 of 233 intel is
In de pc zitten 2 hdd’s van elk 2 gig. Ik heb ze samen en elk als enige gebruikt, master dus EN cable select.
Na een bios update, en weer terug naar origineel bios, wisselen van welke disk master of slave is, cable select, gaat het nu alsvolgt:
PC aanzetten, bezig met win98 starten
A:
Geef locatie van command.com (die is alleen op A)
Hij vind nog disk 1 nog 2, nog beiden in welke opstelling ook.
Soms wil ie dos starten (zonder flop er in!) en dan krijg ik een never ending zwartscherm bezig dos te starten. Noppes, geen HDD activiteit.
* * * Heeft denk ik dus met volgorde van installeren te maken?
Ik kreeg namelijk diverse malen de vraag of ik op F1 wilde drukken om de wijzigingen (hij vond de disk(s) wel in div. opstellingen) op te slaan.
Het kreng wil echter niet starten en met een bootflop w98 en dan fdisk meld ie doodleuk: geen disks gevonden.
En dat terwijl 1 van de disks (de pc werd werkende geleverd) dus een boot moet hebben met w98. Wat mis ik!?
Kom pak, maar wat!?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)