Toon posts:

Windows 2000 AD Roaming Profiles traag

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanalles gezocht, maar niets mocht baten:
Het volgende is de kwestie:

Hagelnieuw netwerk, gebaseerd op een cisco coreswitch (netwerk belasting 0,7%)
relevante servers: pdc server, fileserver. (Active Directory)

Tijdens het afsluiten van windows duurt het opslaan van de profielen 70 seconde.

De snelheid van het netwerk is ruim voldoende, daar met het overblazen van een image file (700 Mb) dit in 2 minuten voltooid is, en -zoals boven al aangeven de netwerk belasting nog niet 1% is. Ook het handmatig copieren van de profielen directory is in no-time geklaard. Fileserver is eveneens niet over belast, dit is reeds zeer uitgebreid getest.

Een grappige bijkomstigheid is het volgende:

Als een gebruiker ingelogd zit, en ik wis vervolgens zijn profiel op de FileServer, dan duurt het afsluiten ongeveer 6 seconde, wat heel acceptabel is. (Het profiel wordt dan keurig terug aangemaakt, en gevuld met de juiste bestanden)
echter de keer erop, als het profiel dus weer overschreven moet worden, is de wachttijd weer 70 seconde.

Heeft IEMAND zo iets absurds mee gemaakt?
Alvast thnx.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
zelfde gezien, was over toen ik in de GPO instelde dat de computer geen "slow link detection" moet doen:

- Computer Configuration; Administrative Templates, System, Logon; Do not detect slow network connections = enabled

[edit] redirection van my doc en appl data help ook om het profiel te verkleinen...
[ /edit]

[ Voor 21% gewijzigd door paulhekje op 27-01-2003 20:47 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Mja, die staat helaas al aan.

Verwijderd

Als je geen roaming gebruikt , gaat het dan wel snel ?
Bij mij duurde het aanloggen ook verschrikkelijk lang , ik had alleen de DNS van mijn Internet provider in de settings staan. Toevoegen van de IP van mij AD server in de DNS lijst loste alles op !

Verwijderd

Topicstarter
Aanmelden gaat redelijk snel.
Mensen die geen roaming profile hebben (Administrator b.v.)
die loggen in een seconde of 4 af.
De DHCP server geeft hier de IPS van de 2 AD DNS servers door, dus ook dat kan het niet zijn :(

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
heb hetzelfde gehad onder NT 4.0... bleek dat de server teveel shares (?) had..., dus het aantal shares van 20 naar 5 teruggebracht, en toen wasset weer snel :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 18:40

Jaymz

Keep on moving !

Zijn ze niet 'gewoon' groot? (hoeveelheid data) Misschien dat je daar es in moet gaan snoeien :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zet in je grouppolicy even dat je 'temporary internet files' niet meegenomen worden.. scheelt ook weer

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Het grootste profiel is dat van mijzelf. 10 Mb
Maar nogmaals, als ik het profiel met de hand op en neer kopieer, dan duurt het maar een seconde of 5, 6. Zo groot zijn ze dus niet. Temporary Internet files... krijg niet gevonden waar je die zomaar uit zou moeten kunnen zetten voor IE6. Wel een truukje om ze ergens anders neer te zetten, dat ga ik iig een proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 09:07:
Het grootste profiel is dat van mijzelf. 10 Mb
Maar nogmaals, als ik het profiel met de hand op en neer kopieer, dan duurt het maar een seconde of 5, 6. Zo groot zijn ze dus niet. Temporary Internet files... krijg niet gevonden waar je die zomaar uit zou moeten kunnen zetten voor IE6. Wel een truukje om ze ergens anders neer te zetten, dat ga ik iig een proberen.
zijn er misschien een aantal log-off policies gedefinieeert op ou's domain niveau?

Verwijderd

Topicstarter
ja, een logoff scriptje. Echter er staat eerst van: running logoff scripts, en dan saving settings.....
en DAAR hangt ie. :)

<edit>

Logoff script wist trouwens alle netwerk/printer mappings.
Is nodig omdat sommige mappings soms bleven staan.

</edit>

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 09:48 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
heb je toevallig net daar voor (<5 minuten) outlook gestart?
outlook sluit vaak heeeeeeel langzaam af.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas niet :(
Als ik inlog en meteen uitlog, zonder ook maar iets op te starten (buiten de standaard gestartte programma's natuurlijk) en dan meteen weer afmeld, dan gaat het al fout.

Verwijderd

Ik zit met eenzelfde probleem (lange uitlogtijd, maar ook lange inlogtijd), alleen hier komt het denk ik wel door de temporary internetfiles die nogal kunnen oplopen. Ook ik kan alleen niet vinden waar ik dat precies moet uitschakelen, kan iemand mij dat nog even wijsmaken?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 27 March 2003 @ 19:36:
Ik zit met eenzelfde probleem (lange uitlogtijd, maar ook lange inlogtijd), alleen hier komt het denk ik wel door de temporary internetfiles die nogal kunnen oplopen. Ook ik kan alleen niet vinden waar ik dat precies moet uitschakelen, kan iemand mij dat nog even wijsmaken?
Activedirectory users and computers>groupolicy editten dan in 'administrative templates kijken onder 'System' dan 'logon/logoff'

daar zit een stukje 'exclude directory's from profile'.... laat zich raden wat je daar dus in kan vullen

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 20:51

schroevendraaier480

certified prutser

Deze is misschien iets voor je. Lost problemen op met Windows XP pro SP1 clients op een Win2k server netwerk.

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q329170

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 19:54
Wij hadden ook dit probleem, maar wij hebben meteen folder redirection voor de profiles gebruikt. Dan word er niets meer gekopieerd en het aanloggen gaat sneller. Misschien dat dat een idee'tje voor je is?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Zoals Zwelgje (en anderen met hem) zegt, Zal het best helpen om bepaalde folders te redirecten... Denk hierbij aan de Tijdelijke Internet, de map voor tijdelijke bestanden, etc.

Het snelheidsverschil tussen kopiëren en afsluiten, waar ligt dat aan?
Let's see...
Als je een profiel kopieert en je krijgt de melding dat een bestand al bestaat kun je veelal kiezen om bestanden die reeds bestaan over te slaan (of alles te kopiëren).
Als je uitlogt, dan wordt elk bestand dat in je profiel zit gecontroleerd en vervolgens pas wordt besloten al dan niet het bestand te kopiëren. Heb je veel kleine bestanden, dan zal dat veel tijd kosten. Daarnaast worden tevens nog processen gesloten, hetgeen ook nog extra tijd kost.

Een simpele zoekactie leverde mij de o.m. het volgende op:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;317401
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;299386
met de zoekactie "logoff takes long"...

Dat had je zelf ook kunnen vinden of misschien al gevonden.

We have just one world, but we live in different ones...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je Q329170 erop staan?
Zo ja, daar zit een bug in - http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q814770

• Jaymz
  • Laatst online: 28-04 18:40

Jaymz

Keep on moving !

In HKLM/Software/Microsoft/Windows NT/Current Version/Winlogon kun je een StringValue aanmaken genaamd "ExcludeProfileDirs" Daar kun je de directories aangeven (relatief vanuit de 'profileroot') waarvan je niet wilt dat ze gekopieerd worden gescheiden door het ; teken

In ieder geval vanaf Win NT 40 SP4, ik kan alleen zo snel het MS KB artikel niet vinden (waar ik van de week toevallig tegenaanliep) Ik kijk op m'n werk morgen wel ff :)

Edit: Gevonden: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;188692 Of Win 2000 dit ook ondersteunt durf ik niet te zeggen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Jaymz op 27-03-2003 23:41 ]

Verwijderd

zwelgje schreef op 27 March 2003 @ 20:14:
[...]

Activedirectory users and computers>groupolicy editten dan in 'administrative templates kijken onder 'System' dan 'logon/logoff'

daar zit een stukje 'exclude directory's from profile'.... laat zich raden wat je daar dus in kan vullen
Wij werken overigens niet met Active Directory, excuses dat ik dit niet had vermeld. Maar evengoed is er inderdaad een mogelijkheid om bij "User Configuration - Administrative Templates - System - Logon/Logoff" voor "Exlude Directories in Roaming Profile" te kiezen.
Daar staat echter al standaard de Local Settings, Temp, Temporary Internetfiles en History vermeld, maar als ik na uitloggen op de server kijk, dan zie ik toch dat er bestanden zijn aangemaakt in die mappen.
Dus what else can I do?

• -rAz-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2022
"ExcludeProfileDirs"="Local Settings;Temporary Internet Files;History;Temp"

Die excluden wij en dit maakte een serieuse snelheidswinst bij sommige personen wat me nogal logisch lijkt. Maar als jij zegt dat grootste profiel het uwe is van 10Mb moet je niet in deze richting gaan zoeken. Het is echter wel aangewezen dat je dit even implementeerd.

[ Voor 121% gewijzigd door -rAz- op 28-03-2003 15:51 ]

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 19:20
Het klinkt waarschijnlijk niet logisch, maar staan de netwerkkaarten van de clients niet op Auto-detect? Bij mij op de stage scheelde dat ook nogal veel tijd door de netwerkkaarten op 10Mbit / Half (ja, ik weet het, maar we hebben nogal een groot netwerk) te zetten ipv Autodetect).

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Zwelgje
Mrc4U schreef op 28 March 2003 @ 20:15:
Het klinkt waarschijnlijk niet logisch, maar staan de netwerkkaarten van de clients niet op Auto-detect? Bij mij op de stage scheelde dat ook nogal veel tijd door de netwerkkaarten op 10Mbit / Half (ja, ik weet het, maar we hebben nogal een groot netwerk) te zetten ipv Autodetect).
beetje vreemde redenatie, je hebt een groot netwerk en je zet dan je nics maar op 10mbit?, zijn hier speciale redenen voor welke om onduidelijke en onverklaarbare redenen voor mij niet duidelijk zijn :? ;)

• MrC4u
Daar waren idd redenen voor, maar dat heeft niet veel te maken met dit topic ;). De normale clients (rond de 9000) worden over het algemeen gebruikt voor office-toepassingen, de specialere en de servers zitten allemaal op 100/Full of zelfs een paar keer 1Gbit full per server.
In ieder geval maakte het behoorlijk verschil, of die clients zaten op Autodetect op de switch zaten of als je het keihard 10/Half instelde in Windows.

[ Voor 6% gewijzigd door MrC4u op 28-03-2003 20:37 . Reden: nvt ]

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Bij het wegschrijven van het profiel vergelijkt ms windows de datum van de bestanden. Kan dit het probleem zijn ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Zwelgje
Mrc4U schreef op 28 March 2003 @ 20:35:
Daar waren idd redenen voor, maar dat heeft niet veel te maken met dit topic ;). De normale clients (rond de 9000) worden over het algemeen gebruikt voor office-toepassingen, de specialere en de servers zitten allemaal op 100/Full of zelfs een paar keer 1Gbit full per server.
In ieder geval maakte het behoorlijk verschil, of die clients zaten op Autodetect op de switch zaten of als je het keihard 10/Half instelde in Windows.
om nog 1 vraagje offtopic te blijven, heb je daar toevallig 3com superstack 4400 switches in je netwerk?

* Zwelgje heeft namelijk bij een klant ook zon probleem dat het met 10mb half sneller is als autodetect.... niet op alle pc's op dezelfde switch maar bij sommige......

• [ash]
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

buddhole schreef op 28 maart 2003 @ 20:54:
Bij het wegschrijven van het profiel vergelijkt ms windows de datum van de bestanden. Kan dit het probleem zijn ?
De enige file die windows controlleerd is ntuser.dat.

Aan de hand van de datum-tijd stempel van dit bestand weet windows welk profiel het meest recent is, diegene die lokaal staat of die op server.

Heb je al eens geprobeerd om met de hand het profiel op de server te overschrijven als de gebruiker is aangelogd (soort van logoff test) ??

De TS heeft al aangeven dat het wegschrijven van het profiel zonder dat deze op de server staat wel goed gaat, hieruit kunnen we dus conluderen dat het alles netwerk technisch in orde is.

[ Voor 15% gewijzigd door [ash] op 28-03-2003 21:07 ]

• MrC4u
Drukte per ongeluk op quote ipv edit :+, maar kijk beneden voor mijn bericht.

[ Voor 126% gewijzigd door MrC4u op 28-03-2003 22:45 . Reden: verkeerde knop ]

• MrC4u
Mrc4U schreef op 28 March 2003 @ 22:42:
[...]

Nee helaas, de werkgroepswitches zijn Cisco 3550's met 48 normale poorten en 2x 1Gbit poorten

• SED
  • Laatst online: 27-04 21:16

SED

de auto detectie kan in bepaalde NIC/switch combos ondedaad hopen tijd kosten terwijl een afgedwongen verbinding geen check doet en meteen werkt.
10half voor een modern netwerk is wel erg jammer van al die bandbreedte ;)

Copyright and left by SED...

Verwijderd

* De volgende problemen/oplossingen ken ik:

1. Na de installatie van Exchange en/of IAS treed dit probleem op. Verander het wachtwoord van het administrator account.

2. Het profiel voor Windows 2000 werkstation is hetzelfde path als de Windows 2000 Terminal Services Profiel. (Oplossing, 2 verschillende locaties kiezen in de AD usermanager)

3. Sommige programma's unloaden niet goed tijdens het afmelden (Norton AV???). Een HKCU sleutel blijft dan geopend en gelockt. Waardoor de USER.DAT (User registry File) niet ge-unload kan worden (en dus gecopieerd). Wanneer dit gebeurd zijn er meldingen in het lokale logboek te vinden. Windows heeft een timeout hiervoor. Het vinden van de oplossing is mij nog niet gelukt. :(

In sommige gevallen is het nodig om de USER.DAT in het profiel weg te gooien! Zowel op de clients als op server(s).

Succes, Roeland

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad in een cisco netwerk,, wat bleek nou de clients stonden op auto detect qua netwerkspeed,, hierna heb ik deze veranderd in 100 mb / full duplex..
En problem was solved,, vergeet niet je cisco switch poorten ook op 100 mb / full duplex te zetten.
Is altijd het proberen waard

I Think i gonne be Sick!!!

• Taigu
  • Laatst online: 25-04 08:52
Offtopic @zwelgje: Firmware van de 3coms upgraden

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Zwelgje
buddhole schreef op 01 april 2003 @ 12:26:
Offtopic @zwelgje: Firmware van de 3coms upgraden
is al gedaan naar de nieuwste versie... werkt niet

Pagina: 1