Toon posts:

[.NET] verschillen assembly & module? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het precieze verschil weten tussen een assembly en een module in .Net maar krijg het niet precies voor elkaar:

een assembly bevat modules, die ook een .dll kun zijn. Waarom zijn het dan geen assemblies? wat is het voordeel van modules boven assemblies.....

iemand?

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Er is geen voordeel van modules boven assemblies. Modules zelf zijn nutteloos. Het .NET framework gaat uit van assemblies als losstaande stukjes met een enkel entrypoint (zoals WinMain, DLLMain, Main, etc.), extra informatie zoals resources (plaatjes, icoontjes) en versie informatie.

Een module kan gewoon een losse DLL zijn met daarin wat classes. Een assembly echter is 1 of meer modules met daaromheen dus informatie om het een nuttig bouwsteentje te maken.

Een assembly kan gewoon een enkele DLL of EXE bevatten, maar in sommige gevallen meerdere DLLs (als dat bijvoorbeeld handiger is omdat je bepaalde code ook in een andere assembly wilt proppen.)

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenB op 27-01-2003 13:44 . Reden: Laatste alinea toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmm okay, heeft een module entry-points of is het gewoon een soort dump van classes?

• JeroenB
Dat weet ik eigenlijk niet precies. Het is wel zo dat een assembly maar een enkel entrypoint mag hebben maar misschien wordt dat wel in de assembly metadata opgeslagen, in welk geval die DLLs allemaal rustig een eigen DLLMain mogen hebben (aangezien die toch niet wordt aangeroepen dan, of allicht onder water bij het inladen van de module.) Je kunt ze allicht niet los inladen, aangezien je dat op assembly niveau moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dus een module als een 'uitgeklede' assembly beschouwen?
heeft een assembly altijd minimaal 1 module?

• JeroenB
Een assembly is inderdaad 1 of meerdere modules met daaromheen nog informatie zoals versienummer e.d.
Pagina: 1