Toon posts:

[C#] benaderen db + geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 vraagjes over C#.

1. connectie maken met een db etc lukt allemaal wel in een WEBform. Nu wil ik echter dat er waarden uit textvelden in db worden gezet nadat er op de knop wordt gedrukt. Ik krijg het niet voor elkaar. ik had dit:

OleDbCommand ins = new OleDbCommand();
ins.Connection = oleDbConnection1;
ins.CommandText = "INSERT into darts('Naam') values (TextBox1.Text)";
ins.CommandType = CommandType.Text;
oleDbConnection1.Open();
ins.ExecuteNonQuery();
oleDbDataAdapter1.Fill(dataSet1);
oleDbConnection1.Close();

maar dit werkt niet.

2. krijg het ook nog steeds niet voor elkaar om gebruik te maken van geluid in een webform

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26
[nohtml]
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 13:35:
2 vraagjes over C#.

1. connectie maken met een db etc lukt allemaal wel in een WEBform. Nu wil ik echter dat er waarden uit textvelden in db worden gezet nadat er op de knop wordt gedrukt. Ik krijg het niet voor elkaar. ik had dit:

OleDbCommand ins = new OleDbCommand();
ins.Connection = oleDbConnection1;
ins.CommandText = "INSERT into darts('Naam') values (TextBox1.Text)";
ins.CommandType = CommandType.Text;
oleDbConnection1.Open();
ins.ExecuteNonQuery();
oleDbDataAdapter1.Fill(dataSet1);
oleDbConnection1.Close();

maar dit werkt niet.
Hoezo het werkt niet?
Welke fout krijg je dan.... Glazen bollen zijn niet meer wat ze geweest zijn.... De mijne is vaag.

Tip: gebruik code-tags.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 27 januari 2003 @ 13:36:
[nohtml]
[...]

Hoezo het werkt niet?
Welke fout krijg je dan.... Glazen bollen zijn niet meer wat ze geweest zijn.... De mijne is vaag.

Tip: gebruik code-tags.
Ik krijg geen foutmelding, hij compileert goed. maar er veranderd niks in de database

Op microsoft staat ook iets over cache[] = dataSet1.

Weet iem wat die cache inhoud?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 13:44 ]

• whoami
Ik denk dat, als je in de databank gaat gaan kijken, in de tabel darts, dat er een recordje zal toegevoegd zijn met als naam: TextBox1.

Wat je moet doen, is met parameters werken in je query.
code:
1
2
3
OleDbCommand1.CommandText = "INSERT INTO Tabel (veld) VALUES (@p_Param1)";
OleDbCommand1.Parameters.Add ("@p_Param1", OleDbType.VarChar);
OleDbCommand1.Parameters["@p_Param1"].Value = TextBox1.Text;

Als je een bestaand record wilt aanpassen, moet je een UPDATE sql statement gebruiken.

Ik denk dat jij allereerst nood hebt aan een goed boek ivm programmeren en/of .NET.

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 27 januari 2003 @ 13:48:
Ik denk dat, als je in de databank gaat gaan kijken, in de tabel darts, dat er een recordje zal toegevoegd zijn met als naam: TextBox1.

Wat je moet doen, is met parameters werken in je query.
code:
1
2
3
OleDbCommand1.CommandText = "INSERT INTO Tabel (veld) VALUES (@p_Param1)";
OleDbCommand1.Parameters.Add ("@p_Param1", OleDbType.VarChar);
OleDbCommand1.Parameters["@p_Param1"].Value = TextBox1.Text;

Als je een bestaand record wilt aanpassen, moet je een UPDATE sql statement gebruiken.

Ik denk dat jij allereerst nood hebt aan een goed boek ivm programmeren en/of .NET.
Ik heb nu het boek C# in 24 uur, maar dat is meer gericht op windowsapplicaties en niet op webapplicaties

• whoami
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 14:06:
[...]

Ik heb nu het boek C# in 24 uur, maar dat is meer gericht op windowsapplicaties en niet op webapplicaties

Dat doet er niet toe. Het belangrijkste is dat je leert programmeren. Dat je bepaalde denkwijzes en methodieken aanleert. Dat je weet wat object oriented programming inhoudt, ....
Als je Windows apps kunt programmeren in C#, is het maar een kleine moeite om over te stappen naar het ontwikkelen van webapps in C#/.NET. De taal kan je dan al, je kent de meeste classes al, je weet hoe je moet programmeren etc....
Wat dan nog het moeilijke is, is dat je van een state-full environment komt, en dat je -als je webapps maakt- met een state-less environment te maken hebt.

Pagina: 1