Toekomst draadloze speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tagga
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-10-2022

Tagga

Iets Willen, Is Een Ruilproces

Topicstarter
Je leest steeds vaker over draadloze netwerken en draadloze beeld overdracht,
maar vrijwel nergens kun je iets lezen over de toekomst van draadloze speakers.
Voor bijvoorbeeld je DVD-home cinema set, of gewoon je PC. Ik denk dat dit voor
een hoop mensen een uitkomst zal zijn. _/-\o_

Weet iemand iets over de ontwikkeling van dit produkt of zelfs weet dat er goede
betaalbare produkten van zijn?

Bvd,
xened.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

hifi kan niet draadloos , en je hebt altijd nog een adapter ofzo nodig voor de elektronica in de speaker zelf.

draadloze netwerken ed zijn toch wel heel wat anders dan draadloos geluid vind ik , en als je geen kabels wil zien kun je ze toch ook netjes wegwerken?

PS. ik heb een redelijk audiofiel standpunt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenT op 27-01-2003 13:57 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het "probleem" is gewoon dat speakers stroom vreten. Dan kun je het signaal wel draadloos sturen, maar dan heb je nog een stroom toevoer nodig. Kun je net zo goed de stroomtoevoer en het signaal combineren, zoals nu als het ware gebeurt.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Klubbheads schreef op 27 January 2003 @ 13:57:
hifi kan niet draadloos , en je hebt altijd nog een adapter ofzo nodig voor de elektronica in de speaker zelf.

draadloze netwerken ed zijn toch wel heel wat anders dan draadloos geluid vind ik , en als je geen kabels wil zien kun je ze toch ook netjes wegwerken?

PS. ik heb een redelijk audiofiel standpunt ;)
Als jij je boxen aan de muur hebt hangen is het behoorlijk moeilijk om de kabels netjes weg te werken. En als je dan een keer je kamer anders inricht kan je weer opnieuw beginnen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:07

momania

iPhone 30! Bam!

psmeets schreef op 27 januari 2003 @ 14:08:
[...]

Als jij je boxen aan de muur hebt hangen is het behoorlijk moeilijk om de kabels netjes weg te werken. En als je dan een keer je kamer anders inricht kan je weer opnieuw beginnen.
Als je ze in de hoek hangt valt dat toch wel mee? En als je draadloos wilt betekend dat dat elke speaker z'n eigen stroomvoorziening nodig heeft, dat kan ook nog steeds niet draadloos hoor...dus die moet je toch ook al weg werken dan.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat bedoel je met draadloos? Helemaal geen draad, of alleen een draad voor de stroom?

Er zijn al genoeg draadloze hoofdtelefoons, dus ik zie geen probleem om achter het ontvangertje van die hoofdtelefoon een versterkertje te zetten om het genoeg vermogen te laten leveren voor een speaker.

Of het goed klinkt is wat anders, je hebt bij draadloze overdracht altijd meer last van storingen dan met draad, en doordat het gemoduleerd moet worden gaat de kwaliteit ook achteruit (gaat eerst door een filter, dan is er nog ruisonderdrukking enz.)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Afgezien van de draadloze "kwaliteit" vreet een speaker stroom.
Stel dat je een ontanger+versterkertje (ingebouwd natuurlijk)+speaker met een 9 volt batterij draaiend hebt dan kun je "Hard" en "Mooi" wel vergeten.
Batterij is elke dag minstens 1 keer leeg... Dat wil je dus niet.

Als het dan al draadloos word moet je dus voor 220V aanvoer zorgen, moet in elke speaker een relatief dure voeding komen en een goede versterker+digitale ontvanger.
(digitaal = geen FM ruis)
Ow ja, je hebt natuurlijk ook een digitale zender nodig en een versterker of receiver die het niet erg vind als er fysiek geen speakers aan zijn gesloten.
Hup, bovenstaand maakt het meteen "onbetaalbaar".

Kun je voor hetzelfde geld beter goede speakers kopen een goede versterker of receiver en gewoon ouderwets met een goed stukkie kabel aansluiten!

Alles kan stuk.

Verwijderd

als audofiel zijnde, is geluid draadloos een nachtmerrie

dan maar 2 kabels in de weg. maakt niet uit. Bij iedereen is het zo, en niks aan te doen. En als je kwaliteit speakers hebt, hangen ze ook niet.

Behalve op die creative troep na dan.

Verwijderd

Er is echter wel een oplossing, alleen kan ik je hierover geen details geven, dit heb ik gezien op de HCC 2001. Wellicht dat een dagje zoeken een oplossing levert.

Verwijderd

Zoals al is gezegd:
Als je draadloze speakers wil dan moet je er een flinke accu per speaker in bouwen. (voor de hoge kwaliteitsversterker op 12 volt(moeillijk denkbaar)).
En dan bij het naar slapen gaan de speakers (accus) aan de acculader zetten.

Lekker handig!!

Het bestaat wel, maar dan voor begrafenissen en zo. (een draadloos microfoontje, een portable ontvanger met simpel speakertje en ingebouwd cassettedeck)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

Wat dacht je van een laserbeamer met in iedere speaker een ontvanger? Je energie via licht naar de speakers versturen.... :D

TweakBlog

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Ruudjah schreef op 28 januari 2003 @ 08:02:
Wat dacht je van een laserbeamer met in iedere speaker een ontvanger? Je energie via licht naar de speakers versturen.... :D
Ten eerste gaat er dan veels te veel energie verloren (goed voor millieu...)
Ten tweede, volgens mij kon jij geen + en - via een laserbeam verzenden
Ten derde, dat gaat me een duit centen kosten dan...

301SQN

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

Het gaat natuurlijk even om het idee. Zo'n plan gaat inderdaad veel geld kosten! Bovendien wil ik niet in die beam kijken B) 8) ... Wat die plus en die min betreft, dat is geen probleem. Het gaat hier om licht energie die weer wordt omgezet naar elektronen-energie (hoe heet dat?).

Overigens is hier een wetenschapper mee bezig, die op de maan 3 stations wil neerzetten om zonne-energie op te vangen. 3 stuks, omdat het ook op de maan wel eens nacht is :). Vervolgens die energie naar de aarde beamen, hiero opvangen en voila: de hele wereld kan worden voorzien van energie. Zit trouwens ook een prijskaartje aan: hij verwacht dat het project als het uitgevoerd wordt zo ongeveer 200 Miljard (!) gaat kosten. Link heb ik zo snel niet bij de hand, maar ik dacht dat het een keer op slashdot was verschenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruudjah op 28-01-2003 08:21 ]

TweakBlog

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Waarom men hier ervanuitgaat dat je het versterkte signaal draadloos moet versturen is me een raadsel eigenlijk...
Wat is er zo moeilijk aan een voorversterker die z'n signaal a la Marmitek naar een lokale versterker/speaker-combi verstuurt via de lucht? Het enige wat je dan nodig hebt is een kort (dus weinig demping) stukje luidsprekerkabel en een voedingskabel.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Da's nog niet draadloos. ;)

Ik denk dat er hier met draadloos bedoelt wordt: Een speaker, met intern alle shit, klaar.

Aannames zijn fataal.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kan ook... Ik heb het levende (?) bewijs in mijn *kuch* huiskamer staan, alleen is die niet helemaal draadloos. :)

Verwijderd

Ik heb wel eens iets van draadloze speakers gezien. Maar dat waren dan de achterste speakers van een home cinema setje. Die dingen hebben ok stroom nodig en ik denk dat het een dure en onhandige aangelegenheid zal worden als je dit met batterijen of accus op moet lossen. En mooi dikke koperen kabels die me speakers ingaan zijn toch nie lelijk?
Echt draadloos zal ten koste gaan van de kwaliteit vermoed ik.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57
Waarom vinden veel audiofielen hier blijkbaar draadloos een nadeel?
Het zijn toch juist de audiofielen de het kwaliteitsverlies in kabel kunnen horen?
Dus als je het signaal digitaal doorstuurd heb je van heel dat stuk totaal geen verlies.

En dan gewoon een kwaliteits digitaal->analoog converter en versterker per speaker.
Voor de stroom zal je dan inderdaad waarschijnlijk nog wel kabel nodig hebben, of een grote batterij.
Het voordeel van een batterij zou wel kunnen zijn (voor de audiofielen voornamelijk) dat de stroom dan veel constanter is en dus geen netfilter meer nodig heeft.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Pagina: 1