[UT2003] Crasht tijdens het spelen

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
help, ik zit met een behoorlijke irritant probleem hiero

Ik heb UT2003 geinstalleerd, ben eens even gaan spelen, allemaal leuk en aardig, maar sinds gisteravond werkt het niet meer. Ik kan het spel gewoon opstarten, kan alle opties veranderen enzo, maar zodra ik een spel start, slaat mijn pc na een paar seconden gelopen te hebben, volledig op tilt.
Ik kan dan eerst mijn pc resetten, daarna uitzetten omdattie niet wil posten, en daarna opnieuw aanzetten, en dan start hij dus weer op.
Start ik vervolgens UT2003, dan krijg ik hetzelfde weer.

Ik heb inmiddels al een keer opnieuw geinstalleerd, op een andere hdd, heb geprobeerd of de patch 2166 een oplossing was, ook niet dus.
Het gekke is dat die benchmark wel gewoon draait.

Kan iemand me hierbij helpen, want snap er zelf geen hol van

edit:

OS = Win2K

Verwijderd

Heb je ook alle updates voor windows? En welke specs heb je? En drivers/direct X?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:38:
Heb je ook alle updates voor windows? En welke specs heb je? En drivers/direct X?
Het is geen schande om verder kijken dan je neus lang is. In z'n sig staat namelijk alles wat je wilt weten.

Maar probeer eens of het met nieuwe drivers beter gaat ja.

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem...ik word of terug naar windows gekickt of mn hele pc start opnieuw op...erg irri...

Heb de nieuwste directx en de nieuwste drivers..snap er niks van..

Geen antwoord op je vraag, maar dan weet je dat er meer zijn met het probleem..

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Probeer sowiezo de goede ATI drivers te instaleren. Vervolgens kan het verstandig zijn om een defrag/scandisk uit te voeren, als je de mogelijkheid tot Norton Utilitys hebt kun je dat ook nog gebruiken...
Als je een via chipset op je moederbord hebt is het verstandig om de nieuwste via 4-in-1 te instaleren ;)

MaRc0 schreef op 27 January 2003 @ 17:04:
Het is geen schande om verder kijken dan je neus lang is. In z'n sig staat namelijk alles wat je wilt weten.
offtopic:
Niet iedereen heeft de fundtie van de sig aan geschakelt ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 17:26:
Ik heb precies hetzelfde probleem...ik word of terug naar windows gekickt of mn hele pc start opnieuw op...erg irri...

Heb de nieuwste directx en de nieuwste drivers..snap er niks van..

Geen antwoord op je vraag, maar dan weet je dat er meer zijn met het probleem..
Reboot on error kan je zo uit zetten als je dat wil:
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
De nieuwste drivers garanderen trouwens niet de beste stabiliteit enzo, probeer toch eens wat oudere drivers enzo :)

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Even een draadje op de Infogrames support forums er bij halen, het is een bekend probleem van de radeon kaarten, ze zijn aan het uit zoeken waar het probleem zit en het probleem verhelpen... tot die tijd kun je alleen maar wachten ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:34
in OpenGL draaien?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Bij mij is het opgelost!!
Bij www.unrealtournament2003.com staat een fix voor de via drivers en het werkt!

Ik ben alleen bang dat het niet met een radeon werkt maar alleen met een Nvidia kaart..

• Dreamstar
Het gekke is dus dat het wel even gedraaid heeft, waarom weet ik dus niet.
Ik heb net Windows 2000 er opnieuw opgezet, DX9.0 geinstallerd, nieuwste ATI drivers gedownload, en nog steeds gezeik.
En nog een weird iets : een clangenoot van me heeft een Radeon 9700, en daar draait het wel gewoon goed.

En marco : ik krijg geen foutmelding te zien, hij reboot ook niet. Hij geeft gewoon spontaan een zwart scherm, hij geeft nog wel geluid, maar verder doettie alsoftie volstrekt dood is.

Noca : heb je een preciezere link ? Daar staat bij downloads namelijk alleen een link naar patch 2136. Daarmee heb ik ook gehad, en met 2166 (ook al een tijdje uit) heb ik het nog steeds.

* Dreamstar gaat maar weer verder zoeken naar een oplossing

• Dreamstar
Woohoo, het probleem is opgelost.

Ik heb in \system\ut2003.ini het volgende aagepast :
code:
1
2
3
4
5
[Engine.Engine]
RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
;RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
bla bla bla

wordt :
code:
1
2
3
4
5
[Engine.Engine]
;RenderDevice=D3DDrv.D3DRenderDevice
;RenderDevice=Engine.NullRenderDevice
RenderDevice=OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice
bla bla bla

Je moet dus de regel van D3D commenten, en die van OpenGL uncommenten (is dat een woord btw?)
Zo schakel je dus over van Direct3D naar OpenGL, en dan draaitie (tot nu toe) prima.

Helaas heb ik onder Unreal II - The Awakening hetzelfde probleem, en das niet op dezelfde manier op te lossen

owja, dat bla bla bla moet je natuurlijk niet overnemen ;)
Pagina: 1