Toon posts:

keyboard probleem, mobo op slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleempje, ik ben een oude computer voor mijn oma aan het in elkaar zetten, en ik heb hier een moederbord in een kast, met zo'n ontiegelijk ouderwets sleutel dingetje (de sleutel heb ik natuurlijk niet meer).

Als ik de computer opstart is de enigste toets die werkt de DEL knop, vermoedelijk omdat het slotje nog op locked staat. Ik kan dus nu helemaal niks instellen. Ik heb het kabeltje dat naar het slotje loopt als losgehaald, maar dit maakt niet uit.

Hoe zorg ik ervoor dat de computer denkt dat het slotje niet op slot staat ?

Verwijderd

Als je op het moederbord kijkt, kun je de draadjes van dat slotje eraf halen, je kunt het slotje ook aan de binnenkant van de kast meestal makkelijk omzetten met een pinset oid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens een resetswitch oid erop te zetten en deze dan in te drukken, kijk eens of dat uitmaakt (of knal er een jumpertje op).
slot of niet op slot heeft namelijk te maken met een stroom die loopt of die onderbroken wordt. nu wordt hij onderbroken, dus als je er een jumper opzet moet het probleem opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een n00b. dus begrijp je niet helemaal terw_dan waar moet ik een jumper op zetten? op de plaats waar de aansluiting van het slotje is. Want die kan ik namelijk niet vinden er staat nergens op het moederbord keylock. Dus heb ze allemaal uitgebrobeerd maar het lukte niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dat draadje wat aan dat slotje zat zit ergens op je mobo. op 2 pinnetjes. Zet daar een jumper overheen en het zou moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen

Edit ik heb deze allemaal op me moederbord staan welke moet ik een jumber zetten?

PWR 3 pins
IR 5 pins
SPR 4 pins
TD 2 pins
TB 2 pins
RST 2 pins
GD 2 pins
GN 2 pins
HD 2 pins
een losse 2 pins waar niks bij staat

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze allemaal met een jumber uitgeprobeerd en maakte geen reet uit. kan er wel in komen maar niks veranderen

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:22:
Ik heb ze allemaal met een jumber uitgeprobeerd en maakte geen reet uit. kan er wel in komen maar niks veranderen
zoek uit waar de draadjes van dat slot aan zitten, en over die pinnetjes moet je dus een jumper zetten.

Ik heb zelf ook nog een ouwe bak, met een abit PT5 mobo, waar ook zo'n slot op zit. Het slot zit aangesloten op de jumper waar 'keylock' bij staat. Het is een rode en een zwarte draad, maar bij jou kan dat anders zijn.

Als je daar een jumper over heen zet zou hij gewoon moeten werken, zou hij gewoon contact moeten maken net alsof de sleutel erin zit.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik maar er kan nergens pinnetjes vinden waar key lock bij staat ik heb al gezocht maar het staat nergens.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Kan je niet gewoon die kabels strippen en aan elkaar doorverbinden? Is wat makkelijker dan opzoeken waar ze heen lopen 8)7
Dat heeft dezelfde werking als dat jumpertje.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook al geprobeerd. alleen het probleem is dat het kabeltje nergens aan het moederbord vastzit/bevestigd kan worden.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 16:58:
Ja dat heb ik ook al geprobeerd. alleen het probleem is dat het kabeltje nergens aan het moederbord vastzit/bevestigd kan worden.
dus het slot zit nergens aan het mobo verbonden? Tja dan zal het wel ergens anders aan liggen :P

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Jouw probleem heeft niks met dat slotje te maken.
Waar zit je toetsenbord in? Heeft hij zo'n klein (PS/2) rond plugje? Of heeft hij een grote (DIN) aansluiting?
Ik krijg het gevoel dat je een nieuw toetsenbord (met kleine PS/2 aansluiting) in je muispoort gestopt hebt.
Of probeer eens een ander toetsenbord. Als je DEL-toets het wel doet, kan het niks met dat slotje te maken hebben.
Of zit er onderaan dat toetsenbord nog een schakelaar voor XT/AT en staat die toevallig op XT?
Wat is het voor PC? 486/PII/PIII, dan weet ik misschien wat meer over de aansluitingen voor je keyboard......

This footer is intentionally left blank

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

probeer s een ander toetsenbord :D

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
Het is een din toetsenbord. ik heb drie toestenborden geprobeerd en het geeft allemaal het zelfde effect. het is een celeron 433 mhz met 128 mb ram op de socket staat PGA 370. Hij heeft het altijd gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het niet aan het slotje ligt. ik heb er nu een ander toetsenbord opgezet waar een xt at schakelaar op zit. Als ik hem omzet dan doet hij het niet. en wordt er een keyboard error gegeven. Het led je op het keyboard brand wel en geeft aan dat hij online is. Als ik op DEL druk komt hij gewoon in de bios alleen ik kan niks doen. Is de keyboard aansluiting kapot? Kan ik hem mischien PS/2 van maken en zo'n toetsenbord proberen.

Edit: heb net de diskette station HD en cd-rom aangesloten hij vindt ze en je ziet ze staan dat hij er mee bezig is. Dan denk je dat die gaat opstarten. Maar dan blijft die hangen. Ik wordt echt giftig om :(

Nog een edit: Heb net een opstartdiskette erin gestopt en opeens ging die een scherm verder _/-\o_ Alleen nu zeg die dat hij niet bootable is. Vaag want dat is die zeker. Ik ga weer verder hobbyen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 17:45 ]

Pagina: 1