Toon posts:

Moederbord of cpu kapot? Of beide?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik was dolgelukkig met mijn nieuwe "silenced" cooler voor mijn AMD1800 XP !! Ik de oude er af gehaald en die neuwe erop gezet . aangezet, wat denk je, ROOK en STANK!! eerst d8 ik dat dat was vanwege de koelpasta ofzo maar toen kapte heel mijn pc ermee.... Ik alles eruit gehaald, en nog eens checken of mijn moederbord nou dood was of de processor?... Als ik mijn pc nu aanzet (zonder CPU) draai de case cooler 1cm en dan is het afgelopen..... Is mijn MoBo(aopen) nu stuk? De Processor ziet er ook niet meer al te best uit.....opgezet in het midden, ik hoop niet dat ze allebij stuk zijn..

:( _/-\o_

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat je proc dood is ...
hebbie cam ?

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Je processor is bijna zeker weten stuk (koeler zat er waarschijnlijk niet goed op...), en je moederbord is misschien stuk. Maar ga er mee naar een PCshop en vraag of ze ff je hardware kunnen testen, dan weet je het gelijk.

En schreeuwen in je TopicTitel is niet echt gewenst...

iRacing Profiel

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Dude doe topictitel!
Je procesor is sowieso stuk. Van je mobo weet ik het niet zeker.
Heb je je mobo al gecontroleerd op verbrande plekjes etc?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

je kan die cp gewoon op de scaner leggen maar dan wel met core op het glas. maar het kan best dat het mobo dood.

Verwijderd

Is er ook zichtbare schade op het mobo?

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Signalement: Rook en stank, daarna pc dood
CPU: Opgezet in het midden

Wanneer de CPU duidelijk buiten de normale proporties is (wat wij zonder duidelijkere informatie niet 100% zeker kunnen zeggen) dan is die zeker kapot (ik denk het wel, als je het als "opgezet" beschrijft).

Of je moederbord kapot is is 1 makkelijke oplossing voor, en dat is testen met een goeie cpu. Dat hij niets doet zonder cpu (of iig maar 1 seconde) zegt volgens mij weinig over of hij het nog doet of niet. Heb je zelf nog een werkende socket A cpu liggen, of een vriend in de buurt met zo'n ding (of vul je profiel eens goed in, dan kunnen vriendelijke Tweakers die in de buurt wonen hulp aanbieden, wat nu niet kan omdat er geen woonplaats staat), en test dat met je vorige koeler (die zeker weten goed is). Dan weet je of je moederbord het nog doet of niet.

Ik denk persoonlijk niet dat het aan de koeler ligt dat er nu het een en ander opgeblazen is, ik denk eerder dat het ligt aan een fout in de montage (no flame, ik zeg dit puur omdat dit heel vaak het geval is, het kan dus ook iets anders zijn).

Ik hoop voor je dat je moederbord het nog doet, en suc6 met het testen en het uitzoeken

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Titelchange en hk reply's weggehaald

Verwijderd

Topicstarter
Empie schreef op 27 januari 2003 @ 13:18:
Signalement: Rook en stank, daarna pc dood
CPU: Opgezet in het midden

Wanneer de CPU duidelijk buiten de normale proporties is (wat wij zonder duidelijkere informatie niet 100% zeker kunnen zeggen) dan is die zeker kapot (ik denk het wel, als je het als "opgezet" beschrijft).

Of je moederbord kapot is is 1 makkelijke oplossing voor, en dat is testen met een goeie cpu. Dat hij niets doet zonder cpu (of iig maar 1 seconde) zegt volgens mij weinig over of hij het nog doet of niet. Heb je zelf nog een werkende socket A cpu liggen, of een vriend in de buurt met zo'n ding (of vul je profiel eens goed in, dan kunnen vriendelijke Tweakers die in de buurt wonen hulp aanbieden, wat nu niet kan omdat er geen woonplaats staat), en test dat met je vorige koeler (die zeker weten goed is). Dan weet je of je moederbord het nog doet of niet.

Ik denk persoonlijk niet dat het aan de koeler ligt dat er nu het een en ander opgeblazen is, ik denk eerder dat het ligt aan een fout in de montage (no flame, ik zeg dit puur omdat dit heel vaak het geval is, het kan dus ook iets anders zijn).

Ik hoop voor je dat je moederbord het nog doet, en suc6 met het testen en het uitzoeken
Tnx Man!,

Ik ga dat zeker eens proberen ja. Alleen ken ik niet zoveel mensen met een AMD chipset...

Ik denk ook dat het de Processor is en dat het moederbord gewoon niet werkt omdat er geen Prcsr aanwezig is....

Verwijderd

Topicstarter
op het mobo geen zichtbare schade
Pagina: 1