Toon posts:

[FreeBSD] linux in een chroot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Om iemand te helpen met het ontwikkelen van een live cd wil ik de inhoud (linux OS) chrooten binnen FreeBSD. Dit zou moeten lukken omdat /usr/compat/linux immers ook in een chroot draait.

Na de "inhoud" van de CD gekopieerd te hebben naar een aparte dir (incl. symbolic links etc.) chroot ik naar de dir met: chroot linux/ /bin/sh
Ik krijg dan keurig een shell voor mijn neus en bevind me zowaar in een linux omgeving. Het probleem is echter dat de .core filetje me om de neus vliegen! :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
sh-2.05b# uname -a
Linux sletje.intra.timmie.dyndns.org 2.4.2 FreeBSD 4.7-STABLE #1: Wed Dec 25 20:42:59 CET 2002
    root@sle i386 unknown unknown GNU/Linux
sh-2.05b# ls
MorphixCD  cdrom      etc     initrd   mnt       opt      root  uname.core  w.procps.core
bin        date.core  floppy  lib      morphix   proc     sbin  usr
boot       dev        home    ls.core  nvi.core  rm.core  tmp   var
sh-2.05b# ldconfig
sh-2.05b# ls
MorphixCD  cdrom      etc     initrd         ls.core  nvi.core  rm.core  tmp         var
bin        date.core  floppy  ldconfig.core  mnt      opt       root     uname.core  w.procps.core
boot       dev        home    lib            morphix  proc      sbin     usr
sh-2.05b# ls *core
date.core  ldconfig.core  ls.core  nvi.core  rm.core  uname.core  w.procps.core
sh-2.05b#

Zoals je ziet eindigt elk commando in een crash met core als output...
De brandende vraag is dus wat ik in godsnaam fout doe :D
Ohja voordat ik het vergeet.. /proc in de chroot is van tevoren gemount met mount_linprocfs.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:00

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

mount -o bind /proc /linux/proc

En voor je /dev/ moest je ook wat doen geloof ik..(gentoo install)

En misschien is het makkelijk om ook een valide profiel te sourcen. Hebj ook een PATH enz.

[ Voor 33% gewijzigd door Equator op 27-01-2003 15:07 ]

Verwijderd

wat staat er in die .core files?
wat geeft export weer?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

@CyberJ: die bind mount moet niet, aangezien de /proc van FreeBSD anders is dan die van Linux :)

gentoo lijkt dan misschien wel op FreeBSD ... :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.