Hola,
Om iemand te helpen met het ontwikkelen van een live cd wil ik de inhoud (linux OS) chrooten binnen FreeBSD. Dit zou moeten lukken omdat /usr/compat/linux immers ook in een chroot draait.
Na de "inhoud" van de CD gekopieerd te hebben naar een aparte dir (incl. symbolic links etc.) chroot ik naar de dir met: chroot linux/ /bin/sh
Ik krijg dan keurig een shell voor mijn neus en bevind me zowaar in een linux omgeving. Het probleem is echter dat de .core filetje me om de neus vliegen!
Zoals je ziet eindigt elk commando in een crash met core als output...
De brandende vraag is dus wat ik in godsnaam fout doe
Ohja voordat ik het vergeet.. /proc in de chroot is van tevoren gemount met mount_linprocfs.
Om iemand te helpen met het ontwikkelen van een live cd wil ik de inhoud (linux OS) chrooten binnen FreeBSD. Dit zou moeten lukken omdat /usr/compat/linux immers ook in een chroot draait.
Na de "inhoud" van de CD gekopieerd te hebben naar een aparte dir (incl. symbolic links etc.) chroot ik naar de dir met: chroot linux/ /bin/sh
Ik krijg dan keurig een shell voor mijn neus en bevind me zowaar in een linux omgeving. Het probleem is echter dat de .core filetje me om de neus vliegen!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| sh-2.05b# uname -a
Linux sletje.intra.timmie.dyndns.org 2.4.2 FreeBSD 4.7-STABLE #1: Wed Dec 25 20:42:59 CET 2002
root@sle i386 unknown unknown GNU/Linux
sh-2.05b# ls
MorphixCD cdrom etc initrd mnt opt root uname.core w.procps.core
bin date.core floppy lib morphix proc sbin usr
boot dev home ls.core nvi.core rm.core tmp var
sh-2.05b# ldconfig
sh-2.05b# ls
MorphixCD cdrom etc initrd ls.core nvi.core rm.core tmp var
bin date.core floppy ldconfig.core mnt opt root uname.core w.procps.core
boot dev home lib morphix proc sbin usr
sh-2.05b# ls *core
date.core ldconfig.core ls.core nvi.core rm.core uname.core w.procps.core
sh-2.05b# |
Zoals je ziet eindigt elk commando in een crash met core als output...
De brandende vraag is dus wat ik in godsnaam fout doe
Ohja voordat ik het vergeet.. /proc in de chroot is van tevoren gemount met mount_linprocfs.