Toon posts:

Epox 8RDA+ koude start problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een Epox 8 KHA+ en daar heb ik weinig problemen mee gehad, maar mijn nieuwe 8RDA+ weigert meestal koud meteen op te starten. Soms start hij in 1 keer op, maar meestal draaien alleen de fans, knipperen de lichtjes van mijn DVD-rom en brander en verder blijft het scherm zwart. Als ik daarna een paar maal de resetknop indruk start hij soms op. Ik ben soms wel een kwartier bezig om hem aan de praat te krijgen.
Iemand een oplossing.

Epox 8RDA+, Crucial 2100DDR, AMD XP1800+, WD 40GB HD, Liteon 165H DVD, 241040 brander, Antec 400W PU. Laatste bios en laatste Nvidia drivers, niet overclocked.

Verwijderd

Op welke snelheid draaien je fans, welke bios update heb je? Bij mij werkt de combi regelbare Enermaxxen en 3117 bios ook niet helemaal tof, dat ligt vrnl aan mn 8cm Enermax in de voeding, met t bios wat er eerst inzat (11/12/2002) zelfs helemaal niet, nu 9/10 wel. En wrom niet in hier -=Het grote EPoX 8RDA+ topic, deel 2=- vragen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je Hangen en Opstartproblemen onderaan Technische PMG FAQ al gecheckt? Daarin staan ook wat tips/suggesties B)

Verwijderd

Topicstarter
Proc. fan ca. 4200RPM, PU fan ca. 1700RPM. Bios 3117. Ja, hij had ook in dat andere topic gekund. De mod mag hem overzetten. En uiteraard heb ik de FAQ geraadpleegd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 13:11 ]

Verwijderd

en hoe stabiel zijn die waardes, want zeker mn 8cm PSU/Enermax wiebelt enorm

Verwijderd

Topicstarter
Er zit altijd wel een paar RPM verschul in, maar waar wil je naar toe?

Verwijderd

mijn fan doet soms 0 en dan weer 2500 rpm aangeven, daar gaat ie van over zn nek tijdens boot of bios inwillen, dat bedoel ik. Paar rpm verschil moet niet uitmaken nee

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Als het goed is heeft dit mobo post-ledjes onboard waarmee je kan aflezen hoe ver ie is met booten. Wellicht daar je daar wijzer van wordt. Probeer ook eens zo veel mogelijk weg te halen en kijk of ie dan wel wil booten, alleen cpu-geheugen, video en hd. Als ie het dan wel doet, een voor een dingen bijprikken.
Probeer eens system halt by no fan oid uit te zetten in de bios, als ie de eerste paar sec niet een fan signaal krijgt wat boven de pak em beet 2500 rpm is denkt het bord dat de fan stuk is en schakelt ie uit.

Verwijderd

chemistone schreef op 27 januari 2003 @ 22:01:
Als het goed is heeft dit mobo post-ledjes onboard waarmee je kan aflezen hoe ver ie is met booten. Wellicht daar je daar wijzer van wordt. Probeer ook eens zo veel mogelijk weg te halen en kijk of ie dan wel wil booten, alleen cpu-geheugen, video en hd. Als ie het dan wel doet, een voor een dingen bijprikken.
Probeer eens system halt by no fan oid uit te zetten in de bios, als ie de eerste paar sec niet een fan signaal krijgt wat boven de pak em beet 2500 rpm is denkt het bord dat de fan stuk is en schakelt ie uit.
iig is het altijd wel verstandig om geen gebruik te maken van de cpu-fan aansluiting op de moederbord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 19:38:
mijn fan doet soms 0 en dan weer 2500 rpm aangeven, daar gaat ie van over zn nek tijdens boot of bios inwillen, dat bedoel ik. Paar rpm verschil moet niet uitmaken nee
heb toevallig ook een 8RDA+ en mn WC pomp wil nog wel eens fluctueren qua RPM (of wat ie ook maar uitleest iig)

de 8RDA+ heeft een 80 port led onboard, daar kan je aflezen wat ie aan het doen is, of als ie vastloopt wat voor foutmelding hij geeft... en naar de hand van je manual kan je dan zien wat die code is.

kijk eens wat er staat als ie dan vastloopt..... zijn tig van codes...

ennuh, er is een groot 8RDA forum ( -=Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 4=- )

daar kan je natuurlijk ook altijd posten... ;)

Verwijderd

maybe een domme gedachten maar ik denk wie niet waagt wie niet wint, een koude start, heb je neem ik aan ook op standaard speed (anders was dit topic beetje overbodig) maar als dat dus het geval is krijgt je mobo denk niet genoeg stroom in het begin om door te booten, probeer is bij de eerste start dat je beeld hebt meteen in het bios je voltages te testen.
wat ik wel gelezen heb is dat mensen die max OCed zijn soms 225 stable zijn maar never met 225mhz kunnen booten (ik heb het dan over de fsb).
als jij dus bijv. altijd op 217 boot, probeer is eerst op 190 ofzo te booten en hem later op je max te zetten.
Pagina: 1