Toon posts:

Beste drivers Prophet2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt me typisch ik vraag die vaker is gesteld maar ik weet het niet ;)

Ik heb na jaren Voodoo een GeForce gekocht; een bescheiden Hercules Prophet 2 MX retail om eens te kijken of het wat is ;)

Welke drivers kan ik het beste gebruiken; de standaard Hercules drivers of Detonator drivers (dat zijn toch standaard Nvidia divers of niet?). En welke versie? Ik las ergens dat de nieuwste drivers (Detonator) langzamer (?!) zijn dan de oude...

En dan nog iets; overklokken van je videokaart; helpt dat een beetje of scheelt het 3 fps en is het dus te verwaarlozen?

Thanks,

Pointy

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat betreft dat OC'en... ik zou het niet weten... maar als het gaat om de drivers... Als je onder windows 95/98/ME draait, denk ik dat het weinig uitmaakt wat je draait (nvidia of originele herculesdrivers...) Bedenk alleen wel dat hercules op een gegeven moment de drivers van nvidia gaat gebruiken; oftewel... hercules loopt achter. Maar mijn ervaring is dat je dat onder win98 e.d. weinig van merkt. Als je w2k draait, moet je absoluut nvidia gebruiken... Maar eerst directx8 installeren, dan gevolgd door nvidia 7.17. Zie je score omhoog spuiten onder 3dmark2000 (ik ging van 4600 naar 5800, en zit na nog 50MHz extra overklokken op 6100 punten)