ACPI uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Ik heb hier een Asus Cubx-E MB en ik wil daar de ACPI uitschakelen. Heb me al helemaal rot gezocht maar ik kan nergens vinden waar je dat kan uitschakelen. Iemand enig idee hoe dat moet?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je vermeldt nergens welk Operating System je gebruikt, maar voor WIndows 2000/XP is het als volgt: In 'Device Manager' op je het onderdeel 'Computer' en vraag je de 'Properties' op van de 'Advanced Configuration and Power Interface (ACPI)'. Update de driver hiervan en kies om de driver niet automatisch te zoeken/installeren, maar zelf te kiezen uit de lijst. In de lijst die je krijgt kies je 'Standard PC'. Op deze wijze maakt Windows 2000/XP geen gebruik meer van ACPI.

Maak wel een backup van je systeem voor je dit doet! Dit is niet zonder risico.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Volgens mij kun je dit bij XP later niet eens meer veranderen maar moet je bij de installatie van XP direct in het begin een functietoets ingedrukt houden.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
OS is wel handig om te weten.
Als je acpi heb uitstaan moet je alles weer opnieuw installeren qua hardware.
Daarnaast is het vrij zinloos om acpi uit te schakelen :+

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Yep. En die functietoets was F5 geloof ik... wanneer je het bericht krijgt "press F6 if you need to install additional drivers.

Forget your fears...
...and want to know more...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is heel sterk aan te raden om dit inderdaad bij de installatie te doen, maar het kan achteraf nog steeds. Maar zoals gezegd, niet zonder risico. Het kan wel eens voorkomen dat je Windows dan rijp voor een herinstallatie is. In de nieuwsgroepen lees je zowel van succesvolle pogingen als mislukte.

• ccm1982
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
Thanks, Ik heb het doorgegeven.
Het was trouwens windows 2000

Greetz,

CCM
Pagina: 1