Problemen nemo en Win XP! Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Ik heb geprobeerd de nemo codec te installeren op mijn Windows XP Pro versie, alleen deze geeft een foutmelding tijdens de installatie. :'(

Nu krijg ik wel de beelden door tijdens het afspelen van de filmpjes, maar geluid komt er niet voor de dag uit mijn boxjes... Is er iemand die dit bekend voorkomt en hier reeds een oplossing voor heeft?

thanx.

Sjesus...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin. Zorg er dus voor dat dat soort rotzooi van je PC af is en gebruik een filter als ffdshow.

Het ffdshow-filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Daarnaast bezit ffdshow een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren.

Omdat ffdshow enkel beeld behandelt heb je waarschijnlijk ook nog een AC3 filter nodig voor de films die hiervan gebruik maken.

Je vermeldt nergens welke player je gebruikt, maar BSplayer is ongetwijfeld de beste mediaplayer voor video-content. Verbruikt weinig resources, kan ondertitels weergeven en heeft tal van andere praktische features die menig andere mediaplayer moeten missen.

BSPlayer
ffdshow filter
AC3 filter

Verwijderd

Thnx die had ik net nodig :) :)

Verwijderd

En werken :)

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Sorry, voor de ietwat late reactie, maar ik wil je wel heeeeeel erg hartelijk bedanken want dit is precies wat ik moet hebben!

Thanx. _/-\o_

Sjesus...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nog even dit als reaktie: Het punt met de nemo codec pack is dat er twee AC3 codecs in zitten die niet samen geinstalleerd mogen worden (buggy), dit wordt ook bij het eerste scherm van de installatie gemeld maar niemand schijnt eerste schermen bij een installatie te lezen :/
Pagina: 1