Seagate Barracuda verwarringen

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe schijf, wat zeker weten weer een Seagate wordt. Nu wil ik wel een snellere met 8MB cache. Dus ik kijk in de pricewatch en zie er een van 80GB 7200RPM. Die wil ik hebben dacht ik, maar nu komt het.

De winkel zelf vermeld niks over die 8MB cache. Op de Seagate site kan ik zelfs helemaal niks vinden over een 80GB schijf met 8MB cache.

Op de Seagate site vind ik een serie genaamd 7200, daarvan hebben alleen de schijven van 120GB en grote 8MB cache.

Dan hebben we nog de ATA V serie waarvan alleen de 120GB schijf een 8MB cache heeft.

Concludeer ik nu juist dat die winkel iets verkoopt wat niet bestaat of mis ik iets. Weet iemand ook welke van de 2 series de nieuwste is? Ik neem aan de 7200 serie, aangezien die de kortste seektimes heeft.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De Barracuda V serie is 7200 toeren. Dit is ook het meest recente model van Seagate.

Dit is het 7200 toeren / 80GB model uit de Barracuda V serie.

[ Voor 19% gewijzigd door Tele op 27-01-2003 11:20 ]

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Mischien is het handig om erbij te zeggen om welke winkel het gaat. Dat alleen de 120 gig 8mb cache heeft klopt dus niet, ook de S-ATA versie van de 80 gig heeft 8mb cache.

Die 7200 serie hoef je niet naar te kijken die kun je ook niet in nederland krijgen dus..

De kortste seektimes geeft helemaal niet aan welke de nieuwste is de nieuwere HD's hebben juist hogere seektimes, maar de datatransfer snelheid is wel hoger.

Kijk nog maar eens goed op de seagate site, de 8 mb cache versie heb je dus in s-ata 80,120 gig en bij ata-133 alleen de 120 gig. dus je zult s-ata nodig moeten hebben voor een 80 gig 8mb.

• tiguan
Dat alleen de 120 gig 8mb cache heeft klopt dus niet, ook de S-ATA versie van de 80 gig heeft 8mb cache.
Als ik het over de Serial ATA versie had had ik het er wel bij gezet. Vooralsnog is een Serial ATA schijf absoluut niet gangbaar en / of interessant. ATA schijven zijn nog steeds standaard en als men niks over Serial ATA vermeld ga ik er altijd van uit dat het een gewone ATA schijf is.

De site waar het om gaat is van Salland Automatisering. Ik wil dus een gewone ATA schijf, geen Serial ATA. In dat geval bestaat er geen 80GB schijf met 8MB. In de pricewatch staat echter niks over Serial ATA en op de site zelf ook niet.

7200.7 is een model (en ja ook een snelheid) bovendien met de korste seektimes, dus lijkt mij dat die juist nieuwer is.

[ Voor 80% gewijzigd door tiguan op 27-01-2003 11:56 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me verstandiger om Salland te bellen/mailen ;)

• smokey
Ik begrijp de verwarring niet helemaal het is toch zo klaar als een klontje?

Salland verkoopt twee 80 gig versies de 2 mb ata versie en de 8mb serial ata (s-ata) dit staat er ook gewoon bij. meer versies bestaan er ook niet met 80 gig.

En die 7200 serie is nog niet in nl verkrijgbaar, duurt ook nog wel een tijdje denk ik.

Over die seektimes: seagate is een uitzonderingsgeval die heeft wel zijn seek time verbeterd. De oudere schijven van bv maxtor, ibm hebben wel een lagere seektime dan hun opvolgers.

[ Voor 23% gewijzigd door smokey op 27-01-2003 16:41 ]

• tiguan
smokey schreef op 27 januari 2003 @ 16:27:
Salland verkoopt twee 80 gig versies de 2 mb ata versie en de 8mb serial ata (s-ata) dit staat er ook gewoon bij. meer versies bestaan er ook niet met 80 gig.
Ik heb inderdaad gezien wat er op de site staat. Maar in de pricewatch staat er dit:

- Seagate 80GB (Barracuda V, 7200, 8 MB)

Die bestaat dus niet?

• smokey
nee die bestaat niet, die 2 prijzen horen hier thuis:

Seagate 80GB (Barracuda V, 7200rpm, S-ATA)

Staan zoveel fouten in de pricewatch, blijft onderhouden door gebruikers he.

[ Voor 10% gewijzigd door smokey op 27-01-2003 20:14 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-03 13:02
smokey schreef op 27 januari 2003 @ 20:13:
nee die bestaat niet, die 2 prijzen horen hier thuis:

Seagate 80GB (Barracuda V, 7200rpm, S-ATA)

Staan zoveel fouten in de pricewatch, blijft onderhouden door gebruikers he.
En door mods.
Als je een fout ziet doe er dan wat aan.
Dat de pricewatch niet altijd overeenkomt met hetgeen dat er daadwerkelijk verkocht wordt, mag wel duidelijk zijn.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-03 13:02
Wannapuf schreef op 27 January 2003 @ 19:12:
[...]

Ik heb inderdaad gezien wat er op de site staat. Maar in de pricewatch staat er dit:

- Seagate 80GB (Barracuda V, 7200, 8 MB)

Die bestaat dus niet?
Als die op de site van Seagate niet staat, zal het wel zo wezen he..

Als Salland hem niet verkoopt, zal het wel zo wezen..

Nix vreemds aan. Geen verwarring lijkt me..
Pagina: 1