[WIN2K] Raid + (her)installatie windows

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Nou eerst de geschiedenis van mijn probleem (het lijkt nu even op sw probleem, maar gaat het niet worden...):

Ooit een keer Norton Antivirus geinstalleerd en eens een keer gedeinstalleerd. Maar het geval is dat het programma niet echt weg is gegaan, want hij startte zo af en toe virusscan en crashte vervolgens. Dus ik wil deze eraf hebben en alles nog eens gedeinstalleerd wat mogelijk was en de Norton directory weggegooid.

Opstarten in windows: HARD ERROR.... :'(

Dus ik in save mode opstarten en de directory weer teruggezet. Windows start weer op gewoon. Nou vervolgens wil ik dat Nav niet meer opstart (bleek nog een taak te draaien Navagent oid.) dus deze in het register (sommige mensen zeggen misschien nu al oeioei... :( ) weggehaald bij runservice etc., zodat deze niet meer opstart tijdens laden.

Opnieuw opstarten, windows laadt prima. Voor de rest niets gedaan.

Vervolgens windows NOG een keer opstarten en is in geen enkele mogelijkheid meer op te starten, bij starten van windows in normale modus, dan blijft balk hangen op ongeveer 75% en in save modus (bijna alle opties gehad nu) krijg ik alleen cursor linksboven in het scherm te zien en hangt.

Ok, eigen stomme schuld natuurlijk, maar nu wil ik toch erg graag wat data wegpompen voordat ik met een verse install weer wil gaan beginnen.

Ik heb 2 x 60 gig in raid 0 draaien. NTFS geformatteerd. Geen andere hd's op ide erin.

c:\ partitie 20 gig
d:\ partitie 100 gig

In bios startup van cdrom starten, met win2k als bootable erin. F6 bij (her)installatie gedaan voor raid controller op disk (fasttrak light). Zowel als installatie en herinstallatie van windows blijft deze hangen met zwart scherm en cursor linksboven (zoals bij opstarten in save-modus) hangen.

Zelfs F6 dubbel geprobeerd. Maar geen resultaat.

Specs van compu:
MSI K7T266A PRO2-RU
ASUS 8200 Deluxe
AMD XP 1800+
Netwerkkaartje 10/100
Audigy geluidskaart.
512 DDR (2x256)

Bij verse install in het begin, ging het meteen goed met deze componenten. Waarom nu niet? En hoe kan ik een herinstallatie van windows voor elkaar krijgen, zodat ik me data veilig kan stellen?

Moet nog eerst proberen om netwerkkaart en geluidskaart eruit te halen bij install, zou dat het eerste zijn dat ik moet proberen? Want eerste keer ging het perfect zo ik verwacht niet dat het problemen gaat geven.

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Sorry voor de kick, maar ben momenteel bezig om het voor elkaar te krijgen om windows weer in de lucht te krijgen.

Ik heb de kaarten eruit getrokken. 256 mb ook eruit gerukt. Dus kaal nu.

Opstarten van cd-rom en windows setup wordt gestart. Mét F6, inclusief de raid controller. Setup hangt na het installeren van veel bestanden. Zwart scherm met cursor knipperend linksboven.

Windows 98 bootflop geprobeerd om bijv. de directory van windows te deleten, maar kan helaas niet de raid configuratie benaderen. Oftewel geen succes.

Heeft iemand ideeen hoe ik eventueel weer me peecee aan de praat te krijgen?

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Momenteel nog steeds met me handen in het haar en zou graag een steuntje in de rug willen krijgen hoe op te lossen.

Ik heb het verlies van data zelfs al afgeschreven. Eerst nog geprobeerd om andere harddisk erin te hangen waar kale installatie van windows opzat (bij voorbaat al kansloos, maar toch proberen). Raid array van de 2 x 60 schijven verwijderd en opnieuw aangemaakt. En nog steeds geen installatie van windows 2000 mogelijk.

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Ik had gister hetzelfde, wat klooien met Win 2000 Advanced Server,maar ik ga straks iets proberen nl: Win95 installen (lekker snel klaar) en upgraden (FAT32) Wanneer klaar met install dan pas converteren naar NTFS en dan zou jij je NTFS schijven weer kunnen benaderen.
Andere mogelijkheid is een tooltje NTFS for DOS dat je kan proberen. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Viking Kvinne op 29-01-2003 08:35 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Verwijderd

Tja, Hard Error, betekend maar 1 ding in W2K: HARDDRIVE DOOD. Ik zou dus ff tooltje downloaden van site van hardware fabrikant, en je hd's eens testen. Ik heb het pas zelf gehad. Met mijn maxtors in raid 0. Na 'harderror' en later enge geluiden was het toch echt over (SMART FAILURE)

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
HARDDRIVE DOOD
Nou ondertussen ook tot die conclusie en constatering gekomen. :(

Omdat ik geen idee had hoe het mogelijk zou moeten zijn om de bestanden te recoveren, de harddisks eruit getrokken en op ander systeem proberen te formatteren. Eerste keer ging het goed, harddisks weer in het systeem gehangen en bij installatie van windows 2000 gaat hij dan alsnog een keer formatteren (NTFS). Bij c: partitie van 15 gig liep ie dood, beschadigd. Nog maar een keer opnieuw formatteren en toen was er eentje niet meer te formatteren. Gelukkig bij een maatje van ECL waar ik de spullen heb gekocht naar de RMA afdeling gelopen en hiervoor een nieuwe gekregen (viel nog in de garantie).

Was het toch nog even zweten toen bij het (weer opnieuw) installeren de andere harddisk die in het systeem zat ook een 'rare' tik gaf, maar verder zonder problemen doorliep.

Helaas is het niet gelukt om de bestanden te recoveren, maar er zijn altijd nog ergere dingen in de wereld.....(bijvoorbeeld aaaaargggg me geforce rookt...) :)
Pagina: 1