IIRC is er wel onder Linux een TWAIN driver gemaakt die wel over netwerk geshared kan worden.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
er is iig een scanner die dat kan van HP.
werkt nie echt geweldig is mijn ervaring.
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Verwijderd
Thuis heb ik een Windows2000 server draaien met Citrix erop. Hierop een aantal progjes geinstalleerd die je dan op een andere pc kan opstarten. Ook heb ik mijn scanner erop aangesloten en de software ervoor geinstalleerd. Zodoende kan ik op andere pc's mijn scanner gebruiken. Dit vereist uiteraard wel dat je Citrix, Windows 2000Server en de kennis hebt om dit te draaien. Toch misschien leuk om te weten.......
een schoner internet begint bij jezelf
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Je wilt iets gaan scannen;
Je gaat naar de scanner om hetgeen wat je wilt scannen onder de scanner te leggen.
Je gaat terug naar je eigen computer en start de scan.
De scan heb je.
Je loopt terug voor het origineel.
Je gaat ermee aan de slag.
Nu een veel effiecientere manier,\
Je gaat naar de scanner om hetgeen wat je wilt scannen onder de scanner te leggen.
Je scant op de lokale pc het bestand
Je zet het op jouw shared directory
je neemt je werk mee terug.
Bespaart je 1 keer lopen en een hoop genaddenk over HOE IN hemelsnaam die scanner te delen :-)
geen dank
Een heel aardig verhaal. Alleen: gedeelde devices zoals printers hangen meestal aan een server, zonder keyboard, zonder monitor etc.ErAdiCToR schreef op 27 januari 2003 @ 11:25:
Ok let op:
Je wilt iets gaan scannen;
Je gaat terug naar je eigen computer en start de scan.
De scan heb je.
Je loopt terug voor het origineel.
Je gaat ermee aan de slag.
Nu een veel effiecientere manier,\
Je scant op de lokale pc het bestand
Je zet het op jouw shared directory
je neemt je werk mee terug.
Bespaart je 1 keer lopen en een hoop genaddenk over HOE IN hemelsnaam die scanner te delen :-)
geen dank
Edit: volgens mij is dit topic van de week ook al eens langsgekomen.
[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 27-01-2003 11:58 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
neem hier eens een kijkje:
http://www.cgntv.com/products/nest/