Vastlopers !! wat is de oorzaak??

Pagina: 1
Acties:

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

Topicstarter
mij systeemspecs zijn:

amd xp 1800+
asus a7v266
384 mb ddr geheugen
sblive 5.1 player
promise fasttrack 100 tx2 raidcontroller
3com 3c905c tx

het probleem is het volgende:

als ik van een netwerklocatie of gewoon van harde schijf naar harde schijf iets kopieer, en ik heb tegelijkertijd de muziek aanstaan blijft na een tijdje mijn pc vasthangen.
Het kopieren gaat een tijdje goed, en plotsklaps doet de pc niks meer, de geluidskaart produceert een hoge blijvende pieptoon, en de harde schijfindicator blijft gewoon branden.

Ik heb al van alles geprobeerd, irq's veranderen, bios flashen, andere drivers, noem maar op.
Ligt dit aan de combinatie van hardware? Is de chipset zo brak of is het iets anders??

Meneer 1000 has spoken......

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de bekende VIA drivers/patches al geïnstalleerd :?
Trek ook eens de SB Live! eruit en zie toe hoe je systeem zich houdt..

Verwijderd

dude123 schreef op 27 January 2003 @ 10:12:
Ik heb al van alles geprobeerd, irq's veranderen, bios flashen, andere drivers, noem maar op.
Ligt dit aan de combinatie van hardware? Is de chipset zo brak of is het iets anders??
Je hebt al vrij veel geprobeerd, maar... steek al je kaarten eens in andere sloten :)

Dat hielp bij mij ooit :?

Verwijderd

haal alle kaarten uit je systeem behalve de video kaart
en probeer het dan nog eens
prik daarna kaart voor kaart er weer in en kijk waar die op
vastloopt

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
het probleem is et em als de geluidskaart in gebruik is, en er word een kopieeractie gedaan, gaat het fout.
Dus het ligt aan de combinatie van de geluidskaart met de raidcontroller of de combinatie van de geluidskaart met het moederbord
kaarten verwisselen van het ene slot naar het andere helpt niet.

Verwijderd

op welke irq zit de geluidskaart als dat gebeurt, en waarmee wordt die irq gedeeld?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
dude123 schreef op 27 January 2003 @ 12:40:
het probleem is et em als de geluidskaart in gebruik is, en er word een kopieeractie gedaan, gaat het fout.
Dus het ligt aan de combinatie van de geluidskaart met de raidcontroller of de combinatie van de geluidskaart met het moederbord
kaarten verwisselen van het ene slot naar het andere helpt niet.
denk dat het gewoon een irq sharing probleem is.
Dus handmatig proberen je irq's in te delen

Verwijderd

Rody schreef op 27 januari 2003 @ 12:45:
[...]

denk dat het gewoon een irq sharing probleem is.
Dus handmatig proberen je irq's in te delen
hoe te doen ? ik heb dat probleem ook namelijk, als ik zwaar aant het kopieren ben en muziek aan dan PATS een BSOD. Heb al mun geluidskaart in andere pci sloten gehad maar niks helpt. Ik heb ook ontzettend veel IRQ's, 22 en daarvan gebruik ik de helt niet eens !

hoe stel je je irq's dan handmatig in ?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 12:50:
[...]

hoe te doen ? ik heb dat probleem ook namelijk, als ik zwaar aant het kopieren ben en muziek aan dan PATS een BSOD. Heb al mun geluidskaart in andere pci sloten gehad maar niks helpt. Ik heb ook ontzettend veel IRQ's, 22 en daarvan gebruik ik de helt niet eens !

Verschilt van mobo maar je kan het wel in de bios doen (mij is het niet gelukt).
Ik had dus ook zo'n probleem maar dan in spellen. Ook iets met de IRQ's maar geen sharing conflict.
Bij mij was het opgelost toen ik XP instalde, die ging er beter mee om dan win2k en win98

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:17

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:50:
[...]

Je kunt het Of in de Bios doen, maar vaak ook in windows bij recources in device management (niet bij alle devices). Van de geluidskaart kun je bijvoorbeeld bijna altijd wel de irq veranderen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
bij mij gebeurt dit dus met elk besturingssysteem, windows 98, me , 2000 en xp
zelf linux doet dit, dus het is geen software matig probleem

• dude123

dude123

Linux addict

Topicstarter
ik heb em nu helemaal uit elkaar liggen.
ben gewoon systematisch kaarten aan het verplaatsen van slot naar slot.
Dit maakt dus echt niet uit. Irq's staan niet dubbel, heb ze al van irq gewisseld (sommige kaarten kunnen niet overweg met bepaalde irq's)
maakt allemaal niet uit

Verwijderd

Kijk eens in de BIOS bij PCI IRQ of je SBLIVE (staat onder Multimedia ofzo) iets shared met je Raid controller, of een USB poort, dan weet je meteen welk slot geschikt is.
Pagina: 1