essent huisstijlboek online

Pagina: 1
Acties:
  • 861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Zit net wat op te maken voor een klant, wordt er in de kopij verwezen naar
http://www.essenthuisstijl.nl
Daar moet het loga vandaan komen.
Prima service van een bedrijf als Essent, die zo groot adverteerd, om dit zo gemakkelijk openbaar te maken.
Let vooral op de motivatie van het logo, zit erg goed in elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door buxx op 27-01-2003 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:21
Erg netjes. Zeker gebookmarked. Duidelijke uitleg over toepassing en motivatie bij beeldmerk en logo. Essent zit bij mij absoluut in de top-10 wat betreft mooie huisstijl.

Nog niet zo uitgebreid, maar komt binnenkort meer op en even spammen: ;)
http://www.brandweerhuisstijl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wow... ff checken...

Zoals willem169 al zegt, absolute top 10 entry!!!

[ Voor 38% gewijzigd door BtM909 op 27-01-2003 10:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
offtopic:
Linkje al gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 14:13
heel netjes alleen vraag ik me af waarom dit publiekelijk toegankelijk gemaakt is. Ik bedoel, erg interessant voor degene die het aangaan maar om daar een domein aan te hangen is toch redelijk vergaand. Een subdomein zou toch ook volstaan met login voor betreffende reclamebureau's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Waarom?.. 't Is wel duidelijk.
D'r zijn denk ik heel wat externe partijen die informatie over de toepassing van de huisstijl nodig hebben, en dan is dit toch echt wel extreem duidelijk. :)

Vaak is het ook een digitalisering van het huisstijl handboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Heb um hier ook liggen als gedrukt exemplaar met cdeetjes. Ook netjes verzorgt. Nette do's and don'ts mbt het logo en gebruik huisstijl.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Zucht... Ja, waren alle adverteerders maar zo goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

tja leuk enzo voor de vormgevers en communicatiestudenten voor ons, maar niet interesant voor jan boerelul, die wil alleen weten waarom zijn stroom niet werkt ( moet je de rekening op tijd betalen eikel.. ;) ) ieder groot bedrijf heeft wel een stijlhandboek klaarliggen, misschien niet zo netjes uitgewerkt als dit voorbeeld, vaak op te vragen via afdeling Communicatie. Vaak staat er dan zoiets bij als "Alleen geschikt voor intern gebruik".

Evt als je bij een reclameburo werkt (oid) dan is dit soort informatie natuurlijk wel op te vragen, en zonniet dan ga je ff bij je vriendjes artdirector rondvragen, klein wereldje namelijk ook.

maar goed, is ook toevallig dat deze url is uitgelekt, want ook deze url wordt niet gecommuniceerd naar buiten. Doet nog niets toe dat het inderdaad een mooi voorbeeld is van een nette uitgewerkte huisstijl.

/edit zie echt net dat deze op dit moment is afgeschermd...ze zijn er zeer snel bij :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9962

Essent is overal snel bij (als het software/servers betreft) maar inderdaad Essent heeft een zeer professionele huisstyle... 'k heb er zelf veel mee gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Wat heb je voor de Huisstijl van Essent moeten doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

ben ook wel benieuwd naar!...

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 49158 op 27-01-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

oh,when? schreef op 27 January 2003 @ 11:12:
tja leuk enzo voor de vormgevers en communicatiestudenten voor ons, maar niet interesant voor jan boerelul, die wil alleen weten waarom zijn stroom niet werkt ( moet je de rekening op tijd betalen eikel.. ;) )
ik lees ook nergens dat de topicstarter dit speciaal voor jan boerenlul ter kennisgeving aan biedt ;)
dus:

-1 irrelevant

Ziet er idd netjes uit.
Jaren geleden iets voor Airmiles gedaan; die had het ook netjes op een rijtje, speciale map met alle voorkomende toepassingen van het logo.
Zelfde geldt voor imode; een vette PDF met richtlijnen, maar de kroon wordt gespannen door Robeco; een ruim 50 pagina's tellende PDF met pixelprecieze toepassing van
de huisstijl alleen maar voor digitale toepassing :P

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ooit iets gedaan voor Canon. Was ook niet misselijk. Joekel van een handboek en 70 CD's(!!!!) in praktisch iedere taal met daarop fotomateriaal, lettertypes etc...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

essenthuisstijl.nl werkt niet meer :/ erg jammer ik wil het graag zien ;(

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Doh, lees de draad voordat je blaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Hangloozz schreef op 27 januari 2003 @ 12:04:
[...]
ik lees ook nergens dat de topicstarter dit speciaal voor jan boerenlul ter kennisgeving aan biedt ;)
dus:
-1 irrelevant
ik zie ook nergens in mijn post dat ik reageer op de topicstarter maar als je even de moeite had gelezen om de thread door te lezen dan had je misschien gezien dat ik reageer op:

- wheeler in "essent huisstijlboek online"
- willem169 in "essent huisstijlboek online"

en

- buxx in "essent huisstijlboek online"

dus helaas, u bent de zwakste schakel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
De meeste bedrijven hebben altijd wel zo'n gedeelte op hun site.. maar die is altijd afgesloten en alleen toegankelijk via passwords. Ik heb erg veel werk gedaan voor de KLM, en die hebben ook een erg mooi opgezet huisstijlgedeelte [heel wat beter dan de standaard aangeleverde zooi op cd..] waar je alles kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

willem169 schreef op 27 January 2003 @ 12:45:
Doh, lees de draad voordat je blaat.
Ik snap het niet. Ik krijg uit de startpost toch echt het idee dat het een algemeen toegankelijke site is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935 schreef op 27 januari 2003 @ 13:19:
[...]

Ik snap het niet. Ik krijg uit de startpost toch echt het idee dat het een algemeen toegankelijke site is...
oh,when? schreef op 27 januari 2003 @ 11:12:....

/edit zie echt net dat deze op dit moment is afgeschermd...ze zijn er zeer snel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Klopt, is ook gewoon toegankelijk. Vreemd dat ie het nu niet meer doet.
Wat ik heb gedaan? Had alleen het logo ergens in nodig en er werdt voor mij naar deze site verwezen. Niets van Essent zelf dus [helaas?].
Is de eerste keer dat ik dit zo tegenkom, daarom wou ik het iig delen met jullie. Maar klink idd logisch dat grotere bedrijven dit stadaard in de site hebben opgenomen, al dan niet afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
ze dachten vast: hee meer dan 3 hits op een dag !, dat kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Blues:

De meneer waarop ik reageerde heeft vaker zulke reacties geplaatst.
Vandaar mijn ietwat botte reactie, maar zkywalker legt uit waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hij doet 't weer :)

Zeer netjes van Essent :)

edit: redirect naar http://www.essentidentity.nl/
edit: Je moet inloggen :/

[ Voor 54% gewijzigd door sdomburg op 27-01-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Klopt, maar als je op de link erboven klikt, de nieuwe items dus. Dan kun je het gros zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
buxx schreef op 27 January 2003 @ 13:43:
Klopt, maar als je op de link erboven klikt, de nieuwe items dus. Dan kun je het gros zien.
Oh ja, ik probeerde 1 link, maar dat was dus net 1 die niet werkte zonder ingelogt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
BMW kan er ook wat van, kreeg een PDF van zo'n 80 pagina's ... op pixel nauwkeurig etc. Kijk je echter na de meeste sites van BMW, dan zie je die nauwkeurig niet of nauwelijk terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

oh,when? schreef op 27 January 2003 @ 12:51:
[...]
ik zie ook nergens in mijn post dat ik reageer op de topicstarter maar als je even de moeite had gelezen om de thread door te lezen dan had je misschien gezien dat ik reageer op:

- wheeler in "essent huisstijlboek online"
- willem169 in "essent huisstijlboek online"

en

- buxx in "essent huisstijlboek online"

dus helaas, u bent de zwakste schakel >:)
Ik heb de hele draad gelezen, misschien handig om de volgende keer te vermelden dat je naar iemand refereert, ik bedoel; quotes maken kan je dus waarom deed je dat niet? :/
En dan blijft m'n opmerking nog van toepassing, zelfs de vraag van wheeler was overbodig..een beetje logisch verstand zegt dat dit puur voor toepassers is van de huisstijl, en waarom openbaar? tsja, scheelt een hoop gegenereer van logincombo's e.d. voor elke aanvraag voor het gebruik van de huisstijl.

Maar, ik zal me er niet teveel meer mee bemoeien...laat staan trolletjes opzetten ;)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

hmmm, indd erg leuke site om eens door te bladeren en het een en ander op te slaan in m'n achterhoofd voor later werk.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat heb je nou gemaakt buxx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Nee, 't ging om xtentic en waarom en waar hij zoveel heeft gewerkt met de huisstijl van Essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Gemeentelijke mededelingen pagina voor een huis aan huis krant. Daar stond een artikel in over energie besparing. Niets spectaculairs dus :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Ben ik nou de enige die dit een onzin-topic vindt?

Wat is het nut hiervan? Ik heb hier ook nog wel een zootje cd's liggen met huisstijlen.
'echt waar?! cool man!" :P
buxx schreef op 27 January 2003 @ 10:08:
<knip>
En ik heb zelden zo'n slechte motivatie gelezen als dit gepruts >:)

"de zon is rond en de bron van alle leven, daarom bla die bla. Verschillende lagen in de cyclus..."
Dit is nou het schoolvoorbeeld van marketing-/vormgeverspraat om een pseudo 3d logo te kunnen slijten aan een klant

* tie-rep uit geschopt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Hangloozz schreef op 27 januari 2003 @ 13:55:
[...]
Maar, ik zal me er niet teveel meer mee bemoeien...laat staan trolletjes opzetten ;)
toegegeven, mijn reactie was een beetje flauw en trollerig. Blijf ik wel vinden dat zo'n uitgebreide huisstijl online toch niet interesant is voor jan met de korte achternaam ( misschien familie van jan b.? ;) )

zijn een paar dingen namelijk niet logisch:

- de mensen die het echt nodig hebben, die hebben vaak al beschikking over materiaal, of kunnen er aankomen via essent
- wat dus betekent dat het niet nodig is een openbare site te hebben
willem169 schreef op 27 januari 2003 @ 10:26:
Waarom?.. 't Is wel duidelijk.
D'r zijn denk ik heel wat externe partijen die informatie over de toepassing van de huisstijl nodig hebben, en dan is dit toch echt wel extreem duidelijk. :)
ik kan me voorstellen dat het handig is om bijvoorbeeld enkele versies van logo's in verschillende formaten beschikbaar te stellen op een website, maar of het nu echt essentieel is om een hele huisstijl online te zetten? "heel wat externe partijen" vind ik in dat opzicht ook heel opmerkelijk, want naast de logo's en typefaces van een bedrijf lijkt het mij onwaarschijnlijk dat andere dan reclame/communicatieafdelingen deze informatie hard nodig hebben.

Wil ik ook nog even zeggen dat ik het raar vind, dat als er _wel_ een hele site word uitgetrokken wel 2 slordigheden zijn:

- er is wel een loginmogelijkheid, vervolgens kan men wel lukraak alle artikelen lezen, waarvoor word die login dan aangeboden?
- er word nergens met 1 woord gesproken over de online communicatie? Dat zijn dus dingen als:

"gebruiken we www.essent.nl of essent.nl"
"wat communiceren we als emailadres"
"hebben we een standaard email disclaimer of signature?"
"plaatsing van essent logo's op internet?"

en dat soort dingen....opmerkelijk. Nogmaals, tis leuk om zo'n uitgebreide en gedetailleerde huisstijlgids openbaar online te vinden, maar ik betwijfel of het de bedoeling was deze echt open en bloot te hebben, lijkt me dat er ergens gewoon een foutje is gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
oh,when?:
ik kan me voorstellen dat het handig is om bijvoorbeeld enkele versies van logo's in verschillende formaten beschikbaar te stellen op een website, maar of het nu echt essentieel is om een hele huisstijl online te zetten? "heel wat externe partijen" vind ik in dat opzicht ook heel opmerkelijk, want naast de logo's en typefaces van een bedrijf lijkt het mij onwaarschijnlijk dat andere dan reclame/communicatieafdelingen deze informatie hard nodig hebben.

Denk aan vlaggenmakers, kleding drukkers/stickers etc; Dat zijn niet bedrijven die alleen moeten beschikken over het logo of beeldmerk + de toepassing daarvan voor een simpel briefpapiertje ajbwib.

Dat staat verder los van het feit dat ik ook vind dat als die ondernemingen het
logo nodig hebben om te kunnen verwerken in een product, ze dat allang van Essent afdeling PR zouden moeten krijgen.

oh,when?:
Wil ik ook nog even zeggen dat ik het raar vind, dat als er _wel_ een hele site word uitgetrokken wel 2 slordigheden zijn:

- er is wel een loginmogelijkheid, vervolgens kan men wel lukraak alle artikelen lezen, waarvoor word die login dan aangeboden?

Sja, vind ook dat het aan de ene kant een 'leuke' kant van een bedrijf is naar buiten toe en dat een hoop mensen er in geinteresseerd zijn hoe dat nou zit bij een groot bedrijf, maar nut- nee. Dus: Site, OK. Maar gewoon een login, en zonder login geen toegang.

oh,when?:
- er word nergens met 1 woord gesproken over de online communicatie? Dat zijn dus dingen als:

"gebruiken we www.essent.nl of essent.nl"
"wat communiceren we als emailadres"
"hebben we een standaard email disclaimer of signature?"
"plaatsing van essent logo's op internet?"

Misschien staan die dingen dus wel achter het loginscherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

willem169 schreef op 27 January 2003 @ 15:11:
Denk aan vlaggenmakers, kleding drukkers/stickers etc; Dat zijn niet bedrijven die alleen moeten beschikken over het logo of beeldmerk + de toepassing daarvan voor een simpel briefpapiertje ajbwib.
Aha, aan die sectoren/bedrijven had ik nog niet gedacht. Maar dan zijn we het wel eens, want zoals jij zegt....die moeten gewoon netjes het logo aangeleverd krijgen via cd oid en niet de melding:

"download maar vanaf onze site"

misschien dat een overijverige persoon bij afdeling Communicatie die nog wat ruimte in zijn begroting had, het daarom leuk vond een site voor de huisstijl te maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezyek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
quote:

"Door xtentic - Monday 27 January 2003 11:19

Essent is overal snel bij (als het software/servers betreft) maar inderdaad Essent heeft een zeer professionele huisstyle... 'k heb er zelf veel mee gewerkt... "

overal snel bij?!?! ... valt toch wel enigszins tegen ... windows 95 op de workstations e.d. is toch wel enigszins achterhaald ... het is maar een voorbeeld ... en de huisstijl is ook niet echt mooi ... maar dat is persoonlijke smaak ... hou niet zo van roze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Ehm wat doet dat er toe?
Het ging over functionaliteit en toepassing, niet mening of hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

* tie-rep is nog steeds op zoek naar iemand die mij het nut van dit topic uit kan leggen...

Starter heeft niets te vragen, niets te melden (behalve een sitecheck) en de discussie hier gaat ook al nergens over.

Dus...?!
ik vond het flauw om dit in een feedback topic te melden, dus vandaar deze reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

:D , die logo-motivering is idd een behoorlijke stapel geblaat ..
De gelaagdheid is meerdimensionaal: zonder pieken geen dalen en andersom.

...

De meerdimensionale cyclus gaat oneindig door en voltrekt zich bovendien in snel tempo.
u zegt :?

goed. ik ga weer wat doen..

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
buxx schreef op 27 January 2003 @ 10:08:
Zit net wat op te maken voor een klant, wordt er in de kopij verwezen naar
http://www.essenthuisstijl.nl
Daar moet het loga vandaan komen.
Prima service van een bedrijf als Essent, die zo groot adverteerd, om dit zo gemakkelijk openbaar te maken.
Kan iemand me uitleggen waarom die sukkels een webpagina zo maken dat de backbutton je niet meer een pagina terugbrengt. Wat willen ze daar nu meebereiken behalve veel irritatie?

Kom het vaak tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34298

geniaal, zelfs de wasinstructies van de bedrijfskleding staan er bij! :)

erg goed verzorgd, en zoals velen hierboven al deden, gebookmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

ik vind het wel tof, zo'n huisstijlboek online, al vraag ik me idd ook af wat jan modaal ermee moet, maar als je wat geinteresseerd bent in het bedrijf dan is het wel tof.

Ikzelf mag graag door huisstijlwijzers bladeren en vind dit een unieke kans om als studentje mee te mogen kijken binnen zo'n bedrijf.

Weet iemand nog meer online huisstijlinfo, naast de brandweer en essent?

zelf heb ik veel met de TU/e (eindhoven) huisstijl te maken, een en ander staat summier online: http://www.tue.nl/csc/huisstijl/ beeldmerk vind ik erg krachtig, alleen de webimplementatie van de huisstijl is erg zwak, briefpapier en enveloppen zijn goed, posters vaak slecht, ik denk vooral door de decentrale verantwoordlijkheid hiervoor
Pagina: 1