E-Tech modem/router: router interface onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Topicstarter
Ik heb onlangs een E-Tech modem/router (dat blauwe kastje) gekocht en deze werkt perfect. Nu stond mijn admin. port (HTTP) standaard op 80, maar als ik mijn poorten ging testen met Shields-up, stond port 80 altijd open, beetje naar idee. Port 25 echter stond bij mij op Stealth en de rest was allemaal closed, iemand raadde mij toen aan om mijn admin.port op 25 te zetten (deze stond immers stealth, lekker veilig dus!). Oke, heb ik gedaan, poorten getest en ja, alles closed en port 25 nog steeds stealth, ik blij... niet dus, want ik heb nu het probleem dat ik niet meer bij mijn router interface kom (met 10.0.0.2:25), zwaar balen!

Die persoon die mij dit aanraadde voelde zich volgens mij zwaar lullig (en ik nog meer!), maar wist niet hoe ik dit weer kon corrigeren, de enige optie (volgens hem) is om de bovenkant van het kastje eraf te halen en d.m.v. een jumper de fabrieksinstellingen weer terug te zetten. Nu wil ik weten of dit echt wel nodig is? Is er ook een andere manier om weer in mijn router interface te komen? Alles werkt naar behoren, dus ik hoef er niet a la minute bij, maar ik zal 'm uiteraard toch weleens nodig hebben.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• job
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

als het goed is zit er een reset knop op.
deze knop 5 seconden ingedrukt houden.

en hoezo is de admin poort aan de internet-kant open.
zet dat ding altijd dicht zodat je alleen aan de LAN kant in je router komt.
meer is ook niet nodig. gewoon 1 maal goed configureren.
of als die perse open moet, bedenk een volstrekt onlogisch wachtwoord en usernaam.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 27-01-2003 09:43 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Default staat op dat ding remote admin uitgeschakeld, dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Als jij het ingeschakeld hebt, dan zou ik iig een leuk wachtwoord verzinnen.

Wat dacht je van:

Oknasd9jnfpasud92@_niOIJ)(*pq3n+

* Equator begrijpt ook niet waarom iedereen aan het rommelen is in dat ding. Mijn router draait al 3 maanden non stop, en is nog nooit gereset.

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 27-01-2003 10:20 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Helaas zit er geen reset knop op aan achterzijde, je moet echt eerst de bovenklep eraf halen om erbij te kunnen. Wat betreft dat admin uitgeschakeld staat: geen idee! Ik heb in elk geval niets ingeschakeld. Bij mij stond die port dus default op 80. En hoe een leuk wachtwoord te verzinnen, als je niet eens meer bij de interface kan komen?! Het blijft erg vaag allemaal. Ik heb in principe helemaal geen verstand van routers (maar dat wisten jullie al! ;)), dus HOE kom ik toch weer in mijn interface, zonder een harde reset? Als het echt moet, dan doe ik dit wel, maar liever niet natuurlijk.

Damster, de admin port aan de internet-kant was dan al gewoon open bij mij, ik heb verders (behalve de port) niets aan de instellingen gewijzigd.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• PLAE
  • Laatst online: 18:34
KillerBeeForEver schreef op 27 January 2003 @ 11:57:
Helaas zit er geen reset knop op aan achterzijde, je moet echt eerst de bovenklep eraf halen om erbij te kunnen. Wat betreft dat admin uitgeschakeld staat: geen idee! Ik heb in elk geval niets ingeschakeld. Bij mij stond die port dus default op 80. En hoe een leuk wachtwoord te verzinnen, als je niet eens meer bij de interface kan komen?! Het blijft erg vaag allemaal. Ik heb in principe helemaal geen verstand van routers (maar dat wisten jullie al! ;)), dus HOE kom ik toch weer in mijn interface, zonder een harde reset? Als het echt moet, dan doe ik dit wel, maar liever niet natuurlijk.

Damster, de admin port aan de internet-kant was dan al gewoon open bij mij, ik heb verders (behalve de port) niets aan de instellingen gewijzigd.
Er zit een heel klein gaatje op de voorkant een beetje rechts van het midden. Je hoeft hem dus niet open te maken :)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Jemig ja, you're right PLAE! (effe vergrootglas gepakt! ;)). Hier moet ik dan gewoon een cocktailprikkertje in prikken? En dan gaat ie dus weer terug naar de fabrieksinstellingen?

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 27 January 2003 @ 20:40:
Jemig ja, you're right PLAE! (effe vergrootglas gepakt! ;)). Hier moet ik dan gewoon een cocktailprikkertje in prikken? En dan gaat ie dus weer terug naar de fabrieksinstellingen?
Daarom heet het een reset-knop he :P Dit was overigens ook gewoon te vinden in de handleiding, die je eventueel kunt raadplegen op internet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 11:16:
[...]

Daarom heet het een reset-knop he :P
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ >:)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 11:16:
[...]
Dit was overigens ook gewoon te vinden in de handleiding, die je eventueel kunt raadplegen op internet.
Was dat maar waar!! In de engelstalige handleiding is alleen maar te vinden hoe je de interface instelt, staat absoluut niets over resetten van dat ding. Ook de nederlandstalige handleiding is een vodje, waar alleen de instellingen m.b.t. MxStream en BBned vermeld staan (en dan ben ik nog gezegend dat ik die NL handleiding heb! Velen hebben deze niet eens gekregen :? ).

Ook heb ik online gezocht naar handleidingen, misschien dan niet goed genoeg, want ik wil heel graag de link weten naar de site waar jij die handleiding hebt gelezen, Ridde100. Het is een perfect apparaatje, maar de bijgeleverde handleiding is gewoon een aanfluiting.

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 28 January 2003 @ 20:01:
[...]

Was dat maar waar!! In de engelstalige handleiding is alleen maar te vinden hoe je de interface instelt, staat absoluut niets over resetten van dat ding. Ook de nederlandstalige handleiding is een vodje, waar alleen de instellingen m.b.t. MxStream en BBned vermeld staan (en dan ben ik nog gezegend dat ik die NL handleiding heb! Velen hebben deze niet eens gekregen :? ).

Ook heb ik online gezocht naar handleidingen, misschien dan niet goed genoeg, want ik wil heel graag de link weten naar de site waar jij die handleiding hebt gelezen, Ridde100. Het is een perfect apparaatje, maar de bijgeleverde handleiding is gewoon een aanfluiting.
Ik was gelukkig gezegend, met wat meer documentatie material. Maar als we dan toch bezig zijn: ik zei dat de handleiding eventueel kunt raadplegen op internet. ;)

Nu moet ik je idd credits geven voor het feit dat de echte handleidingen idd brak zijn, maar is nog altijd een support sectie op de site van e-tech. Die had je toch makkelijk ff kunnen raadplegen. Bovendien, als ik me niet vergis, is jouw probleem daar ook al eens behandeld (nee sorry heb zo geen directe link): het schijnt een probleem te zijn dat vaker voorkomt. :(

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 23:09:
[...]
Nu moet ik je idd credits geven voor het feit dat de echte handleidingen idd brak zijn, maar is nog altijd een support sectie op de site van e-tech. Die had je toch makkelijk ff kunnen raadplegen. Bovendien, als ik me niet vergis, is jouw probleem daar ook al eens behandeld (nee sorry heb zo geen directe link): het schijnt een probleem te zijn dat vaker voorkomt. :(
De 'support sectie' stelt ook al ontzettend weinig voor, ik heb ze zelfs weleens gemaild (weliswaar over iets anders), nog nooit fatsoenlijk antwoord ontvangen (tis nu al een week geleden!). Ik heb heus wel verder gezocht op de E-Tech site hoor, maar dit probleem ben ik helaas niet op hun site tegengekomen, zal nog wel een keer zoeken (ik kan écht wel zoeken! 8) ;) ), maar ik ben bang dat ik het niet zal tegenkomen.... zal wel weer mailen worden (zonder reactie terug :( ).

Verwijderd

KillerBeeForEver schreef op 29 January 2003 @ 09:47:
[...]

De 'support sectie' stelt ook al ontzettend weinig voor, ik heb ze zelfs weleens gemaild (weliswaar over iets anders), nog nooit fatsoenlijk antwoord ontvangen (tis nu al een week geleden!). Ik heb heus wel verder gezocht op de E-Tech site hoor, maar dit probleem ben ik helaas niet op hun site tegengekomen, zal nog wel een keer zoeken (ik kan écht wel zoeken! 8) ;) ), maar ik ben bang dat ik het niet zal tegenkomen.... zal wel weer mailen worden (zonder reactie terug :( ).
Dan heb ik m maar ff voor je opgezocht. Mssn heb je er wat aan. :) Laat maar ff weten.

De E-Tech router kan niet benaderd worden door uw computer?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 10:32:
[...]

Dan heb ik m maar ff voor je opgezocht. Mssn heb je er wat aan. :) Laat maar ff weten.

De E-Tech router kan niet benaderd worden door uw computer?
Thnx Ridde100, alhoewel dit niet mijn router betreft, dit gaat over dat witte kastje (alleen router) en ik heb die blauwe (modem/router), maar misschien haalt het inderdaad wat uit. Misschien kom ik er ook wel met een simpele reset, maar ik denk dat ik dit pas ga proberen, wanneer ik het echt nodig is om weer in mijn interface te komen, vooralsnog werkt alles -gelukkig- prima :) .

Verwijderd

Thnx Ridde100
You're Welcome :P

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
Dat poort 80 openstaat voor de buitenwereld klopt wel .. Echter kan je er niets mee doen.
Hasbani Web Server Error Report:
--------------------------------------------------------------------------------

Server Error: 403 Forbidden

--------------------------------------------------------------------------------

Access denied
Ik denk dat het geen kwaad kan..
;)
Pagina: 1