Router +DLSL =niet zo snel?

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb een probleem met het cinfiguren van mijn router/speedtouch 510i modem.

Los werkt de modem prima.
Maar nu wil ik er mijn routertje aan hangen op de uplink poort en dat werkt niet.
Ik heb een soho 104 router die speciaal voor dsl braodband geschikt is. Het vervelende is dat deze versie van de speedtouch ook een router is en ik niet weet hoe ik ze moet configureren.

Welke instellingen heb ik nodig voor:

dhcp server modem/router enabled/diabled?
Lan settings router
wan settings router: Fixed IP-dynamic IP-PPPoE

Nu heb ik de dhcp functie van de spdtouch uitgezet, en het adres ervan 10.0.0.138 bij mijn router als server adress gezet, helaas zonder suck6....

It takes 2 2 make 1

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je de DHCP van de Speedtouch modem hebt uitgeschakeld heeft de Soho router iig een vast IP adres nodig, die jij hem moet geven.
De makkelijkste adres die je hiervoor kan gebruiken, is het IP adres van de PC die je eerst direct aan de modem had aangesloten.
Had je dit niet, dan neem je een nieuw adres bijv. 192.168.1.1

De Soho router zet je dan wel op DHCP zodat ie alle aangesloten pc's zelf een IP toewijst.

Wat je ook kan doen is bij de Soho router opgeven dat ie een IP automatisch moet verkrijgen (dynamic IP of niet-fixed)
En dan zet je de DHCP functie van de Speedtouch modem wel aan, de Speedtouch modem wijst dan je Soho router een IP toe.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• whackerjack
Dat werkt niet.
Ik heb de spdtouch in de uplink zitten is dat ok?
als ik de SOHO router een dyn ip geef dan moet ik een mac adres invullen (van modem) en dan werkt het vervolgends niet

It takes 2 2 make 1

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

whackerjack schreef op 27 January 2003 @ 04:37:
Dat werkt niet.
Ik heb de spdtouch in de uplink zitten is dat ok?
als ik de SOHO router een dyn ip geef dan moet ik een mac adres invullen (van modem) en dan werkt het vervolgends niet

Als het lampje brandt bij de uplink port van de SOHO router terwijl de kabel erin zit, dan is het goed. Anders heb je de verkeerde kabel gebruikt (straight ipv crossed).

Weet je zeker dat hij om het MAC adres van de Speedtouch modem vraagt, en niet om zijn eigen MAC adres? Ik kan bij mijn router (een E-tech) zelf een MAC adres opgeven die de router moet hebben, maar het MAC adres van de kabelmodem heeft ie niet nodig.

Als beide routers (SOHO en Speedtouch) hetzelfde MAC adres hebben werkt het niet.

[ Voor 6% gewijzigd door dreeke op 27-01-2003 05:01 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• whackerjack
ehm ik heb toch een straight cable nodig? Het lampje brand wel.
Ik dacht dat hij het mac adres kon klonen zoals je dat bij een UPC notwerkkaart moet doen

It takes 2 2 make 1

• Phantium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05-2025
straight is van pc naar pc cross gebruik je bijv van internet modem naar router

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02
Phantium schreef op 27 januari 2003 @ 07:05:
straight is van pc naar pc cross gebruik je bijv van internet modem naar router
Ben ik 't niet mee eens, je zal wel bedoelen: straight is van hub/switch naar pc ;)

• whackerjack
Mijn router heeft voor beiden een aansluiting, als ik mijn straigkt kabel erin plug brandt het lampje. Maar ik krijg geen inet verbinding.....

Wat moeten de instellingen zijn voor router en modem? Ik he al op die knp site gekeken maar dat is een andere modem.

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
Welke instellingen heb ik nodig voor:

dhcp server modem/router enabled/diabled?
Lan settings router
wan settings router: Fixed IP-dynamic IP-PPPoE-pptp

De router heeft een simple install function voor breedband routers maar daar lukr het niet mee.
De settings op de webpage van de fabrikant werken ook niet: http://www.cameo.com.tw/tsd/faq/ip-faq/a7.htm

Nu heb ik de dhcp functie van de spdtouch uitgezet, en het adres ervan 10.0.0.138 bij mijn router als server adress gezet, helaas zonder suck6....
De modem zit in de uplink van de router en de wan lampjes branden gewoon. Pingen naar een extern adres lukt niet.

It takes 2 2 make 1

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Dit is al erg vaak langs gekomen.

* De 510 configgen als standaard modem, bridge dus
* Router eraan hangen, en configgen via het boekje

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.