[WinME] Startschermpje netwerkwachtwoord moet verdwijnen!

Pagina: 1
Acties:

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:39

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik heb het adsl-pakket van Planet geïnstalleerd met multi-PC modem en ethernetkaart. Ik heb alle instructies gevolgd en adsl werkt (nou ja, het is nog brak). Als ik nu mijn PC opstart, verschijnt steeds dat schermpje met 'netwerkwachtwoord', waar je je wachtwoord moet invullen. Er is blijkbaar een netwerk aangemaakt.

Ik vind dat heel irritant. Ik wil gewoon mijn PC 's ochtends aanzetten, er niet naar omkijken, effe koffie pakken en gaan met die banaan. Maar dat kan nu niet, omdat ik eerst op OK moet drukken (bij dat netwerkwachtwoord-schermpje).

Ik kan mij herinneren dat ik een paar jaar terug hetzelfde had bij een stand-alone PC. Er was een optie om dat schermpje niet te zien. Ik weet alleen niet meer hoe dat moet, en of dat ook kan in een netwerk. Ik vind het namelijk niet belangrijk dat elke gebruiker/PC zich apart moet aanmelden.

Dat schermpje 'netwerkwachtwoord' moet dus weg. Iemand een idee?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Network Family aanmelden?

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
De Windows Help-functie helpt mij hier niet veel verder. Ik snap trouwens ook niet waarom ik niet iedereen binnen het netwerk gewoon kan laten inloggen zonder dat een password wordt gevraagd.
Wat ik wil is dus: gewoon PC aanzetten (4 PC's via multi-PC modem) en opstarten zonder wachtwoordschermpje.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Volgens mij moet jem het volgende doen:
1. verwijder in c:\windows je .pwl bestand. In <naam>.pwl bewaart5 Windows je wachtwoord.
2. start de PC opnieuw op
3. de PC verwacht nu een wachtwoord: vul niets in en geef een enter.
4. start PC opnieuw op.
Ik verwacht dat je machine nu niet om een wachtwoord vraagt, maar wel in het netwerk gaat hangen.
N.B. Ik weet niet zeker of dit werkt, maar destijds onder W95/W98 had dat wachtwoord voor zover ik weet alleen nut voor je gebruikersprofiel, en voor je toegang op door ander netwerkers gedeelde schijven/printers etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 27-01-2003 01:28 ]

eagle

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Brothar schreef op 27 januari 2003 @ 01:28:
Volgens mij moet jem het volgende doen:
1. verwijder in c:\windows je .pwl bestand. In <naam>.pwl bewaart5 Windows je wachtwoord.
2. start de PC opnieuw op
3. de PC verwacht nu een wachtwoord: vul niets in en geef een enter.
4. start PC opnieuw op.
Ik verwacht dat je machine nu niet om een wachtwoord vraagt, maar wel in het netwerk gaat hangen.
N.B. Ik weet niet zeker of dit werkt, maar destijds onder W95/W98 had dat wachtwoord voor zover ik weet alleen nut voor je gebruikersprofiel, en voor je toegang op door ander netwerkers gedeelde schijven/printers etc.
Wat een onzin allemaal.. Het zal misschien wel werken maar zo omslachtig hoeft het helemaal niet.
Check de reply van Erazzzer voor de correcte manier.

Configuratiescherm, netwerk, toevoegen, client, windows family aanmelden toevoegen en kies die als primair aanlogdomein

[ Voor 14% gewijzigd door Occy74 op 27-01-2003 01:39 ]

Systeem Specs

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je bedoelt "aanmelden Network Family " zeg dat dan, en meldt dat even op een normale toon. Ik gaf alleen aan wat ik dacht dat een oplossing was; aanmelden network family gebruik ikzelf niet. Ik weet dat ik niet alles weet, en een eventueel gebrek aan kennsi gaf ik ook aan. Dan betaamt het niet om zo te reageren als jij doet. Hoezeer je ook een mogelijk foutieve oplossing corrigeert.

eagle

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Occy74 schreef op 27 januari 2003 @ 01:38:
[...]
Wat een onzin allemaal.. Het zal misschien wel werken maar zo omslachtig hoeft het helemaal niet.
Check de reply van Erazzzer voor de correcte manier.

Configuratiescherm, netwerk, toevoegen, client, windows family aanmelden toevoegen en kies die als primair aanlogdomein
Okee, ben ik dan van dat irritante schermpje af? Op elke PC in het netwerk?

Verwijderd

open 'netwerkomgeving'
zet 'windows-aanmelding' aan in plaats van client voor microsoft netwerken
reboot
done
suc6

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:44

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Indeed, zo is het maar net :P

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Birkoff_

Zo was het! Dit is inderdaad de truc die ik een paar jaar geleden gebruikte en die ik ondertussen vergeten was. Alleen nog één vraag aan ieder die 'm beantwoorden wil ;)

Als ik op alle via het multi-PC modem aangesloten PC's voor 'windows-aanmelding' kies, kunnen die PC's dan toch allemaal adsl-en (dat zal wel), maar vooral: kunnen ze dan toch nog bestanden en printer delen?

PS... Ik vind die hele netwerk-hap alleen maar onhandig en verwarrend... |:(
Pagina: 1