Toon posts:

CPU *opeens* te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De CPU van m'n PC wordt opeens te warm; Ik heb hem nu een maand en dat gaat probleemloos. Sinds eergister heb ik 2 dingen veranderd; de nieuwste drivers voor m'n Prophet2 MX geinstalleerd (5.32) en Hardware Monitor Pro geinstalleerd.

Ik had al VIA hardware monitor die bij m'n mobo kwam maar deze leek me "leuker". Temperatuur van de CPU komt normaal onder zware belasting (Q3 o.i.d.) nooit boven de 40 graden. Nu loopt m'n PC opeens vast tijdens zware belasting (games) en na rebooten is ie nog steeds bij zo'n 50 graden.

Het kan haast niet dat het die drivers zijn. In de readme van hardware Mon. Pro stond wel iets wat ik niet goed begreep over software matige koeling en iets over "full throttle" nogiets. Zou het kunnen dat dit proggie m'n CPU oververhit of zo?

De fans op CPU, mobo en van de kast zelf draaien gewoon; koeler zit ook gewoon nog vast (standaard coolermaster).

Iemand enig idee waarom ie *opeens* zo warm zou kunnen worden?

Systeem:
- Thunderbird 900 (niet overgeklokt)
- Abit KT7
- Prophet 2 MX
- Verder niets bijzonders; gewone HD, 256mb, SB en netwerk kaart
- Grote kast met meerdere fans en 300w voeding
- PC werkt tot nu toe perfect; geen andere problemen

Tips iemand?

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 19:56 schreef Pointy het volgende:
De CPU van m'n PC wordt opeens te warm; Ik heb hem nu een maand en dat gaat probleemloos. Sinds eergister heb ik 2 dingen veranderd; de nieuwste drivers voor m'n Prophet2 MX geinstalleerd (5.32) en Hardware Monitor Pro geinstalleerd.

Ik had al VIA hardware monitor die bij m'n mobo kwam maar deze leek me "leuker". Temperatuur van de CPU komt normaal onder zware belasting (Q3 o.i.d.) nooit boven de 40 graden. Nu loopt m'n PC opeens vast tijdens zware belasting (games) en na rebooten is ie nog steeds bij zo'n 50 graden.

Het kan haast niet dat het die drivers zijn. In de readme van hardware Mon. Pro stond wel iets wat ik niet goed begreep over software matige koeling en iets over "full throttle" nogiets. Zou het kunnen dat dit proggie m'n CPU oververhit of zo?

De fans op CPU, mobo en van de kast zelf draaien gewoon; koeler zit ook gewoon nog vast (standaard coolermaster).

Iemand enig idee waarom ie *opeens* zo warm zou kunnen worden?

Systeem:
- Thunderbird 900 (niet overgeklokt)
- Abit KT7
- Prophet 2 MX
- Verder niets bijzonders; gewone HD, 256mb, SB en netwerk kaart
- Grote kast met meerdere fans en 300w voeding
- PC werkt tot nu toe perfect; geen andere problemen

Tips iemand?[/quote]dit zegt spire (cooler fabrikant):

De maximale temp van de AMD Athlon (T-bird) voor de 850MHz is 90 graden.
Als uw cpu tussen de 63 en de 65 graden wordt is dat niet verontrustend.

Verwijderd

misschien trekt je processor die snelheid niet en heb je te bruut overclocked ......zonder in te branden ? nou als je die drivers en dat programma nou eens zou deïnstalleren en dan testen wisten we wel wat meer he ? :)

ow sorry niet goed gelezen , was niet oc-ed