[WLAN] Veel loss in counter-strike

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
eej heb net een w-lan geinstalleerd, router met w-lan PCMCIA kaart, en een usb receiver. De router staat beneden vlak onder mn kamer waar de receiver staat. Link werkt prima (link quality 100%, signal strength ongeveer 70-75%).

Downloaden gaat prima, 55 kb/s (adsl comfort van planet).
Nu ga ik counter-striken, en om de paar seconden hang ik even. Ook zie ik telkens mn 'loss/vertraging' ms omhoog schieten naar 70 en dan weer naar 1 of 2.

Kan ik dit anders krijgen, of ligt dit gewoon aan die WLAN 11mbit :(.. en kan het niet anders :/

11 mbit lijkt me toch echt voldoende voor 40kbit up en downstream constant die nodig is voor cs? :P

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
0px schreef op 27 January 2003 @ 00:57:
eej heb net een w-lan geinstalleerd, router met w-lan PCMCIA kaart, en een usb receiver. De router staat beneden vlak onder mn kamer waar de receiver staat. Link werkt prima (link quality 100%, signal strength ongeveer 70-75%).

Downloaden gaat prima, 55 kb/s (adsl comfort van planet).
Nu ga ik counter-striken, en om de paar seconden hang ik even. Ook zie ik telkens mn 'loss/vertraging' ms omhoog schieten naar 70 en dan weer naar 1 of 2.

Kan ik dit anders krijgen, of ligt dit gewoon aan die WLAN 11mbit :(.. en kan het niet anders :/

11 mbit lijkt me toch echt voldoende voor 40kbit up en downstream constant die nodig is voor cs? :P
Welk merk gebruik je?
Heb je het al geprobeerd terwijl zender en ontvanger naast elkaar stonden?

Verwijderd

ja het moet zekers wel genoeg zijn.
MAar di t probleem had je dus nog niet voordat je wlan aanlegde?

En 40 kBits up en down lijkt me trouwens een beetje veel voor cs... moet je wel speciale upload voor hebben :P

• Thunk
nee had het nog niet voordat ik wlan aanlegde.

naja 40 / 8 = 5 kb/s .. die ik ongeveer heb met up en downstream in me net_graph :P

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:16
zijn er dingen in je huis die storing veroorzaken? (noem maar eens een magnetron = funest)

maar hoe heb je die WLAn connectie liggen. wlan pcmcia kaart naar een wlan usb kaart op een pc aangesloten op je router?

wat specs zouden handiger zijn om tek ijken waar het aan zou kunnen liggen

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• Thunk
alle computers win xp
het is een broadband router met een wlan pcmcia kaartje er in gestopt die wlan mogelijk maakt van merk "kobishi"
11 mbit
de router staat beneden usb receiver pal erboven (houten vloer er tussen)
geen magnetrons in de buurt :P
ja het is gewoon zo dat ik wel normaal kan spelen maar me loss gaat om de paar seconde ff naar 70 ofzo waardoor ik hang / lag heb :(

duzz naja niet echt normaal hehe ;-)

• Thunk
dan maar even kicken..

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32

JeroenT

hoi!

Zet je accespoint en client op 11mbit forced , dan wel 5.5 mbit forced.
Misschien switched hij steeds tussen die 2 waardoor je wat meer latency kunt krijgen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
waarschijnlijk is een ping -t ook al niet bevordelijk.

Tip stel je AP in op 1MBIT laat hem een uur pingen en bekijk het resultaat = OK then

Stel je AP in op 2Mbit en herhaal bovenstaand net zolang totdat het misgaat de snelheid waarmee het mis gaat doe je - 1 keer snelheid dus als 5 mbit fout gaat stel je hem hard op 2mbit in.

Oplossing 2 koop antenne`s

Klein antennetje wat normaal op wap11 zit is meer dan genoeg.

Wireless pc kaartjes hebben overigens minder vermogen dan een AP

AP van linksys = 100mW = 170 Euro (en deze Roxz)
PCMCIA kaartje = 10mw = 100 Euro

[ Voor 16% gewijzigd door raymonvdm op 28-01-2003 22:43 ]

• Thunk
Afbeeldingslocatie: http://www.ws.planetubh.com/thunk/dumeter.jpg

om de 4 'tikjes-updates' van du-meter krijg ik een download van 1,4 kb/s

is dit een signal van mn routern komt daardoor mn lag ???
heb by the way niet om de 3 seconde precies zon flushentity hoor..

het is gewoon dat ik gruwelijke packetloss krijg en even hang, en een seconde later ongeveer pas weer verder kan. die seconde is lethall in online gaming :/

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 22:14

weebl

YARR!

Als je internet het goed doet heeft het niks met de verbinding en/of signaalsterkte te maken, dan is er duidelijk iets anders aan de hand. probeer eens tweakers.net te pingen of zo en kijk dan hoeveel packet-loss je hebt.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Heb jij een ping teller dan bij je internet explorer ?

Want ik kan normaal internetten met m`n 56k modem alleen counterstriken met dat zelde modem is bijna niet te doen.

Denk dus dat je verbinding gewoon niet stabiel is. Zet je 2 draadloze apparaten eens klem naast elkaar en test dan nog eens.

Ik heb dit probleem ook gehad namelijk. Verbinding werkt normaal , alleen bij het files transferen via icq gaat ie stotteren. Dit ligt niet aan internet want ik verstuur over een lan. Ik gebruik namelijk de groupware editie van icq.

Ga dus spelen met antennes. locaties van apparaten. Snelheidsinstellingen.

Ik gebruik zelf het programma qcheck wat geinstalleerd is op m`n werlstation en de server van de buurman en hiermee kan ik zien hoeveel packetten er kwijt raken. Hierbij kan ik opgeven hoeveel k/sec ik wil versturen en des te meer k/sec des te meer packet loss.

Oplossing 1 AP gekocht en is al een stuk stabieler.

Een AP heeft namelijk een vermogen van 100mW (moet je wel een goeie hebben)

Een wireless kaartje heeft maar 10mW

Een wireless kaartje in bijvoorbeeld een draytek router (of andere router met pcmcia slot) is dus 10mW

En stel nou eens je verbinding hard in want ik denk dat ie steeds gaat proberen 5.5 mbit - 11mbit - 5.5 mbit - 11mbit

Ook dat heb ik namelijk wel eens gehad.

Ik gebruik nu namelijk 2 jaar wireless en het heeft nogal eens kuren. Al is de huidige 802.11b apparatuur wel beter geworden. Tegenwoordig in het bezit van WAP11 en dit scheelt enorm.

[ Voor 14% gewijzigd door raymonvdm op 09-02-2003 22:12 ]

• Thunk
mwa
de connectie is opzich goed!!!
ping 30 enzo
alleen
af en toe
niet al te weinig
ook niet supervaak

heb ik een huge packetloss waardoor ik in cs hang en andere mensen wel zie lopen, cl_flushentitypacket is dit.

dan worden alle entities in de engine verwijderd en opnieuw geplaatst en ikzelf kan niet lopen, dit door zeer grote packetloss.

de connectie is dus goed, stottert ook niet ofzo, alleen ik hang nog best wel vaak zo... wat natuurlijk zeer irritant is in wars aangezien ik in de top 15 van nederland competeer.

• Thunk
packetloss, nog steeds random in cs en dan 1 sec hangen, door wlan? te fixen of niet ?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06
Een AP heeft namelijk een vermogen van 100mW (moet je wel een goeie hebben)

Een wireless kaartje heeft maar 10mW
De meeste kaartjes zijn gewoon 30, 50 of 100mW hoor. Trouwens.. die Linksys is ook gewoon 30mW volgens de FCC.

Misschien lost een firmwareupdate van de je wirelessapparatuur wat op.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Thunk schreef op 16 februari 2003 @ 15:53:
packetloss, nog steeds random in cs en dan 1 sec hangen, door wlan? te fixen of niet ?
Dit heb ik dus met America's army :(
Pagina: 1