Toon posts:

[TV] 55cm kopen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om een 55cm TV te gaan kopen, ik zit nu met een simpele 37cm Philips maar ik wil eigenlijk toch wat nieuws en iets beters.
Ik wil echt een goede hebben, 55cm dus, vlakke beeldbuis, stereo, beetje mooi uitzien en van een bekent merk. Nu weet ik er wel redelijk wat van maar er zijn vast merken die ik niet opgemerkt heb, en typen die ik over het hoofd gezien heb.

Drie TV's die mij wel wat lijken:
SONY KV-21LS30B, ong. 450 euro
SONY KV-21FX30B, ong 420 euro
Philips 21PT5507 Ong 450 euro

Prijzen zijn ongeveer.
Zijn er nog modellen van merken die ik echt over het hoofdgezien heb (JVC, misschien een Loewe ofzo)?
En een tweede vraag is wat het verschil tussen beide Sony's is.. Zover ik heb kunnen zien geen verschil in specs, beeld, maar alleen in uiterlijk...?

Budget... Zeker niet meer dan 450 euro :)

PS. Search geraadpleegt, maar veel oude producten.. een recent topic heb ik niet echt gevonden

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik denk dat je het beste een breedbeeld kunt kopen. De prijsklasse ligt hoger natuurlijk maar vooral met films is een breedbeeld gewoon stukken beter. Er komen steeds meer programma's die 16:9 uitzenden. Vooral in de toekomst zal dit alleen maar toenemen denk ik (zie Belgie).

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 27-01-2003 00:45 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

Topicstarter
eMAeRCe schreef op 27 januari 2003 @ 00:44:
Ik denk dat je het beste een breedbeeld kunt kopen. De prijsklasse ligt hoger natuurlijk maar vooral met films is een breedbeeld gewoon stukken beter. Er komen steeds meer programma's die 16:9 uitzenden. Vooral in de toekomst zal dit alleen maar toenemen denk ik (zie Belgie).
Wordt dan toch echt te duur, zeker als je een goede wilt (als die er al zijn in deze grote). Verder wordt momenteel minder dan 3% van de TV programma's uitgezonden in ECHT breedbeeld... Heb ook geen DVD speler (wel in pc, maar die gebruik ik toch bijna nooit).

Moet dus echt een gewone 4x3 worden.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

almightyarjen

When does the hurting stop?

De 21LS30 heeft digitale ruisonderdrukking, dat heeft de 21FX30 niet, dat is het grootste verschil. Ik zou zelf voor de Philips gaan, daar vind ik een mooier beeld in zitten. :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

kijk ook ff naar samsung heb je voor hetzelfde geld een 63 cm tv en sasung zit vol met philips onderdelen. heb zelf een 55 cm versie en die draait al 2 jaar perfect. strak beeld en goed geluid.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 00:35:
Zijn er nog modellen van merken die ik echt over het hoofdgezien heb (JVC, misschien een Loewe ofzo)?
JVC en Samsung hebben toestellen van tussen de 350 en 400 euro die aan al je wensen voldoen. Zelf heb ik een Samsung 55cm toestel met vlakke PLANO beeldbuis en die bevalt perfect. Het beeld van de JVC, Samsung en Sony lijkt overigens heel erg op elkaar. Contrast is perfect, mooie kleuren en haarscherp.

Ik heb er 349 euro voor betaald. Overigens is de Samsung de enige in deze prijsklasse met digital scan (hoewel JVC dat misschien ook heeft).

edit:
en iemand was me voor met samsung ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 27-01-2003 11:11 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 11:07:
kijk ook ff naar samsung heb je voor hetzelfde geld een 63 cm tv en sasung zit vol met philips onderdelen. heb zelf een 55 cm versie en die draait al 2 jaar perfect. strak beeld en goed geluid.
63cm is te groot voor mijn kamertje :)... Dan maar iets goedkoper:up: Maar ik ga even op zoek naar een Samsung model'etje...

Bedankt ook voor de info over de Sony's :)

Verwijderd

Ik heb zelf deze JVC
Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/av21bf11ens.jpg

http://data3.jvc-europe.c...11ENS&Country=Nld&Lang=Nl

Heel goede tv, 379 euro! Echt een aanrader.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is overigens die Samsung van 349:

http://www.samsung.nl/cgi...ailpagina?id=15wXt7-2N7-0

Net als de JVC een perfect beeld en ze lijken in alle opzichten behoorlijk op elkaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik zou voor de SONY KV-21LS30B gaan, die heb ik ook, super mooi beeldje, en best wat mogelijkheden (waaronder bijvoorbeeld een camera of dvd aan de voorkant aansluiten...)

Bovendien is het geluid uit die tv ook zeer goed, veel mogelijkheden tot het instellen ervan...

System Specs

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf zo'n Philips (nou ja, een lichtelijk minder recent model dan). Goede beeldkwaliteit, zeker via de YC/2 aansluiting haarschep en levendig beeld van m'n TV-output van de PC... :)

Alleen jammer dat het beeld een pietsie schuin overhelt, hetgeen eigenlijk niet echt opvalt maar wat ik vanuit het oogpunt van perfectie toch zou willen bijstellen. Maar ja, zelfs via het geheime service-menu valt het niet bij te stellen... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wildfire schreef op 27 January 2003 @ 16:20:
Alleen jammer dat het beeld een pietsie schuin overhelt, hetgeen eigenlijk niet echt opvalt maar wat ik vanuit het oogpunt van perfectie toch zou willen bijstellen. Maar ja, zelfs via het geheime service-menu valt het niet bij te stellen... :(
Op de beeldbuis zelf is het wel in te stellen (begin er niet aan als je niet weet wat je doet).

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ik zou voor bovenstaande JVC gaan ware het niet dat ik net wat anders gekocht heb (de TV schuift dus ff op). De JVC heb ik in de winkel gezien en die is echt heel erg mooi. Wilde eigenlijk voor de KV-21LS30 van Sony gaan, maar die JVC kun je zo goedkoop krijgen waardoor ik graag het prijsverschil in mijn zak steek (en kwalitatief ontlopen ze elkaar niks). Dat stop ik dan weer in een S-VHS videorecorder (199 euro) van JVC....mooi alles van 1 merk. De JVC is hier errug goedkoop.

Het prijsverschil is trouwens niet 200 euro zoals het stukje hierboven doet vermoeden, maar ongeveer 50 euro.....en anders was ik voor een Sony gewone VHS gegaan van 180 euro. Met iets geld bijleggen dat ik eerder bespaard heb heb ik dan dus een JVC S-VHS.

[ Voor 24% gewijzigd door zimbab op 27-01-2003 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de tips :). Ik ga nog maar eens in de winkel kijken... ik neig naar de Sony kv21ls30... Vind hem eigenlijk best wel mooi...

Tips blijven welkom uiteraard :)

Verwijderd

Philips is een mooi dingetje. Voor mij echter niet genoeg. Ik had een 37 cm philips dingetje (toen ik nog bij me ouders woonde was dit leuk op me slaapkamer). Die is verhuisd naar me slaapkamer hier nu dus weer. En in mijn huiskamer staat nu een 28PW8707 van Philips. Heb ik tenminste echt iets waar ik heel blij mee ben. Voor als je natuurlijk iets kleiners wilt ga in ieder geval voor een volledig vlak scherm en 100 HZ !!!! Als je dit niet doet krijg je er spijt van. Ik zie bij mijn broertje een 50 HZ bolle breedbeeld van Philips echt een gigantisch kwaliteitsverschil met wat ikzelf heb staan. Anders denk je na een maand van had ik toch maar wat meer uitgegeven en je echt had gehad wat je echt wilde, zonder dat je het wist.
Pagina: 1