Toon posts:

SPeedtouch 330 modem probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus in het bezit van zo een rampen Speedtouch 330 ADSL USB modem.

Heb al enige problemen daarmee ondervonden, maar uiteindelijk bleek hij defect te zijn en een nieuwe toegestuurd gekregen van de KPN!

Gister eindelijk mijn modem binnen... lekker weer adsl-len. Vanochtend zet mijn comp weer aan en JAHOOOOR paar x knipperen van rode USB lampje, maar geen groen sein.

Ik weet dat in je device manager je een USB modem moet hebben staan.. en die staat er ook als conflicteren apparaat (win2k) met een code 10 (device cannot start)
Maar onder NETWERK adapters hoort dus een USB speedtouch PPP (oid) te staan en die is ineens verdwenen...

NU heb ik dus hetzelfde probleem als dat ik met die andere had.... hij werkte even en je start opnieuw op en weg dat ding.

Kan het zijn dan mijn MOBO de USB modem opblaast ofzow...???
MIjn kast staat open en mijn modem staat dus erg dicht op de voeding, kan het statische electriciteit zijn met opstarten dat mijn modem kapot is...?

Heeft iemand misschien een antwoord...

ANders zal ik de KPN MAAR weeer bellen en vragen om mijn 3e modem binnen 3weken...!
tnx

Verwijderd

Geen idee... Updateje drivers eens zou ik zeggen...

En als hij kapot is: Vraag dan meteen of ze (tegen bijbetaling) een Ethernet modem sturen... Heb zelf een USB modem en het blijft drama :(... gewoon onstabiel :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou eerder denken dat dit komt door een slecht geaard systeem, modems vinden het nog wel eens leuk daardoor dood te gaan

Verwijderd

Topicstarter
Update drivers... alles alles alles al geprobeerd.

Tis ook de 2e x al en hoe weet ik nu of het een spanningsprobleem is...?

Verwijderd

Vreemde zaak,voor kennissen al 2 USB modems aan de praat gekregen.
Bij de ene was het noodzakelijk om een los USB kaartje te gebruiken omdat de modem problemen gaf met de on-board USB aansluiting.
Het mobo was ouder en dus was het USB niet goed op dit mobo.
Bij de tweede werkt het feilloos aangezien het mobo moderner is en de USB on-board in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een epox 4g4a+ mobo nog geen maand oud, met onboard usb 2.0.
Maar volgens onze vrienden bij KPN voor (€0.20/min) is mijn modem dus weer kapot dat concluderen ze uit dat code 10 verhaal.

Dus maar weer een nieuwe krijgen.. en dan maar ver uit de buurt houden van de voeding vanmijn CASE, hopen dat dat het probleem was.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Modems blijven gevoelig voor invloeden van de omgeving. Ik zou adviseer om ook een overspanningsfilter voor je modem te zetten, of beter voor al je computer apparatuur.
Pagina: 1