[WinXP/2k] Hoop problemen...

Pagina: 1
Acties:

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Ik vond dit zo'n complex probleem, search kon mij niet verder helpen, misschien julie wel?

Ik heb net een paar dagen geleden m'n computer geupgrade, en sindsdien doet 'ie raar.

Ik heb een nieuwe moederbord, een nieuwe processor, een CD-brander, een nieuwe systeemkast, een nieuwe netwerkkaart, videokaart en geluidskaart erin gezet (eigenlijk is alleen het geheugen en de harde schijf origineel). Eerst had ik Winxp geinstalleerd, dat werkte in de eerste plaats ok, maar toen ik Nero, de nieuwste versie, installeerde, kon ik vervolgens Windows niet meer in, zelfs niet in veilige modus. Toen heb ik er 2000 opgezet, omdat ik daar sowieso betere ervaringen mee heb, en nu draait dat wel redelijk, maar vanavond knalde mijn computer uit, tijdens het draaien van Reason, audio-programma, en startte zichzelf meteen opnieuw op. Ook flitst af en toe het beeldscherm opeens uit. Daar heb ik verder nooit last van gehad. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn:

mijn 300 WATT voeding die het geheel niet aankan?
iets raars in Windows?
iets anders?

Ik dacht dat alleen Windows XP uit zichzelf opnieuw kon opstarten...

Edit:

En misschien kon de titel iets duidelijker... Sorry :)

[ Voor 4% gewijzigd door unitzero op 26-01-2003 23:53 ]

Verwijderd

Is alle hardware wel compatible met elkaar, misschien een hele nieuwe installatie van Windows, eerst grondig formateren en dan opnieuw installeren.

Verwijderd

kan je ook zeggen wat voor hardware je heb???

want voor een AMD is 300W niet genoeg...

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 23:55:
kan je ook zeggen wat voor hardware je heb???

want voor een AMD is 300W niet genoeg...
Ik heb zelf heel lang een AMD op 300W lopen gehad, nooit problemen gehad.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens in de WOS FAQ bij 'automatisch rebooten van een fout' onder XP onderwerpen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
da's heel leuk, maar dit is dus, niet XP, maar windows 2000... en daar werkt dat geloof ik niet zo...

Edit: ho, sorry, dat zit ook in 2000, alleen op een andere plek. Eens kijken wat voor BSOD ik de volgende keer krijg.

[ Voor 40% gewijzigd door unitzero op 27-01-2003 00:07 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor Win2k (althans, mijn server) geldt dit ook: automatisch rebooten bij het vinden van een fout.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1