Toon posts:

Internetdeelcomputer automatisch opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had ik toch nog een klein vraagje waar ik ook niet uitkom. Me vriendin zit dus lekker te msnen of webcammen met mij boven op haar kamer. En dan opeens is ze weg ,waarom ?

Nou omdat ze beneden de pc afsluiten. Nu is het wel zo dat adsl beneden inbelt als ze op internet wil. Maar wanneer de pc uit is dan moet ze helemaal naar beneden lopen. En dat vind ik zo zielig. Nu vroeg ze aan mij of er geen mogelijkheid is dat zodra zij op internet wil dat de pc beneden ook aangaat. Zodat ze dan even kan wachten en dan kan inbellen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wake-on-lan

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begreep ik al maar dat is ook wel zo ingewikkeld weer he. Er moet toch een makkelijkere oplossing zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:45:
[...]

Ja dat begreep ik al maar dat is ook wel zo ingewikkeld weer he. Er moet toch een makkelijkere oplossing zijn.
Wat is hier zo ingewikkeld aan??

Kwestie van instellen in de BIOS toch, of denk ik dan te simpel :?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:25

Robtimus

me Robtimus no like you

waarom geen router gebruiken? zo duur zijn die nou ook weer niet, plus je hebt meteen een firewall (werkt het beste in combinatie met een firewall op de pc)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:49:
[...]

Wat is hier zo ingewikkeld aan??

Kwestie van instellen in de BIOS toch, of denk ik dan te simpel :?
Volgens mij werkt dat niet op die manier toch ?
En als je moederbord geen wake on lan ondersteunt al helemaal niet.

Is er geen mogelijkheid dat ik een kastje heb dat automatisch aangaat als haar pc op internet wil en dat dan meteen de stroom aangaat.

Verwijderd

Topicstarter
IceManX schreef op 26 januari 2003 @ 23:57:
waarom geen router gebruiken? zo duur zijn die nou ook weer niet, plus je hebt meteen een firewall (werkt het beste in combinatie met een firewall op de pc)
Het gaat wel om een goedkope oplossing.. Het moet gewoon eerst nog even makkelijk zijn maar niemand koopt een router voor 2 pc's. Lijkt me toch. Er komen wel in de toekomst meer bij en dan komt er wel een routertje..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 00:02 ]

Verwijderd

als je een oude PC gebruikt (vanaf 486) en daarop gratis op linux gebaseerde router software installeerd (ClarkConnect, FreeSCO of andere router software) ben je vrij goedkoop uit.

Een goedkoop hubje eraan en klaar is kees

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 00:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 00:01:
[...]

Het gaat wel om een goedkope oplossing.. Het moet gewoon eerst nog even makkelijk zijn maar niemand koopt een router voor 2 pc's. Lijkt me toch. Er komen wel in de toekomst meer bij en dan komt er wel een routertje..
Dan zou je die nu ook alvast aan kunnen schaffen!
Dan heb je die alvast, en kan je wer verder!!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:34

DinX

Motormuis

Bijna elk recent moederbord ondersteunt wake-on-lan
Bijna elke netwerkkaart ondersteunt het ook (ja, zelfs m'n realtek-kaartje)
Verder moet je gewoon met een wake-on-lan kabeltje je netwerkkaart met je moederbord verbinden (staat in de handleiding welke pinnetjes).

Vervolgens download je een simpel dos-programma'tje.
Dan voer je het gewoon uit --> wol.exe XXXXXXXXXX met op de X'jes het mac-adres van de netwerkkaart van de server (vind je door ipconfig uit te voeren op de server), zonder streepjes ertussen.
Dat kan je gerust achter een snelkoppeling zetten, zodat zelfs iemand die er niks van kent het kan uitvoeren (gewoon op de desktop zetten dus)

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 27-01-2003 00:11 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 27 January 2003 @ 00:10:
Bijna elk recent moederbord ondersteunt wake-on-lan
Bijna elke netwerkkaart ondersteunt het ook (ja, zelfs m'n realtek-kaartje)
Verder moet je gewoon met een wake-on-lan kabeltje je netwerkkaart met je moederbord verbinden (staat in de handleiding welke pinnetjes).

Vervolgens download je een simpel dos-programma'tje.
Dan voer je het gewoon uit --> wol.exe XXXXXXXXXX met op de X'jes het mac-adres van de netwerkkaart van de server (vind je door ipconfig uit te voeren op de server), zonder streepjes ertussen.
Dat kan je gerust achter een snelkoppeling zetten, zodat zelfs iemand die er niks van kent het kan uitvoeren (gewoon op de desktop zetten dus)
Is het raar als ik nu zeg dat ik van je hou :)
Dit is echt precies wat ik zoek....

Dan start hij dus automatisch de computer op naar windows xp... hij blijft dus niet ergens anders hangen voor windows???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, dat zul je met een beetje testen moeten instellen.

Overigens voorkom je daar niet het probleem mee dat iemand beneden de PC met de adsl aansluiting weer uitzet "omdat er niemand achter zit".
Ben je weer terug bij af.

Ik denk dat het voor ieders gemoedsrust ook verstandiger is een routertje in te zetten, of (als je een ethernet modem hebt) dat ding als router zien in te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 27-01-2003 04:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 27 januari 2003 @ 01:11:

Overigens voorkom je daar niet het probleem mee dat iemand beneden de PC met de adsl aansluiting weer aanzet "omdat er niemand achter zit".
Ben je weer terug bij af.
Ik neem aan dat je bedoelt uitzet ? of staat hij opeens in een soort stand-by modus dan ???

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10#10

[ Voor 89% gewijzigd door Sport_Life op 27-01-2003 01:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

cue

Wat voor soort ADSL modem heeft ze?

De USB versie of de Ethernet versie?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Zet die internet-gateway gewoon onder stroom, dan zet niemand 'em (voor de tweede keer) meer uit ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 01:34:
Ik neem aan dat je bedoelt uitzet ?
Oops. typo ;)

idd, uit ja.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 00:40:
Dan start hij dus automatisch de computer op naar windows xp... hij blijft dus niet ergens anders hangen voor windows???
als windows normaal gesproken ook gewoon boot wel ja, als je windows brak is dan start hij natuurlijk niet op :P
Daarnaast is het misschien handig als iemand die pc uit wil zetten eerst ff vraagt of dat wel mogelijk is, althans zo had ik dat vroeger geregeld ;)
The_Jester schreef op 27 January 2003 @ 03:36:
Zet die internet-gateway gewoon onder stroom, dan zet niemand 'em (voor de tweede keer) meer uit ;)
|:(
tis hier geen HK :/
Pagina: 1