Toon posts:

bandbreedte beperken van andere gebruikers van gesharede

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @home cable verbinding aangesloten op een router. (Etech)
Die heb ik verdeeld tussen mij en 2 andere huisgenoten, die betalen ook een deel van de verbinding. Het probleem is alleen dat zij de hele dag en nacht aan het downloaden zijn en ook mensen laten uploaden :r . De verbinding word dus verneukt.
Bestaat er een programma waarmee ik de bandbreedte per computer kan beperken of is er een andere manier om dat te doen???

Alvast bedankt,

Verwijderd

Ik ben er ook naar opzoek..lijkt met uber handig :)

BTW welkom @ GoT ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 23:50 ]

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
praat eens gewoon met je huisgenoten, das toch net zo makkelijk :S

Verwijderd

Hmmmmz ik denk dat dat toch wel iets is wat al gedaan is.

Je kan het bijvoorbeeld met W2K server via QoS

Of het programmatje inet shaper kan je per ip instellen Is gewoon een windows programmatje

http://www.winfiles32.com/NS/

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 23:54 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 23:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 23:51:
Hmmmmz ik denk dat dat toch wel iets is wat al gedaan is.

Je kan het bijvoorbeeld met W2K server via QoS

Of het programmatje inet shaper kan je per ip instellen Is gewoon een windows programmatje

http://www.winfiles32.com/NS/
Das op zich wel leuk maar dan zou je een server moeten hebben draaien lijkt me. Zoals het nu staat hangen er 3 PC's achter zijn router. In zo'n opstelling kun je geen datalimiet instellen oid.

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 26 January 2003 @ 23:57:
[...]

Das op zich wel leuk maar dan zou je een server moeten hebben draaien lijkt me. Zoals het nu staat hangen er 3 PC's achter zijn router. In zo'n opstelling kun je geen datalimiet instellen oid.
Volgens mij moet het ook op deze manier al mogelijk zijn hoor :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 23:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

En anders heb ik Deze link nog. Met een beetje zoeken vind je alles :)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:40

Ruudjah

2022

Total traffic control. vanaf www.lightspeedsystems.com een trial neerhalen, installeren, NAT instellen. In het programma vervolges een proxy server maken (vereist wel enige kennis van TCP/IP). Hier kun je in je flowchart allerlei features bijvoegen. Bijvoorbeeld een traffic shaper, of een reporting and statistics feature, of een server loadbalancer (meerdere internet links). Voordat je installeert de tijd een dag later maken, nadat je installert een dag vroeger instellen. Voila, een prachtige internet deel machine.

[ Voor 60% gewijzigd door Ruudjah op 27-01-2003 01:59 ]

TweakBlog

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 13:36
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik begrijp wat je bedoelt. Je hebt alleen de router en je wilt de bandbreedte op die router beperken per connectie. Ik heb alles afgezocht en alleen met de router is het niet te doen. De goedkoopste router waarbij zoiets mogelijk is, is al vrij duur. Als je het dus echt wilt beperken per connectie, zou je dus echt met bovenstaande methoden moeten werken, d.m.v. van een servertje en die als gateway laten fungeren.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega
zoeken op:
"bandbreedte beperken"
"bandbreedte verdelen"

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.