cd slaat over..

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
heb hier een kenwood dp-1060 staan, die bij alle cd's nummers skipt en zomaar minuten voor uit speelt... nu heb ik dat ding al geschoon gemaakt en alles, maar dat hielp niet..

nu zitten er 4 potmeters op de print plaat die er naast zit...

met de afkortingen:

T.B.
T.G.
F.G.
YC0

kan iemand mij vertellen wat ieder zijn functie is ?

Verwijderd

Tracking Balance
Tracking Gain
Focus Gain
YCO? is dit niet VCO , heeft met oscillator te maken.

Allereerst even kijken of de disctable niet naarbeneden is gezakt oftewel het ronde schijfje op het motortje.
Heb je de laser lens gereinigd met alcohol en een wattestaafje?
Als je wat wil proberen af te regelen moet je eerst alles markeren .
Dus met een edding de potmeters markeren zodat je het altijd in de goede stand weer terug kan zetten.
Ik zou proberen de tb en de tg afteregelen.
Mocht dit niet werken is de kans groot dat de laserunit op is waardoor hij het spoor niet kan volgen.

• JWO
idd VCO en jah heb het op die manier gereinigt..

Verwijderd

Je heb een laserunit van sharp de rctrh8136 en kost al snel 50 euro.

Verwijderd

Het heeft weinig zin om aan die potmetertjes te draaien, het afregelen is een nauwkeurig klusje en daar heb je een oscilloscoop en frequentiecounter voor nodig.
De vanuit de fabriek ingestelde instellingen verlopen normaal gesproken niet.
Het enigste wat je in jouw geval kunt doen is de laser schoonmaken en controleren of het draaiplateau van je spindlemotor omlaag is gezakt.
Denk dat in dit geval je laserunit vervangen moet worden en dan moet je die instellingen wel opnieuw afregelen.

• JWO
ok, heb het nu zover dat originele cd's goed draaien, alleen (goed kope) cd r's nog niet..
deze reflecteren een stuk minder... is het mogelijk om de lichtsterkte met 1 van die potmeters dit bij te stellen?

er zit ook nog 1 op de laser unit zelf.. iemand een idee waar voor die is ?

Verwijderd

Ja je kan voorzichtig de laser opkrikken met dat potje.
Wel even de stand van dat potje onthouden.
Let wel op als je te ver open draait kan hij doorbranden dus maar een klein beetje open draaien.
Weet niet welke kant op maar is snel genoeg te merken.
Bedenk wel dat je dit niet kan blijven doen.

Verwijderd

Met dat potmetertje wat op de laserunit zit kun je de laserstroom afregelen.
Als je daaraan draait is het heel gauw afgelopen met de laserdiode, zo'n potmeter is normaal gesproken niet voor niets vastgelijmd.
Je laserunit is gewoon op, bestel gewoon een nieuwe I.P.V. de boel helemaal ontregelen door aan allerlei potmeters te draaien.

Verwijderd

lekker draaien aan alles, stuk is ie toch al.
Zou een nieuwe cd speler kopen i.p.v weer zo'n akelige laser erin te stoppen van ruim 50 euro.
Waarom herhalen mensen toch alles????

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 14:02 ]

• JWO
hij draait nu weer 98% van cd's goed, goed genoeg dus, en beter als toen ik begon... :)
Pagina: 1