2 pc's op één versterker > ruis en pieptoon

Pagina: 1
Acties:

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 11:34
Ik heb hier twee pc's (bijde met SB live 5.1 player) op één versterker aangesloten (een Kenwood KR-A4020). De ene pc op de CD ingang en de andere op de VIDEO ingang. Maar het vreemde is dat ik ruis en een pieptoon hoor. Trek ik de kabel van de pc eruit waar de versterker op dat moment geen signaal van hoort te ontvangen, is het weg. Het maakt niet uit of de andere pc aan of uit staat, de storing blijft er. Het is alleen op te lossen door één van de pc's totaal te ontkoppelen.
Bijde pc's zijn geaard. Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik denk toch een een of andere aardlus. Wat gebeurt er als je beide PC's op hetfzelfde stopcontact aansluit?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• gabberjoost
JvS schreef op 26 January 2003 @ 23:28:
ik denk toch een een of andere aardlus. Wat gebeurt er als je beide PC's op hetfzelfde stopcontact aansluit?
Ze staan op hetzelfde stopcontact (versterkers, pc's, joystick, printer, scanner, alles). Dat wil zeggen, er zitten op een plank een heleboel oude stopcontacten geschroeft en die zijn allemaal doorverbonden naar 1 stekker. De aarde zit op de verwarming.

Verwijderd

video is op een of andere manier anders dan audio, waarom weet ik niet, maar ik had hetzelfde probleem. ik heb toen de tulp naar de versterker ipv video op de tv ingang gezet en toen was het probleem opgelost. verklaring, heb ik niet, maar ik hoop dat je nog een andere ingang hebt, dan is misschien het probleem bij jou ook opgelost

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

das komt door een aardlus, daar zijn speciale filtertjes voor van bijvoorbeeld altai en zijn niet eens zo duur, of als je zo handig bent zelf iets in elkaar knutselen. het is gewoon een kwestie van ontkoppelen van de aarde :P

veel succes

en bij de weg, video is exact hetzelfde als andere audiosignalen
en hiermee bedoeld hij natuurlijk een audiosignaal van de videorecorder :P

[ Voor 11% gewijzigd door ModmaN op 26-01-2003 23:53 ]

get rich or die try'in

Verwijderd

Kabel eruit trekken van de tv!!

• gabberjoost
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:56:
Kabel eruit trekken van de tv!!
Zit al een stroommanterfilter (ofzo) tusser... :)

Verwijderd

Ook al wat 220 stekkers omgedraaid?
Heb je een kabel modem?
En gaat die ook via dat mantelstroom filter?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 00:37 ]

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Wandel naar de eerste de beste carhifi winkel in de buurt en vraag naar een "Ground loop isolator". Kost zo'n 10 euro geloof ik... Meestal lost dit dingetje je problemen op; ik heb er zelf ook een en werkt perfect. suc6!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Pagina: 1