Toon posts:

2 crosskabels op een netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij me vriendin thuis moet er nu ook internet op de laptop komen. Nu zit er in de pc die internet deelt een usb modem van adsl en een netwerkaart die via een cross kabeltje het internet naar boven deelt. Nu vroeg ik me af of het misschien mogelijk is om van 2 cross naar 1 netwerkkaart te gaan. En is het dan ook mogelijk om allebei tegelijk te internetten.

Zeg niet daarvoor heb je een hub/switch nodig want die willen ze nog even niet aanschaffen.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45

Arjan A

Cenosillicafoob

Het is niet mogelijk. Je hebt namelijk een hub/switch nodig.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat bedoel je nou precies? Je wil 2 crosskabels aansluiten op 1 netwerkkaart?

de betaler vervuilt

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Zover ik weet kan je UTP kabels niet splitten. Bij een netwerk <= 100MBit worden er wel maar 4 van de 8 aders gebruikt dus je kan wel aan beide kanten 2 plugjes plaatsen, maar aan de ene kant 2 plugjes en aan de andere kant 1 plugje lijkt me niet iets dat gaat werken :)

Als ze nog niet aan een hub/switch willen (wat eigenlijk wél de beste oplossing is, en een goedkope 10Mbit 4 poorts hub kost bijna niets) kunnen ze een extra netwerkkaartje plaatsen in de pc die het Internet deelt, dat kost je misschien 15 euro.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 26 januari 2003 @ 23:21:
Wat bedoel je nou precies? Je wil 2 crosskabels aansluiten op 1 netwerkkaart?
exactly

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

wat jij wilt kan niet, maar je zou wel het volgende kunnen doen

in de pc die internet deelt een tweede netwerkaart doen en dan vanaf allebei de netwerkkaarten een crosscable naar boven

of

in de pc boven een tweede netwerkaart doen en vanaf daar een crosscable naar de laptop

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan niet. (Wat Arjan A zei)

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Topicstarter
MrTinux schreef op 26 januari 2003 @ 23:22:
Zover ik weet kan je UTP kabels niet splitten. Bij een netwerk <= 100MBit worden er wel maar 4 van de 8 aders gebruikt dus je kan wel aan beide kanten 2 plugjes plaatsen, maar aan de ene kant 2 plugjes en aan de andere kant 1 plugje lijkt me niet iets dat gaat werken :)

Als ze nog niet aan een hub/switch willen (wat eigenlijk wél de beste oplossing is, en een goedkope 10Mbit 4 poorts hub kost bijna niets) kunnen ze een extra netwerkkaartje plaatsen in de pc die het Internet deelt, dat kost je misschien 15 euro.
Het is 100 Mbit..

Ik vraag dit namelijk omdat ze geen zin hebben om telkens achter de pc te kruipen om de netwerkkabel te verwisselen.

Maar ik denk dat een extra netwerkkaartje dan toch de beste oplossing is.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:25

Robtimus

me Robtimus no like you

plus de goedkoopste met toch 100Mbit...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

waarom een extra NIC? die gaat evenveel kosten als een hubje, met een hubje is het veel netter en ga je ook niet in problemen komen met je routing..

You don't need eyes to see, you need vision

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:25:
[...]

Het is 100 Mbit..

Ik vraag dit namelijk omdat ze geen zin hebben om telkens achter de pc te kruipen om de netwerkkabel te verwisselen.
Geen zin om achter de computer te kruipen en geen zin om een HUB te kopen. Houdt niet echt over daar hè? :P Extra kaart is dan toch echt de goedkoopste oplossing. Kun je later altijd nog in een extra computer zetten als er toch een switch komt.

de betaler vervuilt

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:50

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

leffe_blond schreef op 26 January 2003 @ 23:35:
waarom een extra NIC? die gaat evenveel kosten als een hubje, met een hubje is het veel netter en ga je ook niet in problemen komen met je routing..
Ik weet niet waar jij je NICs haalt maar ik heb laatst een 10/100MBit voor slechts 7 euro (!) gekocht ... een hubje kost je toch weer 4 a 5 keer zoveel. Minstens.

Dat neemt echter niet weg dat een hub gewoon de mooiste oplossing is omdat je dan ook gelijk uitbreidingmogelijkheden hebt (5 poorten ipv 2 poorten) en je weer een PCI-slot vrijhoudt in je pc (= ook geen kans op gedonder met conflicten etc.)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 26 januari 2003 @ 23:36:
[...]

Geen zin om achter de computer te kruipen en geen zin om een HUB te kopen. Houdt niet echt over daar hè? :P Extra kaart is dan toch echt de goedkoopste oplossing. Kun je later altijd nog in een extra computer zetten als er toch een switch komt.
yupz i know :D

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
daar hebben ze dus een hub/switch voor uitgevonden. Je kan ook een 2de nic aangeschaffen en ff instellen maar dit behoort eigenlijk tot beginnerweb.nl :)
Pagina: 1