Toon posts:

Triple Monitor Setup.....welke mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kben van plan om een triple monitor setup te maken voor mijn nieuwe comp.
Er zijn een aantal mogelijkheden die ik in gedachten had maar ik weet niet zeker of ze wel werken zoals ik dat in gedachten had.

1x AGP Geforce ti4600 (voor de middelste monitor)
1x PCI Geforce2 MX (voor rechter monitor)
1x PCI Geforce2 MX (voor linker monitor)

of deze opstelling

1x onboard nForce video chip (voor linker monitor)

Of deze opstelling

1x PCI Geforce4 MX (voor rechter en linker monitor>>vanwege dual capabilities van de GF4MX)

Ok nu de vragen hierover:

1) Is dit mogelijk?(deze setups)

2) Kan ik zo wel met verschillende videokaarten in de agp poort en pci poort wel een menuutje(bijv. van photoshop) van de ene monitor naar de andere monitor slepen?
Dus werken die kaarten wel samen om zeg maar 1 grote desktop te maken?

Bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 23:13 ]

Verwijderd

Wat dacht je van een matrox parhelia? :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou in plaats van die MXen een Matrox erin gooien (heb je tenminste, mooie 2d).
verder zou het gewoon moeten werken. in principe.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de Matrox Parhelia is te traag voor 3D Bewerking.
Ik had daar wel aan gedacht, maar de performance op het gebied van 3D is zeer matig.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:33

Alaksandus

Vae puto deus fio

En een GeForce 4 MX is alleen in AGP te krijgen, geen PCI dus.

Als een god in Nijmegen.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
die 4600 moet toch ook dual display hebben? anders heb je zeker een super el cheapo edition ofzow

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Combi van GeForce's (AGP en PCI) werkt prima. Heb hier een GF3 en een PCI MX400 met twee uitgangen (dus drie uitgangen in totaal) maar een derde monitor heb ik helaas niet, dus de volledige functionaliteit nog niet getest. En ja, je kan er één grote dekstop van maken en slepen naar hartelust :P Overigens kun je ook gewoon twee monitoren aansluiten aan een Ti4600 hoor ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:14:
Nee de Matrox Parhelia is te traag voor 3D Bewerking.
Ik had daar wel aan gedacht, maar de performance op het gebied van 3D is zeer matig.
Wat voor 3d bewerking had je in gedachte? Er zijn voor zover ik weet maar weinig spellen die 3 kaarten aan kunnen sturen en 3d software die meerdere kaarten hardwarematig accelereert ben ik ook nog maar bar weinig tegen gekomen.

de betaler vervuilt

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

een geforce agp en een matrox dual pci?
wat wil je er precies mee?
Ik vind het een 'vreemde' vraag btw parhelia traag voor 3d bewerking wat ga je bewerken??

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Spice schreef op 26 januari 2003 @ 23:35:
een geforce agp en een matrox dual pci?
wat wil je er precies mee?
Ik vind het een 'vreemde' vraag btw parhelia traag voor 3d bewerking wat ga je bewerken??
Tja, een GF2 MX / onboard nForce is nou ook niet echt een 3d snelheidsmonster... :P

de betaler vervuilt

Verwijderd

Coronaextra schreef op 26 January 2003 @ 23:17:
En een GeForce 4 MX is alleen in AGP te krijgen, geen PCI dus.
Zijn zeker ook in PCI uitvoering te krijgen:
http://uk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=305

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 26 January 2003 @ 23:37:
[...]

Tja, een GF2 MX / onboard nForce is nou ook niet echt een 3d snelheidsmonster... :P
Nee, maar 3D bewerking doe je ook op de middelste monitor en de interface sleep je naar de rechter monitor en je referentiemateriaal zet je op je linker monitor.
Dus is snelheid alleen van belang op de middelste monitor.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nee, maar 3D bewerking doe je ook op de middelste monitor en de interface sleep je naar de rechter monitor en je referentiemateriaal zet je op je linker monitor.
Dus is snelheid alleen van belang op de middelste monitor
k, dan blijf ik bij mijn aanbeveling :)
4600 en matrox 450 pci 32 mb

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:40:
[...]

Dus is snelheid alleen van belang op de middelste monitor.
Wat versta je onder 3D bewerking?

Verwijderd

Topicstarter
3D Modeling, 3D Animatie etc etc
Voornamelijk met Alias|Wavefront Maya, 3DS Max , Softimage|XSI, Lightwave en Houdini.
En hier en daar wat compositing en post productie...

Dat zo'n beetje.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 23:48 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:47:
3D Modeling, 3D Animatie etc etc
Voornamelijk met Alias|Wavefront Maya, 3DS Max , Softimage|XSI, Lightwave en Houdini.
En hier en daar wat compositing en post productie...

Dat zo'n beetje.
Goh, en hoe wil jij die 3d over 3 (verschillende!) kaarten verdelen. :+

hint: niet.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

1x onboard nForce video chip (voor linker monitor)
Die nForce, maakt die niet gebruik van de AGP bus, dan gaat een onboard EN een AGP kaart namelijk niet werken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 26 January 2003 @ 23:49:
[...]

Goh, en hoe wil jij die 3d over 3 (verschillende!) kaarten verdelen. :+

hint: niet.
Zucht...
Als je al eens met Maya ofzo gewerkt hebt dan weet je dat Maya een enorme interface heeft die je totaal uit elkaar kan halen en naar een andere monitor kan slepen zodat je meer werkruimte hebt op je middelste monitor.

Dat geldt trouwens voor bijna alle 3D applicaties en 2D applicaties.

De middelste monitor is alleen van belang als werkruimte mbt openGL of directX.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 23:53:
[...]

Zucht...
Als je al eens met Maya ofzo gewerkt hebt
Mwa, gemiddeld zo'n 12 tot 16 uur op een dag....
De middelste monitor is alleen van belang als werkruimte mbt openGL of directX.
Ja, dan kun je toch net zo goed een Matrox kaart pakken voor die andere 2 monitoren.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 26 januari 2003 @ 23:56:
[...]

Mwa, gemiddeld zo'n 12 tot 16 uur op een dag....

[...]

Ja, dan kun je toch net zo goed een Matrox kaart pakken voor die andere 2 monitoren.
Ja dat zou kunnen, maar ik wil graag meerdere mogelijkheden bekijken en ik weet niet of een ti4600 met een matrox wel goed samenwerkt.
Namelijk 1 van die 2 uitgangen naar monitoren vanaf de matroxkaart kan als middle monitor gezien worden, terwijl dat in principe die ti4600 al is.
Dus als ik dan een menu naar rechts sleep zie ik hem op de linkermonitor misschien verschijnen.
Dat probleem wil ik dus vermijden bij de setup.

Ik zou graag wat info willen van mensen die een setup op deze manier hebben en of de monitoren wel herkend worden als left-middle-right met verschillende kaarten.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

By the way, misschien een nuttige link: http://www.realtimesoft.com/multimon/faq.asp

de betaler vervuilt

Verwijderd

Tegnwoordig kan je toch ook 2 monitoren op een kaart pluggen. Dat lijkt me wel het snelst in elk geval. Als je een applicatie over de verschillend kaarten verdeeld gaat het toch allemaal even snel lopen als de langzaamste kaart? Als je al twee monitoren op je enige AGP poort kan laten lopen ben volgens mij sneller uit.
Wat GA!S hierboven zei is waar, een moederbord kan nooit twee AGP poorten tegelijk laten werken, via de bios moet je kiezen of je de onboard video gebruikt of een kaart die op de AGP poort is geplaats.
Op de derde monitor en de andere PCI-kaart zet je dan de tools, wat denk ik weinig van je videokaart zal vragen.
Volgens mij ben je dus sneller uit met 2 monitoren op een AGP-kaart en de ander op PCI-kaart, dan alleen 1 monitor op een AGP en de overige twee op PCI-kaarten.
en je bent in elk geval minder geld kwijt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok de onboard optie valt dus af.
Maar is het wel zo dat je middelste monitor zo snel loopt als de langzaamste videokaart in je systeem?
Volgens mij beinvloeden die 2 langzamere PCI videokaarten de middelste monitor niet, want die zit aangesloten op een ti4600 en die bepaalt de framerate van de middelste monitor toch?
Tenminste zo had ik het begrepen.

Verwijderd

neem een main agp kaart, die hebben tegenwoordig allemaal wel een vga en dvi output.
en neem een pci kaart ernaast. meest makkelijk denk ik.
Bij voorkeur van een merk uiteraard. Of nvidia. (drivers) of Ati (beeldkwaliteit!)
wat voor monitoren ga je er aan hangen trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 00:28:

wat voor monitoren ga je er aan hangen trouwens?
1x IIyama 22" (middle)
1x Hyundai 19" (links)
1x Hyundai 19" (rechts)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 00:30 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 00:26:
Maar is het wel zo dat je middelste monitor zo snel loopt als de langzaamste videokaart in je systeem?
Volgens mij beinvloeden die 2 langzamere PCI videokaarten de middelste monitor niet, want die zit aangesloten op een ti4600 en die bepaalt de framerate van de middelste monitor toch?
Hangt er een beetje vanaf hoe je kaart zich als "dual-head" gedraagt. nVidia maakt gewoon een desktop van 2x de breedte 1x de hoogte. In theorie heb je dan eigenlijk een single-head kaart die je desktop softwarematig over 2 uitgangen verdeelt. Ga je op die manier twee monitoren gebruiken dan is het dus mogelijk om hardware acceleratie op twee monitoren te hebben en vallen je prestaties dus terug. Gebruik je alleen HA op je "middelste" scherm, dan zou het niets uit moeten maken. Je HA oppervlak dat je kaart moet aansturen is gewoon 1280x960 (of 1600x1200 of 1024x768 etc..). Het "extra" dat je kaart aan windowtjes open heeft staan zou IMHO geen merkbare invloed op je 3d prestaties moeten hebben.

Een echte dual-head heeft volgens mij 2 chips die onafhankelijk werken en beide een eigen uitgang hebben. Die Pharelia had dacht ik dual-head waarbij de ene ook nog eens softwarematig over 2 schermen verdeeld kan worden. correct me if I'm wrong.

de betaler vervuilt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 00:26:

Ervan uitgaande dat je Win2K of WinXP gaat gebruiken moet het prima lukken om de GF4Ti op de middelste te zetten en de volle kracht ervan te gebruiken voor de 3D acceleratie. Enige wat je moet doen is die scherm primair zetten (in Windows, wat los staat van de BIOS sequence)

De secundaire schermen+adapters staan los van dat verhaal, dus maakt het niet uit voor de primaire performance of je een GF4MX, Matrox G450PCI of voor mijn part twee S3 Virges :+ als secundair gebruikt.

Ik zou zeker voor de Matrox gaan (heb net gisteren m'n G450AGP hier in DH aan de praat en wil nooit meer iets anders :9 ), de 2D beeld van de GF4MX kan redelijk zijn, maar komt zelfs in het beste geval niet in de buurt van een Matrox Gxxx :z

Ander voordeel: meestal moet een PCI kaart in BIOS als primair staan om geinitialiseerd te worden, maar Matrox heeft geen moeite met 2e plaats. Het is onder Win2K een puur cosmetisch verschil- namelijk dat je bootschermen op de middelste scherm komen ipv een/beiden van de anderen, maar het is wel zo mooi :)

Oslik blyat! Oslik!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Matrox is idd het beste;

Andere (betaalbare)optie:
1x Radeon9500Pro (BBA bij voorkeur,)
1x Matrox G450/G550

Als je echt veel beeldbewerking doet zou ik toch voor een Parhelia gaan (256Mb?)

http://www.matrox.com/mga/products/parhelia/256mb.cfm
een deel van de features:
UltraSharp Display Output technology
10-bit GigaColor technology
Matrox PrecisionCAD driver for AutoCAD®
Realtime Display Color Adjustment
PureVideo Preview
Visualization Plugin for AutoCAD®
WYSIWYG Plug-ins for DCC
10-bit GigaColor Plugin for PhotoShop
Color Calibration and ICC profiling utility

Edit:
iemand enig idee hoeveel stroom een monitor vreet? zIk it er namelijk ook aan te denken om nog een derde monitor aan te sluiten.

[ Voor 11% gewijzigd door Scighera op 27-01-2003 07:09 ]

www.triathlete.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wil toch opmerken dat het 2D beeld van Geforce kaarten prima kán zijn. Ik heb er flut ervaringen mee maar ook uitstekende. Zo gebruik ik Elsa kaarten en de PCI MX400 geeft even zo scherp beeld als m'n Matrox G400 (ja, ik was na andere nVidia ervaringen daarvoor ook verbaasd :+ én ik ben héél kritisch als het hier op aan komt). Voordeel is dat je voor alles dezelfde driver (Detonator) kunt gebruiken.

Wat de werkzaamheid betreft, je kan gewoon de schermen t.o.v. elkaar instellen zoals jij wilt (dus welke middenin, links of rechts komt te staan) dit is allemaal heel simpel in Windows in te stellen. Dit werkt ook met een combinatie van Matrox en nVidia (zelf geprobeerd :) ).

Weet ook dat als je twee verschillende kaarten neemt qua beeldkwaliteit dat je continu geconfronteerd wordt met het verschil en je dus continu ergert aan de mindere v.d. twee. Alleen daarom zou ik twee dezelfden aanbevelen, dan kun je snel wennen namelijk i.p.v. van je continu ergeren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hmz, ik vind de verzadiging van het beeld significant lekkerder op een radeon kaart tov een gforce. Ik ben iets te vaak (ongewenst) van videokaart gewisselt en het is me nog niet voorgekomen dat een Gforce kaart betere beeldkwaliteit gaf. Niet dat het heel ernstig was, maar wel merkbaar.

Run zelf 21 inch en een 19 inch (sony beeldbuizen), een 3e zou voor maya
best kunnen. Gebruik wel een gigantisch bureau en een goede stoel. Tot slot is een wacom a4 tekentablet ook een heerlijke upgrade schijnt.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Ik heb ook alleen maar slechte ervaringen met nvidia kaarten qua scherpte. Over de radeon's ben ik positief, hoewel ik vindt dat qau 2d mijn BBA-8500 niet kan tippen aan mijn vorige Diamond Stealth III S540Pro (S3 Savage4Pro+).

En een Wacom tablet is idd aan te bevelen, qua RSI-preventie en extra features in Photoshop.

www.triathlete.nl

Verwijderd

Ik heb ook een triplehead, foto in het dual-topic :)

1x Asusv8200 GF3Ti500 DLX
1xMatrox G450 16mb Dualhead

Werkt perfect die matrox is snel genoeg :)
iig denk ik niet dat een AGP gf en 2x een pci werken ik kreeg ook niet 2x een TNT2 pci aan de praat en daarbij een GF3 Wel 2x een TNT2 pci
Komt omdat die kaartjes een eigen bios hebben
Matrox PCI kaartjes kan je naar mijn weten wel oneindig stapelen en de combinatie Nvidia en MAtrox kaartjes werkt ook perfect :)

Neem gewoon een Ti4600 en een PCI TNT2 of GF2mx als je die kan vinden :)
Pagina: 1