Toon posts:

ATX en de toekomst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo:

Wil wat gaan klooien met modding maar hoe lang blijft het ATX formaat nog, wil best wel wat geld uit gaan geven maar dan moet ie wel een tijdje mee kunnen.

Blijven die Bartons ook op het ATX formaat en die Clawhammers??

En kan ik anders beter een big-tower gaan modden of toch gewoon bij midi blijven??

Thanks alvast.

Verwijderd

ik denk dat meer mensen meer in hun kast willen dus ook een bigtower gaat nemen..

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er zijn op dit moment geen indicaties dat ATX vervangen gaat worden door iets anders. Er zijn wel alternatieven maar die zijn voor mini pc's of servers.

Midi/big: Wat wil je er allemaal in gaan proppen?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Over het ATX formaat zijn afspraken gemaakt. De processor schijnt nu op een andere plaats op het moederbord te moeten. Zo zijn er ook afspraken gemaakt over de manier van bevestiging van de koeler op een P4. Er zou op de bevestigingsplaat voor het moederbord een aparte bevestigingsplaat horen waaraan de koeler vast geschroefd moest worden. Geen hond die zich hier volgens mij aan houdt. Moederbordfabrikanten leveren trouwens ook zo'n plaat niet mee..
't is volgens mij afwachten.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 15:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Er is wel een nieuwe standaard, WTX, maar die is nog steeds niet echt doorgebroken, er zijn wel kasten voor maar niet veel, de meeste fabrikanten maken nog gewoon ATX. Overigens geloof ik dat Intel wel wat nieuwe ideetjes getoond heeft op een beurs een tijdje geleden...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Bartons.. Gewoon ATX hoor, sterker nog: gewoon nog op je Socket A mobotje.
ATX blijft nog wel even denk ik hoor... Waarschijnlijk wel weer meer truukjes zoals die extra voedingsstekker voor P4s.

Ik gooi 'm trouwens maar naar OH.

Verwijderd

Topicstarter
Kep er net een andere voeding ingezet en een volcano7+ cooler waarbij de fanspeed selector (mooi scrabble-woord) mooi naast mijn frontpaneel geplakt is.
Yesssss mijn eerste mod I know its a n00bie one :)

Ik ga ff googelen op WTX
thnx alvast
Pagina: 1