Toon posts:

[WLAN] IEEE802.11(b) / DECT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het denken om WLAN aan te schaffen.
Nu lees ik veel over problemen met de verbinding, c.q. storing van het signaal door muren, leidingen etc etc...

De vraag : Als ik overal in huis een goede verbinding heb met mijn DECT huistelefoon ( siemens handset ) mag ik er dan vanuit gaan dat ik geen verbindings problemen zal hebben met een IEEE802.11(b) wlan opstelling ?

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07

Sebazztiaan

sebas!

Nee, althans de DECT frequenties zijn ge-encrypt en beveiligd, ik heb hier een WLAN kaartje van ACER en een Gigaset 2000 systeem, en ik heb helemaal geen last met interferentie en of storingen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet bang voor storingen maar wel bang voor het bereik/verbinding van de WLAN oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
schopje...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Dit hoort meer in Network Troubleshooting thuis :)

OH => NT.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Wij hebben thuis ook een DECT telefoon en een wireless router, inderdaad geeft dat geen storingen. Maar dat is ook logisch, vanwege het feit dat 802.11b op 2.4 ghz zit en DECT op 900 mhz. Dus deze zullen elkaar niet storen. Op de amerikaanse sites hebben ze het wel over storing, deze storing is meestal van andere protocollen voor huis telefoons die ze daar verkopen die wel in de buurt liggen van de 2.4 ghz.

OPS: Je vraag was anders...

Maar om daar even op terug te komen. Het is niet zo dat je het bereik van beide standaarden kunt vergelijken. Een kleinere golflengte heeft meer vermogen nodig om een zelfde afstand te overbruggen. (Analogie GSM 900 en 1800. GSM 900 heeft een 2x zo groot bereik in vergelijk met GSM 1800)

[ Voor 29% gewijzigd door Willems op 28-01-2003 09:42 ]

Pagina: 1