[WC] Leadtek A250 TD, waterkoelen of zo houden.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Goedenavond,

Ik zit nu met een dilemma en ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen :).
Nu heb ik deze kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/a250/a250480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/graphic/20020522/images/leadtek2.jpg

De Leadtek A250 TD, nu heb ik waterblokken besteld ook voor de GPU, deze wou ik eerst in mijn 2de gamebak stoppen. Maar nu wil ik toch op deze kaart ook wel waterkoeling, maar...

Het hele plakkaat aluminium dat er overheen zit koelt ook goed, het is mij voornamelijk te doen om de stilte en eventueel overklokken. Als ik de aluminium sink er af haal en er een GPU blokkie opzet is de koeling dan ook nog goed? Want het geheugen is dan niet meer gekoeld.

Maar aan de andere kant heb ik ook Geforce 4 kaarten gezien zonder zo'n grote sink.

Wat zouden jullie doen? Alu laten zitten of waterkoelen? Zouden hier ook gaten in de kaart zitten om het H2O blokkie te bevestigen?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door JWR op 26-01-2003 21:59 . Reden: Pics deden het niet ]

• JWR
Hmm er zitten wel gaten in zie ik nu, das in ieder geval wel goed.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Waterkoelen natuurlijk.. Is even goed of beter qua temps, blokje is veel minder groot dan die hele alu constructie, en op je geheugen kan je heatspreadertjes of kleine heatsinkjes zetten.

En je bent van de teringherrie die de twee fannetjes maken, verlost.

[ Voor 17% gewijzigd door Steve op 26-01-2003 22:09 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Die poepfannetjes eraf en iets groters erop, met minder toeren. Wel even voelen of die heatsink niet te heet wordt. Is dit geen idee?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Lijkt me niet, want zoals je ziet is de heatsink grotendeels afgesloten met plaatjes, dus een fan erop laten blazen zal niet zoveel zin hebben.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16

M14

Ik denk dat je beter zelf een koelblok kunt maken om het ding water te koelen. Dan heb je em zeker goed gekoelt.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• JWR
Er komt een GPU blokje van Tha_Mafkees op:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~c.gorter/got/gpu2.jpg

Zelf een waterblok maken ben ik niet toe in staat, heb er de juiste gereedschappen niet voor.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Wat is het probleem dan nog? :)

• JWR
Nou ik wist niet wat beter was om te doen.

Maar ik weet het nu wel, waterkoeling + een oude S7 Heatsik en die op het geheugen plakken.

Dat is de beste oplossing volgens mij :)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

JWR schreef op 27 January 2003 @ 00:11:

Dat is de beste oplossing volgens mij :)
Indeed.

Niet dat het zoveel uitmaakt voor het geheugen, maar het staat toch stoer, lekker hoge sinkjes :+

Verwijderd

'k heb dezelfde kaart.. en heb nergens last van... de herrie valt ook echt wel mee! Ding wordt ergens in een oude computer totaal zelfs gepresen voor zijn koeling en de mate waarop deze geluid maakt! Als je die stoffiltertjes er nog op heb zitten voor die fans kan je die beter weghalen of af en toe uitzuigen. Want daar gaat veel stof zitten!
Best kaartje ook met het gewone koelblok

Mijn mening! :)

Verwijderd

Ik ga dit draadje maar eens volgen, heb precies dezelfde kaart

Verwijderd

Je kunt prima die kleine fans verwijderen en er een grote fan opzetten.
Het zijn alu kanalen, als je er een grote fan opzet blaast deze door de kanalen.
Zelf heb ik er een 90 opgezet. Draait prima en een stuk stiller dan die standaard dingen.
En dat alu is toch overdreven, als je ziet hoeveel pasta er tussen zit.....

Er zitten trouwens vier gaten rondom de chip.

• JWR
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 08:37:
Je kunt prima die kleine fans verwijderen en er een grote fan opzetten.
Het zijn alu kanalen, als je er een grote fan opzet blaast deze door de kanalen.
Zelf heb ik er een 90 opgezet. Draait prima en een stuk stiller dan die standaard dingen.
En dat alu is toch overdreven, als je ziet hoeveel pasta er tussen zit.....

Er zitten trouwens vier gaten rondom de chip.
Als ik de fannetjes er toch af zou halen dan haal ik ook direct de heatsink eraf. Dan plaats ik het waterblokje de GPU en dan plak ik op het geheugen wel heatsinkjes.

Een grotere fan ervoor plaatsen vind ik niet een goede oplossing.

Verwijderd

Vandaag zo'n Zalman 80A-HP gekocht en op me kaart gezet! Gisteravondt tijdens vorrige reply nog niet! Nu issie ook erg stil! :)
Alleen eigenlijke overclocken is er niet op vooruit/achteruit gegaan. Mijn core kan gewoon niet boven de 300 vage shit!

maar wel stil! :)

Pic 1

Pic 2

Pic 3

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 20:56 ]

• JWR
Ja dat ziet er mooi uit, alleen wil ik dan toch liever waterkoeling op mijn kaart dan een zalman, de slangen zitten immers toch in mijn kast :)

Verwijderd

Waterkoeling is uiteraard beter dan lucht. Voor je mem kun je dan ramsinks gebruiken.

Dit topic moet helaas echt dicht :X

;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.