Toon posts:

[Club3d Radeon 9700 pro] Schaakbord effect

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste, comp freaks :-)

Heb 2 maandjes geleden een Club 3d Radeon 9700pro gekocht bij exile.nl
Had eerder al problemen met de koeling van de kaart.. onder het spelen van ut2003 liep die vaak vast..Maar dat was opgelost met 2 80mm koelers die constant lucht op me kaartje blazen...

maar nu kreeg ik vorige week (net toen ik wou vertrekken naar lanz4all :(( ) ineens dit probleem

in windows
Afbeeldingslocatie: http://www.wagt.cistron.nl/vinkaartprobwindoos.JPG
full size::http://www.wagt.cistron.nl/vinkaartprobwindoos.JPG
in game

Afbeeldingslocatie: http://www.wagt.cistron.nl/vidkaartprob.jpg
full size:http://www.wagt.cistron.nl/vidkaartprob.jpg

Als ik nieuwe drivers installeer, doet ie het weer normaal voor 2 minuten.... dan weer precies hetzelfde

En nu mischien wel het ergste exile.nl is al down voor 2 weken ofzo.. zijn ze falliet ofzo??
Aaaaaaaaah zo freaking veel geld voor zo`n kaart en dat dit :/

Systeem:
Chieftec MidiTower Matrix MX-01-B-D 340 watt voeding
Amd xp 2000+
Gigabyte GA-7vax
Club 3d Radeon 9700pro
Dane elec 512ddr 2700
Windows XP Professional

hoop dat er iemand weet wat dit kan zijn...

greetz rogier

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Exile is failliet gegaan voor zover ik weet.

Het probleem met jouw kaart is waarschijnlijk een brakke geheugenmodule, als dat idd zo is valt daar niets meer aan te verhelpen, de kaart zal omgeruild moeten worden. Ik denk dat je het beste even met ATI contact op kan nemen hoe dit verder moet, waarschijnlijk kan je de kaart direct bij ATI omruilen :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit lijkt me het bekende schaakeffect dat mensen krijgen die hun radeon 9500 modden naar een 9700.. Meestal lag dit aan de drivers d8 ik :?
IIG dit mag die niet geven. Trouwens ik heb helemaal geen problemen met cooling en heb redelijk basic pc met 1 casefannetje en voeding die outtake heeft dus ik denk dat jouw kaart zowiezo brak is of een esd gevalletje.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. had eerst een zwakke voeding van 230watt.. mischien de oorzaak :SSSS maar dan is er niks meer terug te krijgen van de fabrikant lijkt me:(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou ja hoeft niet 230watt is echt zwaar te weinig... Maar hoeft die nog niet van kapot te gaan lijkt me...
Gewoon bij ati langsgaan en zegge 'hij dut ut niet' :)

Tweakers Discord

• Pollewob
  • Niet online
Een te zwakke voeding kan ervoor zorgen dat de pc niet goed werkt, maar dat dat dit soort permanente schade veroorzaakt lijkt me erg sterk.

Om trouwens zeker te weten of het echt aan de kaart ligt kan je em even in een ander systeem testen. Als het beeld dan dezelfde fouten geeft is het duidelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
is er een ati nederland? :)

• Pollewob
  • Niet online
Mjah.. je hebt een Club3D kaart, dus je moet bij Club3D zijn. Die kan je bereiken via: http://www.club-3d.nl/contact.php. Een Nederlandse versie heb ik zo snel niet kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
damn.... ben hellemaal ondersteboven :/ un maand geen ut aaaah :0
heeeel erg bedankt!
stuur je een bloemetje als ik strax weer een goed kaartje trug krijg :P
wel een msn bloemetje hoor :d

Verwijderd

Je kan ook proberen om die kaart in iemand anders ( of je eigen andere ) PC te zetten en kijken of tie daar goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ja zou kunnen.... maar ik had van het begin af aan al problemen met die kaart.. dus het lijkt me meer dan duidelijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 22:39:
ja zou kunnen.... maar ik had van het begin af aan al problemen met die kaart.. dus het lijkt me meer dan duidelijk
Het kan ook zijn dat het niet goed functioneerd met je systeeminstelligen. :*) Probeer eerst ( voordat je het teruggaat brengen ) op een andere systeem. :9

Verwijderd

Topicstarter
okidoki

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 12:16
Ik heb eenzelfde probleem , en ik denk erover dat ik als ik nog meer ellende zoals deze corruptions op het scherm krijg (sinds een tijdje schijnt het goed te gaan), hem gewoon om te ruilen. Zou dit ook temperatuur gerelateerd kunnen zijn? Wel vaag dan dat zelfs in 2D werk als Windows die kaart moeilijk doet.

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Het is idd het beste om naar garantie te vragen. Kaart lijkt me beetje te duur om zelf proberen te repareren.

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Nog even een quote over het probleem:
- Heel cool maar ik hou niet van schaken..

er zijn al veel ideeen geopperd zoals verhogen voltage GPU, onderklokken, solderen, koelen, agp bus verhogen etc. maar nog niks heeft zich bewezen als de oplossing tegen het 'schaakborden' effect. Wel zijn er veel mensen mee bezig dus het kan zeker gebeuren dat de oplossing komt! Sommige mensen hebben er maar heel weinig last van dus soms kun je het gewoon zo laten. Daarnaast kun je proberen de kaart te ruilen wellicht? er is een kans dat je er eentje krijgt die wel werkt!
Misschien helpt dit nog :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 15:00:
Nog even een quote over het probleem:

[...]

Misschien helpt dit nog :)
Hij heeft een brakke 9700 pro, geen gemodde 9500->9700pro...

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem gehad met mijn 9500 Pro en het GA-7VAX mobo. Bij mij lag het aan de via 4-in-1 drivers. Als ik een versie hoger dan 4.43 installeerde kreeg ik hetzelde probleem. Probeer eens een lagere versie zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 15:20:
Ik heb eenzelfde probleem gehad met mijn 9500 Pro en het GA-7VAX mobo. Bij mij lag het aan de via 4-in-1 drivers. Als ik een versie hoger dan 4.43 installeerde kreeg ik hetzelde probleem. Probeer eens een lagere versie zou ik zeggen.
heb nu via driver 4.41.. , maar ik ga het morgen is op een ander systeem testen..

maar iig bedankt voor alle moeite!

Verwijderd

titel updated ;)

Verwijderd

Ik heb PRECIES het zelfde; hij hangt in een Gigabyte 8KNXP Ultra en ik heb er al 1 terug gestuurd; nu heb ik een nieuwe club3d (uiteindelijk) terug...

Weer precies hetzelfde, ik word er DOODziek van :(

• Freekdernatuur
  • Laatst online: 13-08 20:10

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

oh jee...
ik heb ook een Gigabyte 8KNXP met een club3d 9700 pro...
alleen is mijn gigabyte kapot en ben ik al 3 weken bezig een nieuwe te regelen... straks maar hopen dat mijn club3d ook uiteindelijk niet brak is...

Verwijderd

Was er niet een serie van club3d die standaard overgeklokt was vanwege sneller geheugen? Standaard hoort hij op 325 MHz te lopen dacht ik.

Met mijn club3d nog geen problemen, alleen sommige spellen lopen meteen vast (CMR2) vanwege waarschijnlijk een brakke driverconfiguratie.

/me klopt af

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 19:04 ]

• Freekdernatuur
  • Laatst online: 13-08 20:10

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

bij mij loopt ook CMR3 vast bij het opstarten...

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb exaxt hetzelfde effect in Windows, maar het treed alleen op bij 16 bits kleuren. In spellen heb ik ontiegelijk veel checkers.
Mijn kaart is een Club3D 9700.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wazigeshit.jpg

Misschien kun je aan de plaatselijke hardwareboer/Club3D dealer vragen of ie zo aardig zou willen zijn om de kaart voor je op te sturen.
Exile is failliet gegaan voor zover ik weet.
Voor zover ik weet is de eigenaar met de noorderzon vertrokken met tienduizenden eurie van mensen die vooruitbetaald hadden :( .
nieuws: Reportage over het internetbedrijf Exile

edit: typo
edit: ECL Computers B.V. is de Nederlandse distributeur van Club3D, daar kun je misschien contact mee opnemen om garantie te claimen: http://www.ecl.nl/www/index.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Hazuki op 26-09-2003 22:38 ]

Koekie?

Pagina: 1